Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální komunikace a rétorika - VSSRSUTN (EPEB7E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EPEB7E - Sociální komunikace a rétorika - VSSRSUTN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení
ostrý test bobková Neznámý 25.05.2018 23:44 9

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je získání teoretického přehledu o sociální komunikaci, jejích složkách a zejména osvojení si komunikačních dovedností potřebných v osobním i pracovním životě. Nácvik komunikativních dovedností probíhá formou sociálně psychologického výcviku.

Osnova

PřednáškaÚvod do sociální komunikaceSociální percepceKomunikační procesNeverbální komunikace Verbální komunikace, techniky mluveného projevuÚvod do rétoriky Veřejný projevAsertivní jednání, řešení konfliktuKomunikační struktury v malé skupiněPorada a její vedeníObchodní jednáníZáklady společenského chováníCvičeníInterwiewNácvik komunikačních technikProblematika skupin, skupinové rozhodováníTransakční analýza; AsertivitaVyjednáváníEtiketa

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají teoretické znalosti problematiky sociální komunikace a základů rétoriky. Mají základní vědomosti z oblasti verbální i neverbální komunikace, orientují se v problematice sociálních skupin. Rozumí základním psychologickým pojmům, zákonitostem a teoriím sociální komunikace, které odpovídají zaměstnání v oblasti řízení lidských zdrojů. Absolventi mají jasnou povědomost o hranicích svých znalostí a představu o obsahu dalšího studia v těchto oblastech.Dovednosti:Své znalosti dovedou uplatnit v praktických aplikacích. Jsou vybaveni prezentačními dovednostmi a základy společenského chování. Mají náhled na problematiku asertivního chování. Ovládají základy vyjednávání, vedení porady a obchodního jednání.Kompetence - komunikace:V základní rovině dokážou samostatně řešit komunikační problémy v dyadickém vztahu i v malé skupině, mohou účinně působit v partnerském vztahu s kvalifikovanými odborníky. Jsou schopni srozumitelně sdělovat informace.Kompetence - úsudek:Jsou schopni náhledu na základní prvky sociální komunikace a možnosti jejich ovlivnění. Jsou si vědomi ohraničenosti svých kompetencí v oblasti. Jsou seznámeni s nutností předávání kompetencí specialistům z oboru.

Literatura

ZákladníPechačová, Z., Natovová, L. Komunikace pro ekonomy. Praha ČZU PEF, 2009DoporučenáAristotelés. Rétorika. Poetika. Praha Rezek, 1999.Berne, E. Jak si lidé hrají. Praha Spektrum, 1997.Caponni, V., Novák, T. Asertivně do života. Praha Grada, 2004.DeVito, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha Grada, 2001.Hayes, N. Psychologie týmové práce. Praha Portál, 2005.Hayesová, N. Základy sociální psychologie. Portál Praha, 2011.Hewstone, M., Stroebe, W. Sociální psychologie. Praha Portál, 2006.Janoušek, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha Grada, 2007.Kohout, J. Rétorika. Praha Management Press, 2005.Maříková, M. Rétorika. Manuál komunikačních dovedností. Praha Professional Publishing, 2002.Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha Grada Publishing, 2003.Nakonečný, M. Sociální psychologie. Praha Academia, 2009.Plaňava, I. Průvodce mezilidskou komunikací přístupy, dovednosti, poruchy. Praha Grada, 2005.Vybíral, Z. Psychologie komunikace. Praha Portál, 2005.Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. Praha Grada Publishing, 2008.

Požadavky

Psychologie Úvod do psychologie Psychologie osobnosti a sociální psychologie Psychologie osobnosti a komunikace

Garant

PhDr. Pavla Rymešová, Ph.D.