Předmět Statistické metody v marketingu (DESE02Y)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DESE02Y - Statistické metody v marketingu, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty s aktivním pořizováním dat a jejich statistickou analýzou v marketingovém výzkumu (údaje o cenách, výrobku, trhu a jeho subjektech). Kvalifikovaná statistická analýza agrárního trhu přispěje k tvorbě podnikatelské strategie. Při přednáškách též studenti obdrží pokyny pro samostudium a vypracování individuálního projektu ke zkoušce.
Osnova
PřednáškaTrh a jeho subjekty jako vícerozměrné statistické jednotkyStatistická analýza dat o tržním místu (metody získání dat)Statistické metody zpracování údajů o názorech spotřebitelůStatistické modely vývoje trhuStatistické modely pro nabídku, poptávku a cenyModelování výroby, výběr funkce a proměnnýchModelování tržeb s vymezením vlivu jednotlivých složek, rozklad vícesložkových indexů pro statistickou analýzuStatistické charakteristiky sezónního kolísání výroby, poptávky a cen a využití výsledkůMetody vícerozměrné statistické analýzy při modelování trhu IMetody vícerozměrné statistické analýzy IICvičení
Získané způsobilosti
Znalosti:žádnéDovednosti:žádnéKompetence - komunikace:žádná
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBártová, H., Bárta, V.: Marketingový výzkum trhu. Aleko, Praha, 1991.Kasan J., Fibírová, J.: Ceny a cenová politika. Aleko, Praha, 1991.Souček, Z.: Ministrategie firmy. Praha, 1991.Příbová, M., Mařík, M.: Základy marketingu. Praha, 1991.Zbořil, K.: Marketingový výzkum. VŠE, Praha, 1996.Hebák, P., Hustopecký, J.: Vícerozměrné statistické metody s aplikacemi. SNTL, Praha, 1987Řezanková, H., Artlová, M.: Statgraphics. VŠE, Praha, 1995DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaKoschin, F. a kol.: Statgraphics. Grada, Praha, 1992
Požadavky
Ukončené nejméně pětileté magisterské VŠ studium
Garant
prof. Ing. Vladimír Brabenec, CSc.