Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturální komunikace - B2 - 2. semestr (ELE16Z_2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ELE16Z_2 - Interkulturální komunikace - B2 - 2. semestr, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je připravit studenty na komunikaci v interkulturální podnikové praxi. Cílevědomé utváření podnikové kultury v mezinárodním prostředí formou nových informačních a komunikačních technologií na základě německého jazyka. V rámci tohoto předmětu se uskutečňují přednášky a cvičení hostujících profesorů v německém jazyce. Jedná se o spolupráci partnerských zahraničních univerzit v rámci programů Evropské unie.

Osnova

PřednáškaWeltkulturKulturelle UnterschiedeGlobalisierungInternationalisierungLaenderspezifikaUnternehmenskulturCvičeníWeltkultur Analyse,PraesentationenKulturelle Unterschiede Analyse,PraesentationenGlobalisierung Analyse,PraesentationenInternationalisierung Analyse,PraesentationenLaenderspezifika Analyse,PraesentationenTestat

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolvent/ka dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru,konkrétně na komunikaci v interkulturální podnikové praxi. . Dokáže se účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce. Proto se v rámci tohoto předmětu uskutečňují přednášky a cvičení hostujících profesorů v německém jazyce. Jedná se o spolupráci partnerských zahraničních univerzit v rámci programů Evropské unie. Cílem předmětu je připravit studenty na komunikaci v interkulturální podnikové praxi. Cílevědomé utváření podnikové kultury v mezinárodním prostředí formou nových informačních a komunikačních technologií na základě německého jazyka. V rámci tohoto předmětu se uskutečňují přednášky a cvičení hostujících profesorů v německém jazyce. Jedná se o spolupráci partnerských zahraničních univerzit v rámci programů Evropské unie.Dovednosti:Umí se jasně vyjadřovat, aniž by bylo znát, že by musel(a) jazykově redukovat to, co chce vyjádřit.Má dostačující vyjadřovací prostředky k tomu, aby byl schopen/byla schopna podat jasný popis,vyjadřovat své názory, rozvinout argumentaci bez většího zřejmého hledání slov, a umí k tomuto účelu používat některé druhy podřadných souvětí.Umí napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností.Cíleně získává dovednosti k utváření podnikové kultury v mezinárodním prostředí formou nových informačních a komunikačních technologií na základě německého jazyka.Kompetence - komunikace:Rozumí spisovné řeči, živé nebo vysílané, jak na známá, tak méně známá témata, se kterými se běžně setkává v osobním, společenském,akademickém či profesním životě. Dokáže porozumět hlavním myšlenkám propozičně i jazykově složité řeči týkající se jak konkrétních, tak především odborných témat v rámci svého studijního oboru na PEF,např. management,marketing,interkulturální komunikace,apod.Kompetence - úsudek:Ovládá dobře gramatiku, jen občas se dopouští malých nebo nesystematických chyb a mohou se objevit menší nedostatky ve větné stavbě, ale nejsou časté a mohou být zpětně opraveny. Ovládá gramatiku v relativně vysoké míře. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění.

Literatura

ZákladníABTS, Dietmar; MUELDER, Wilhelm. Grundkurs Wirtschaftsinformatik. 7. vydání Wiesbaden Vieweg + Teubner Verlag 2011. 565 s. ISBN 978-3-8348-0002-2.DVOŘÁKOVÁ, Milena. Deutsch fuer Agrarmanager. 1. vydání Praha ČZU v Praze 2005. 198 s. ISBN 80-213-1260-2.WAGNER, P.; SCHADE, G. Marketing in der Agrar- und Ernaehrungswirtschaft. 4. vydání Stuttgart Verlag Eugen Ulmer-Stuttgart 2000. 494 s. ISBN 3-8001-1097-0.Učební materiály hostujících zahraničních profesorů - v německém jazyce (distribuce přímo ve výukových blocích).DoporučenáHOFSTEDE, G. Interkulturelle Zusammenarbeit Kulturen-Organisationen-Management. 1. vydání Muenchen Gabler 1993. 184 s. ISBN 0006377408.MACAIRE, Dominique; GERD, Nicolas. Wirtschaftsdeutsch. 1. vydání Muenchen Klett Edition Deutsch GmbH 1995. 224 s. ISBN 3-12-675128-8.STRECKER, O. u. a. Marketing fuer Lebensmittel und Agrarprodukte. 4. vydání Frankfurt a. Main DLG-Verlag 2010. 720 s. ISBN 878-3-7690-0755-8.Videokazeta Geschäftskontakte, Verhandlungskontakte, Goethe Institut Prag, E 240.

Požadavky

žádné (jazyková úroveň odpovídající vypsané úrovni kurzu)

Garant

Mgr. PhDr. Milena Dvořáková, MBA