Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie organizačního chování - PAEN, PAAN (EPE22E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EPE22E - Psychologie organizačního chování - PAEN, PAAN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je dovést studenty k uvědomění si důležitosti lidského chování v široké oblasti ekonomie a k osvojení si znalostí, které budou moci využít ve své profesionální kariéře.

Osnova

PřednáškaTeorie organizačního chování v mezioborovém pohleduMotivace pracovní činnosti a managementModifikace organizačního chováníKvalita života při práciPsychologie penězRozhodování a produktivitaLidské chování ve skupináchSociální percepceProsociální chováníAntisociální chováníCvičeníPříprava skupinového projektu (témata odpovídají zaměření předmětu)Konzultace ke skupinovému projektuKontrolní den - postup prací v týmechKonzultace k vypracování zprávy o splnění úkoluPrezentace výsledků skupinových projektů

Získané způsobilosti

Znalosti:Student má základní znalosti z psychologie práce využitelné v prostředí organizace. Je obeznámen se základními principy chování lidí v organizačních strukturách, motivaci a vedení lidí, řízení, obchodování a podnikání. Má základní znalosti problematiky komunikace v organizaci. Je schopen aplikace znalostí z oblasti.Dovednosti:Disponuje dovednostmi nezbytnými pro jednání s lidmi na pracovišti i v obchodních a dalších profesionálních vztazích. Je schopen používat tyto dovednosti v konkrétních pracovních situacích a zajišťovat tak vyšší efektivnost a užitnost vlastní činnosti.Kompetence - komunikace:Je kompetentní v komunikaci se spolupracovníky na různých úrovních řízení organizace či instituce a také v multikulturním prostředí. Projevuje aktivní znalost základních principů komunikace v organizaci a schopnost tyto principy používat.Kompetence - úsudek:Je schopen rozpoznat klíčové prvky problémové situace v práci s lidmi a v interpersonálním jednání a posoudit úlohu klíčových prvků situace, dále pak použít tento poznatek v řešení interpersonálních problémů.

Literatura

ZákladníArnold, J. a kol., 2007 Psychologie práce. Praha Management PressBedrnová, E., Nový,I., 1994 Psychologie v řízení firmy, Prospektum, PrahaKebza, V. 2011 Pracovní výkon a kvalita života při práci, I. část. Praha ČZU. 978-80-213-1753-6Kolman, L. a kol., 2012 Motivace, produktivita a způsob života. Praha Linde. 978-80-7201-892-5DoporučenáArnold, J. a kol., 2005 Work Psychology. Financial Times, LondonIvancevitsh, J. M., Matteson, M. T., 1990 Organizational Behavior and Management. BPI/Irwin, BostonMoorhead, G., Griffin, R. W., 1989 Organizational Behavior. Houghton, BostonOrgan, D. W., Bateman, T. S., 1991 Organizational Behavior. Irwin, BostonNelson, D.L., Quick, J. C. 1996 Organizational Behavior. The Essentials. Minneapolis West Publishing CompanySchermerhorn, J.R. a kol., 1997 Organizational Behavior. N.York J. Wiley & SonsTsoukas, L. 1994 New Thinking in Organizational Behaviour. Oxford Butterworth - Heinemann

Požadavky

psychologie osobnosti, sociální psychologie

Garant

doc. PhDr. Luděk Kolman, CSc.