Předmět Ekonomika pivovarského průmyslu - PAEN (EEET1E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EEET1E - Ekonomika pivovarského průmyslu - PAEN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Osnova
PřednáškaÚvod, historie pivovarství, bilanční tabulky, postavení pivovarství v rámci potravinářstvíVýrobní proces, ekonomika produkce, pivní styly a druhyPrávní aspekty pivovarnictví, spotřební daňSpecifika trhu, sezónnost, profesní a spotřebitelské organizaceKoncentrace světového a českého trhuAktuální situace na českém trhu, chráněná zeměpisná opatřeníMinipivovary a jejich ekonomika, bariéry vstupu do odvětvíSladovnictví a chmelařstvíTrh hlavních pivovarských oblastí světa, USA, Německo, Velká Británie, Belgie, Rusko, Čína, Indie, Jižní AmerikaProhlídka pivovaruZahraniční obchod, licenční výroba, logistika, příbuzná odvětví (víno, ostatní alkoholické nápoje, nealkoholické nápoje, veřejné stravování)Marketing, reklama a propagace, degustační soutěže a základy senzorické analýzy, pivní sommeliérstvíCvičeníVýrobní nákladySezónní indexyKalkulace minipivovaruEkonomika sladovnictví a chmelařstvíCenová transmise, pružnosti, produkční funkceIndexní analýza v zahraničním obchodě, spotřební daň
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi mají teoretické znalosti z oblasti ekonomiky pivovarnictví. V rámci výuky předmětu získávají znalosti fungování a zákonitostí pivovarského průmyslu. Hlavní zaměření je na kritické zhodnocení vývoje trhu s pivem. Znalosti se týkají nejnovějších poznatků v daných tématických okruzích s využitím nejaktuálnějších disponibilních statistických dat. Získané vědomosti si studenti dále rozšiřují v dalších předmětech zařazených do magisterského studijního programu.Dovednosti:Absolventi dovedou uplatnit své odborné znalosti, zejména s ohledem na širší rozhled a schopnost nalézat nové souvislosti, včetně aspektů týkajících se trhu s pivem.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou adaptabilnější v pracovním prostředí se schopností základní orientace v široké škále problémů týkajících se pivovarnictví. Z toho vyplývá i schopnost samostatně vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny. To se týká i pracovního prostředí, ve kterém působí mezinárodní odborné týmy. Měli by mít i schopnost formulace vlastních odborných vizí, včetně jejich obhajoby.Kompetence - úsudek:Absolventi získávají vlastní zkušenost s vyhledáváním odborných informací v oblasti pivovarnictví a jejich vyhodnocováním (také formou projektů) a schopnost formulovat problémy. Jsou schopni problémy posuzovat v širších souvislostech.
Literatura
ZákladníSwinnen, J. F. M. et al. The Economics of Beer, Oxford University Press, 2011, ISBN 978-0-19-969380-1Basařová, G. a kol. České pivo, HBT, 2011, ISBN 978-80-87109-25-0Kratochvíle, A. Pivovarství českých zemí v proměnách 20. století, Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, Praha, 2005, ISBN 80-86576-16-7Calagione, S. Brewing Up a Business Adventures in Beer from the Founder of Dogfish Head Craft Brewery, Wiley, 2011, ISBN 978-0-470-94231-4Daniels, R. The Brewers Association's Guide to Starting Your Own Brewery, Brewers Publications, 2013, ISBN 978-1-938469-05-3Frantík, F. (editor) Pivovarský kalendář 2014 (respektive nejaktuálnější), Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, Praha, 2013, ISBN 978-80-86576-60-2Psota, V. (editor), Ječmenářská ročenka 2013 (respektive nejaktuálnější), Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, Praha, 2012, ISBN 978-80-86576-55-8Kovařík, M. (editor) Chmelařská ročenka 2013 (respektive nejaktuálnější), Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, Praha, 2012, ISBN 978-80-86576-58-9
Požadavky
Žádné
Garant
Ing. Tomáš Maier, Ph.D.