Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Venkovská turistika a služby FAPPZ (ERA08E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERA08E - Venkovská turistika a služby FAPPZ, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat teoretické i praktické poznatky vztahující se k problematice různých typů venkovské turistiky a služeb v návaznosti na jejich roli v rozvoji venkovských regionů. Předmět umožňuje ověření získaných poznatků týkajících se rozvoje venkovské turistiky a služeb na studentských projektech. Tyto projekty vyžadují od studentů aktivní zapojení formou workshopů, průzkumu situace v terénu, sběru dat o řešení nejlepších projektů venkovských podnikatelů.

Osnova

PřednáškaCestovní ruch, venkovská turistika, její formy a produkty, a služby navazující na venkovskou turistikuRole a klady a zápory venkovské turistiky v rozvoji venkovských regionůSoulad a vzájemná závislost konkrétních místních podmínek a venkovské turistiky, posouzení vhodnosti regionů ČRVzájemné návaznosti záměrů jednotlivců a organizací zapojených do venkovské turistiky a návazných služeb Příprava projektů: umístění projektu venkovské turistiky v obci/regionu, rozsah projektu, průzkum trhuPříprava projektů: marketing venkovské turistiky, finanční podmínky venkovské turistikySlužby podporující a navazující na cestovní ruch, služby vztahující se k venkovské turisticePropojení podnikatelů pracujících v oboru venkovské turistiky, komunikace v podnikání, spolupráce vsRizikové aspekty podnikání ve venkovské turisticeZačlenění projektu venkovské turistiky do konkrétní lokality z hlediska trvale udržitelného rozvoje Podpora rozvoje venkovské turistiky ze strany EU, státu a dalších organizacíPřípadové studie ze zahraničíPřípadové studie z ČRZávěrečná rekapitulace poznatků a diskuse o předmětuCvičeníSeznámení s programem cvičení, zadáním projektů a podmínkami pro udělení zápočtu, zásady tvorby týmů a týmové práceMetodický postup zpracování projektu, individuální stanovení cílůVýběr lokalit pro zpracování projektů, zdroje dat a metodika jejich zpracování (SWOT analýza) a prezentacePrezentace rozborů podmínek venkovských regionů pro venkovskou turistiku a službyTvorba a zpracování dotazníků, strukturované a semi-strukturované rozhovoryPráce na projektech - terénní šetřeníKonzultace stavu rozpracovanosti jednotlivých projektůObhajoba cílů a metod projektů s následnou diskusíPráce na projektech - terénní šetřeníPráce na projektech - zpracování výsledkůPrezentace výsledných projektůPráce na projektech - sepisování závěrečných a hodnotících zprávPrezentace hodnotících zpráv a obhajoby projektůZápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi magisterského studijního programu: prokázali teoretické znalosti na výběru autorů s prohlubujícími poznatky v rešerši a porozumění založené na soudobém stavu vědeckého poznání dokládají na formulaci tématu osobního projektu i s procesy dalšího výzkumu dat a výběru osob s nejlepšími výsledky do pozic expertů a partnerů, mají kritickou povědomost o problémech v oboru a na rozhraní mezi obory plánování, personálního řízení, managementu, marketingu a ekonomiky; znají výzkumné metody v oboru, zejména subjektivní prognostické metody, plánovací metody a projektová stádia a role. Marketing se zaměřením na pohostinství, cestovní ruch a agroturistiku je dalším oborem, ze kterého je třeba čerpat znalosti. Obecné znalosti z marketingového výzkumu a propagace, zejména v pojetí externích marketingových agentur, jsou také podstatné. Poslední znalostní oblastí jsou normy a standardy, které jsou na venkově používané, zejména o hospodaření v lesích, o welfare zvířat, o ochraně a hnojení rostlin o územním plánování, výběrových řízeních, ekologickém auditu a podobně.Dovednosti:Absolventi magisterského studijního programu: umějí uplatňovat své odborné znalosti a porozumění a jsou schopni aplikovat prognostické a plánovací metody v novém či neznámém prostředí Internetu a v širších souvislostech s pomocí statistiky na Google analytics, kde testují účinnost použitých hodnot pro různé účely. Zapouzdření analytických dat od expertů, osobních plánových dat autora i projektových dat partnerů pro pozdější řízení týmu i komunikaci se zákazníkem v rámci zapojení do alternativních konstrukcí je nezbytné. Test účinnosti zobecněných i konkretizovaných klíčových slov na Google Adwords je vedle Google analytiky vhodným argumentem o jejich vlivu na koncového klienta. Tradiční techniky sběru dat pomocí ankety, pozorování, ale i nové techniky sběru dat elektronickou cestou, spolu se zpracováním pořízených a zapouzdřených dat je také potřeba zvládnout a odlišit je od kompetencí.Kompetence - komunikace:Absolventi magisterského studijního programu: umí řídit složité odborné činnosti nebo projekty včetně prognostiky, plánování a samostatného vedení komunikace v subjektivních prognostických metodách i v rámci projektového řízení komplexních a různorodých skupin; umí nést odpovědnost za veškeré související rozhodováníKompetence - úsudek:Absolventi magisterského studijního programu: umí propojovat dovednosti z informatiky, zvládat složitost mezilidských vztahů a odlišných životních podmínek a orientací a formulovat i při neúplných nebo omezených informacích úsudky, které však zohledňují společenskou a etickou odpovědnost, související s uplatňováním těchto znalostí a úsudků;

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaFORET, FORETOVÁ Jak rozvíjet místní cestovní ruch, GRADA Publishing, Praha, 2001HRON a kol. Podnikání malých firem, ČZU Praha, 1994MORRISON Marketing pohostinství a cestovního ruchu, Víktoria Publishing, Praha, 1995POUROVÁ, M., BRABENCOVÁ, H. Možnosti rozvoje agroturistiky a drobného podnikání ve vybraných regionech ČR, závěrečná zpráva grantu ČZU Praha, 1997STŘÍBRNÁ a kol. Venkovská turistika, SAPARD, Úhlava, o.p.s., Klatovy 2003DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaBrabencová Globální hodnocení regionu z hlediska zavedení a rozvoje agroturistiky a venkovské turistiky, Agrární perspektivy VII., ČZU Praha, 1998DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Universita Karlova, Vydavatelství Karolinum. Praha 1993. ISBN 80-7066-822-9.GUIZZARDI, G., HERRE, H., WAGNER, G. On the General Ontological Foundations of Conceptual Modelling. (http//www.informatik.tu-cottbus.de/~gwagner,4.5.2007)Hasman a Nevšímal Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství, Jihočeská univerzita, Č. Budějovice, 1997HOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G., J. Kultury a organizace Software lidské mysli. Filosofická fakulta University Karlovy, Praha, 2006. ISBN 80-86131-70-XKOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Mc GRAW HILL 1993. ISBN 0-07-35552-5KOTLER, P. Marketing Management. Prentice-Hall International Editions, Englewood Cliffs, N.J. 1991. ISBN 0-13-533479-2KOTLER, P., KELLER, K.L. (2012) Marketing Management. Pearson Education Limited, ISBN 13 978-0-273-75336-0, ISBN 10 0-273-75336-3Kučerová Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch, Idea Servis, 1997LINHART, Z., Skořepa, L., Hes, A. (2010) Marketing vědy. Kernberg Publishing. ISBN 978-80-87168-15-8.LINHART, Z. Prognostika a plánování. ČZU Praha, 2003. ISBN 80-213-1067-7LINHART, Z. Marketing, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1011-1MARTIN, D., SCHOUTEN, J. (2012) Sustainable Marketing. Pearson Education Limited, ISBN 10 0-13-611707-4, ISBN 13 978-0-13-611707-0MISES, L. Lidské jednání Pojednání o ekonomii. Liberální institut Praha 2006. ISBN 80-86389-45-6Mowforth a Munt Tourism and Sustainability, New Tourism in the Third World, Routledge, London, 1998Němčanský Propagace v cestovním ruchu, Slezská Univerzita, Karviná, 1998Pourová, Brabencová Možnosti rozvoje agroturistiky a drobného podnikání ve vybraných regionech ČR, závěrečná zpráva grantu ČZU Praha, 1997Roberts a Hall Rural Tourism and Recreation. Principles to Practice, CABI Publishing, Oxon, UK, 2001Štětina a Lambojová Podnikatelský záměr na rozvoj cestovního ruchu v regionech a ekologické zásady výstavby a provozu hotelů a dalších ubytovacích a stravovacích zařízení, NFH

Požadavky

Bakalářské studium

Garant

doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.