Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing FAPPZ (ERA07E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERA07E - Management a marketing FAPPZ, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je vytvoření pojmové základny v oboru řízení podniku a základních poznatků ke zvládnutí manažerský dovednosti v řízení a rozvoji podniku a podnikání. Základní formou výuky jsou přednášky s využitím didaktické techniky a cvičení, z nichž část je vedena seminání formou. Ve cvičeních je studentům poskytováno metodické vedení pro praktické aplikace metod marketingového průzkumu a pro samostatné zpracování projektů, jejichž úspěšné obhájení je podmínkou zápočtu. Posluchač je seznámen s teoretickými a metodickými východisky marketingu a managementu, s úspěšným řízením podnikatelských subjektů v podmínkách tržního prostředí. Učí se poznávat a definovat vztah konkrétního tržního prostředí k chování podnikatelského subjektu.

Osnova

PřednáškaÚvod do problematiky řízení podniku, základní pojmy a definice v řízení, systémový přístup k procesu řízeníStanovení strategie podniku a podnikání - poslaní a cíle podniku, SWOT,strategické analýzy, typologie strategiíRozhodování v řízení , typy rozhodování podle cílů, obecný model rozhodovacího procesu, příklad rozhodováníPlánování podnikatelské činnosti - stanovení cílů podnikání, pravidla a nástroje řízení podnikuOrganizační systém podniku, faktory a pravidla ovlivňující vytváření organizačního systému podnikuVedení lidí, motivace, typologie podřízených, personální rozvoj , metody vedení lidí, styl řízení a jeho typologiePodniková kultura, podnikatelská etikaVymezení pojmu marketing, typologie marketingu,vztah mezi úseky řízení podnikových aktivit, marketingové řízeníMarketing a trh, psychologie trhu, chování zákazníka, marketingové analýzy, segmentace trhu, marketingový výzkum,Marketingové strategie nástrojové proměnné marketingového mixu, produktové portfolio, životní cyklus výrobků, cenové a distribuční strategieMarketingové komunikační procesy ( komunikační mix), propagační programy, monitorování, PR, MISRozpočet marketingových programů, hodnocení - návratnosti a rizika projektů, marketinový audit a controllingCvičeníÚvodní cvičení, seznámení s organizací a obsahovou stránkou cvičení, rozdělení do týmů, zadání samostatné práceSchválení zaměření týmové práce a její metodikyPostup při stanovení strategie podniku a podnikání - podnikatelské vize, analýza zájmových skupinVolba marketingové strategie, průzkum trhu, orientace na zákazníka (tvorba dotazníku), řízení kvalityMajetková a kapitálová výstavba podniku stanovení rozsahu majetku a kapitálu (vlastní a cizí ), jejich opatřováníObhajoba skupinových projektůZápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi si osvojí základní znalosti v oblasti řízení a marketingového řízení firmy a postupy při vypracování podnikatelského projektu. Některé osvojené znalosti jsou specializované. Dokáží formulovat cíle podnikání a ocenit strategické možnosti firmy. Rozlišují základní typologie strategií a základní komponenty rozhodující o podnikatelském úspěchu. Zvládnou identifikaci systémových prvků řízení a sestavení základních rozpočtů podnikatelského záměru. Absolventi mají povědomost o základních problémech v oboru řízení a marketingu. Absolventi mají jasné povědomí o hranicích svých znalostí a představu o obsahu případného dalšího studia v těchto oblastech. Mají základní odborné vědomosti, které jim umožňují pracovat na úrovni středního i vrcholového managementu. Zvládnou týmové postupy při řešení složitých strukturovaných problémů.Dovednosti:Mohou získat schopnosti zvládnout základní manažerské dovednosti marketingového řízení při uplatňování svých dílčích odborných znalostí a postupů při řešení vzniklých problémů. Tvůrčím způsobem mohou samostatně řešit i relativně složité problémy v oblasti podnikání. Při řešení složitých předvídatelných problémů postupují systémovým přístupem s použitím relevantních metod a nástrojů s podpůrnou argumentací.Kompetence - komunikace:Mohou řídit a kontrolovat manažerské činnosti, při nichž dochází ke změnám; řídit složité odborné činnosti nebo projekty (včetně strategických) a samostatně vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny. Dokáží stručně a srozumitelně na profesionální úrovni sdělovat informace.Kompetence - úsudek:Mají schopnost řídit a přetvářet podnikatelské prostředí, u něhož nelze předvídat s jistotou změnu. Umí vyhledávat nové přístupy s ohledem na trendy vnějšího prostředí a vnitřní situaci podniku. Mohou být plně odpovědní za přínos z využití profesních znalostí, za zvolené postupy a za výsledky rozhodnutí. Uvažují systémově.

Literatura

ZákladníHORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.HRON, Jan. Teorie řízení. Praha PEF ČZU v Praze, 2004. 135 s. ISBN 80-213-0695-5.KOONTZ, Harold, WEIHRICH, Heinz. Management. Praha Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-85605-45-7.KOTLER, Philip. Marketing management. Praha Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.MEFFERT, Heribert. Marketing management. Praha Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4.TICHÁ, Ivana, HRON, Jan. Strategické řízení. Praha PEF ČZU v Praze, 2007. 238 s. ISBN 978-80-213-0922-7.TRUNEČEK, Jan. Management podniku. Praha VŠE, 1993. 177 s. ISBN 80-7079-267-1.VEBER, Jaromír a kol. Management základy, prosperita, globalizace. 1. vydání (dotisk). Praha Management Press, 2005. 700 s. ISBN 80-7261-029-5.DoporučenáDavid A.Aaker Brand building. Computer Press, Brno 2003Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press, Brno 2003Horáková,I. Marketing v současné světové praxi. Grada, Praha 1992Janečková,L.,Vašíková,M. Marketing služeb. Publishing, Praha 2003.Nakonečný,M. Motivace pracovního jednání a jeho řízení. Mangement Press, Praha 1992.Nash,E. Direct marketing. Computer Press, Brno 2003Pfeifer,L. Umlaufová,M. Firemní kultura, Grada, Praha 1993Porter,M. Konkurenční strategie. Victoria Publishing,a.s. Praha 1993Synek M., a kol Ekonomika a řízení podniku. Učební texty VŠE Praha, 1997Sedláčková, H. Strategická analýza, C. H. Beck, Praha 2000Wöhe G. Úvod do podnikového hospodářství. Praha, C. H. Beck 1995Zbořil,K. Marketingový výzkum. Metodologie a aaplikace. VŠE,Praha 1998Časopisy Moderní řízení, Hospodářské noviny, Profit, Marketing a média

Požadavky

Podle specializace

Garant

Ing. Václav Kala, CSc.