Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingové řízení FAPPZ (ERA03E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERA03E - Marketingové řízení FAPPZ, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat potřebné znalosti a dovednosti v uplatňování marketingu a marketingového managementu v podnikatelských subjektech různých forem. Osvojit si teoretické i praktické přístupy k marketingu produktů, služeb, zemědělskému marketingu a mezinárodnímu marketingu. Základní formou je přednáška s využitím didaktické techniky. Praktická výuka probíhá ve cvičebně, marketingové dovednosti jsou získávány při workshopech, presentací témat, v terénu při řešení marketingového výzkumu, zpracováním semestrálního projektu.

Osnova

PřednáškaTeoretické základy marketingového řízeníPředpoklady podnikového managementu pro využití marketinguMarketingové řízení a plánováníMarketingové informace, organizace a řízení průzkumu trhuMarketingový mix, produkt a marketingová strategieŘízení marketingové propagaceAnalýza distribučních cest, základní strategieStrategie cenové tvorbyChování zákazníka v tržním prostředíŘízení vztahu se zákazníkemSpecifika marketingového řízení v zemědělstvíMarketing zemědělských komoditCvičeníObsah předmětu, požadavky na studentyMetodika projektu, zdroje informací, individuální odpovědnost studentů za zpracované části projektuPříprava na marketingový výzkumSkupinové presentace metodických postupů v projektechMarketingový výzkum - práce v terénu po skupináchHodnocení problémů SWOT analýza; činitelé tržního prostředíMarketingové plánování - využití metod analýzy portfóliaVýrobková politika, životní cyklus výrobků, nový výrobek a trhPropagace - návrh reklamní kampaněDistribuční cesty - jejich analýza na konkrétním příkladu projektuTypologie zákaznických segmentůPrezentace projektů

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají teoretické znalosti vybraných oblastí marketingu. Rozumí základním pojmům, zákonitostem a teoriím, které odpovídají zaměstnání v oblasti řízení podniků. Mají základní vědomosti z marketingových postupů, o vývojových tendencích, převažujících trendech a ve využívaných oborech. Vědomosti se dále rozšiřují a specializují v dalších návazných předmětech, zařazených do studijního programu. Absolventi mají jasnou povědomost ohranicích svých znalostí a představu o obsahu dalšího studia v těchto oborech.Dovednosti:Své znalosti dovedou uplatnit v praktických aplikacích především v organizaci a využívání marketingových nástrojů jako jsou marketingové průzkumy a kampaně a v řešení typických marketingových problémů.Kompetence - komunikace:Mohou účinně působit jako manažeři schopni komunikovat a řídit své racionalizační aktivity s podřízenými i se specializovanými odborníky. Dokážou srozumitelně sdělovat informace. Ovládají základy PR komunikace s širokou i odbornou veřejností.Kompetence - úsudek:Jsou schopni náhledu na vybrané konstrukty v oboru marketingu. Jsou si vědomi ohraničenosti svých kompetencí v oblasti. Jsou seznámeni s nutností předávání kompetencí specialistům v oboru.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaHRON, J. Tržní mechanismus a marketing v APK. Praha Akademie J.A. Komenského, 1993KOTLER, P. Marketing management. Praha Victoria Publishing, 1992. ISBNMcCARTHY, E. J., PERRAULT, W. D. Základy marketingu. Praha Victoria Publishing, 1995MEFFERT, H. Marketing Management. Praha Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-329-4MORRISON, A. M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha Victoria Publishing, 1995PŘÍBOVÁ, M.a kol. Analýza konkurence a trhu. PrahaGrada Publishing,1998.ISBN 80-7169-536-XŠTŮSEK, J. Základy marketingu v dopravě. PrahaČZU, 2002. ISBN 80-213-0905-9DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaHORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. PrahaGrada, 1992.KOTLER, P. Marketing management. Praha Victoria Publishing, 1995McCARTHY, E. J. PERRAULT, W. D. Základy marketingu. PrahaVictoria Publishing, 1995PŘÍBOVÁ, M. a kol. Analýza konkurence a trhu. Praha Grada Publishing, 1998ŠTŮSEK, J. Základy marketingu v dopravě. Praha ČZU 2002. ISBN 80-213-0905-9

Požadavky

Zemědělská ekonomika I. Management

Garant

doc. Ing. Jaromír Štůsek, CSc.