Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychology of Organisation and Behaviour at Work - EMN (EPE16E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EPE16E - Psychology of Organisation and Behaviour at Work - EMN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámení posluchačů se současným vývojem a poznatky v organizačním chování, které by měly přispět ke zlepšení efektivnosti a kvality organizačního života; objasnit faktory, které ovlivňují vývoj osobnosti v pracovním procesu. Posluchači získají dovednosti v sociální komunikaci, kooperačních činnostech, řešení konfliktních situací, používání metod tvořivého myšlení. Osvojí si metody sebepoznávání a poznávání druhých.

Osnova

PřednáškaÚvod do problematiky organizačního chováníOsobnost na pracovištiPsychologie práce; původ, užití, výzkum a současný stavPsychologie a lidské zdrojeIndividuální rozdíly; schopnosti; inteligence a testy inteligence; osobnostní testyVýběr, hodnocení a výcvik zaměstnancůSkupinová dynamika Stres při práci a jeho zvládáníMotivace pracovní činnosti; teorie obsahu a procesu motivacePlat a motivaceTýmy a spolupráce na pracovištiVýcvik při práci; stanovení potřeb výcviku; návrg programů; transfer a vyhodnocení výcvikuCvičeníTypy a metody učení; jak lidský mozek zpracovává dataNavazování kontaktu s lidmiSkupinová dynamikaChování lidí v organizačních strukturáchVýcvik asertivityPsychologická smlouva

Získané způsobilosti

Znalosti:Student má základní znalosti z psychologie práce využitelné v prostředí organizace. Je obeznámen se základními principy chování lidí v organizačních strukturách, motivaci a vedení lidí, řízení, obchodování a podnikání. Má základní znalosti problematiky komunikace v organizaci. Je schopen aplikace znalostí z oblasti.Dovednosti:Disponuje dovednostmi nezbytnými pro jednání s lidmi na pracovišti i v obchodních a dalších profesionálních vztazích. Je schopen používat tyto dovednosti v konkrétních pracovních situacích a zajišťovat tak vyšší efektivnost a užitnost vlastní činnosti.Kompetence - komunikace:Je kompetentní v komunikaci se spolupracovníky na různých úrovních řízení organizace či instituce a také v multikulturním prostředí. Projevuje aktivní znalost základních principů komunikace v organizaci a schopnost tyto principy používat.Kompetence - úsudek:Je schopen rozpoznat klíčové prvky problémové situace v práci s lidmi a v interpersonálním jednání a posoudit úlohu klíčových prvků situace, dále pak použít tento poznatek v řešení interpersonálních problémů.

Literatura

ZákladníArnold, J. et al., 2005. Work Psychology Understanding Human Behaviour in the Workplace. Pearson Education Limited, London. ISBN 0-273-65544-2Hofstede, G., Hofstede, G. J. and Minkov, M. (2010). Culture and Organizations Software of the Mind, Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill Companies. ISBN 978-0-07-177015-6Lewis, S. (2011) Positive Psychology at Work How Positive Leadership and Appreciative Inquiry Create Inspiring Organizations, John Wiley & Sons, Ltd. London. ISBN 978-0-470-68320-0Muchinsky, P.M. (2006) Psychology Applied to Work An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (Eighth Edition). Thomson Wadsworth, Belmont, CA. ISBN 0-495-00681-5Rothmann, I. and Cooper, C. (2008) Organizational and Work Psychology Topics in Applied Psychology. Hodder Education, part of Hachette Livre, London. ISBN 978 0 340 92891 2Schabracq, M.J., Winnubst, J and Cooper, C.L. (2003) The Handbook of Work and Health Psychology. John Wiley & Sons Ltd, London. ISBN 0-471-89276-9Sessa, V. and London, M. (Eds.), (2008). Work group learning understanding, improving and assessing how groups learn in organizations. Taylor & Francis Group, New York, NY. ISBN 978-0-8058-6022-1DoporučenáAnderson N., Ones D.S., Sinangil K., Viswesvaran C. (Eds.), (2001) Handbook of Industrial,Work, and Organizational Psychology, Vol. 2 Organizational Psychology, Sage, London. ISBN Volume 2 0 7619 6489 4Brett, J.M. and Drasgow, F. (Eds.), (2002). The psychology of work theoretically based empirical research. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. London. ISBN 0-8058-3815-5Fulcher, E. (2005). A guide to coursework in psychology. Taylor & Francis Group, Psychology Press, New York, NY. ISBN 1-84169-559-9Roberts, B.W. and Hogan, R.T. (2001). Personality psychology in the workplace. American Psychological Association, Washington, DC. ISBN 1-55798-753-XShams, M. and Jackson, P. (Eds.), (2006). Developments in Work and Organization Psychology Implications for International Business International Business and Management. Vol. 20. Elsevier Ltd. Amsterdam. ISBN-13 978-0-08-044467-3

Požadavky

psychologie osobnosti, sociální psychologie

Garant

doc. PhDr. Luděk Kolman, CSc.