Předmět Marketing potravin - FAPPZ (ERA10E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERA10E - Marketing potravin - FAPPZ, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je získání potřebných znalostí a dovedností v uplatňování marketingu v různých podnikatelských subjektech zaměřených na potraviny (zpracovatelské podniky a obchodní řetězce). Základní formou výuky jsou přednášky s využitím didaktické techniky, semináře, prezentace individuálních a skupinových prací (případových studií, projektů). Praktická výuka probíhá v učebně i v terénu, kde jsou získávány marketingové dovednosti.
Osnova
PřednáškaÚvod do marketingu potravin, spotřeba a kvalita potravin, trendySpecifika marketingu v zemědělství a potravinářstvíMarketingové prostředí, institucionální problémy na trhu potravin, jejich řešeníŘízení a organizace marketingu v potravinářském podniku a maloobchoduMarketingové strategie v různých tržních situacíchZákazníci a spotřebitelé, segmentace trhu, spotřební chování a marketingMarketingový výzkum potravinářského trhu (nabídka, poptávka)Marketingový mix potravinářského zboží, formy podpory prodejeProdukty, životní cyklus potravinZákladní koncepce tvorby cen potravin z pohledu marketinguDistribuce potravinové řetězceMarketingová komunikaceStrategie vstupu podniku na mezinárodní trhy potravinZkušenosti z marketingové praxe potravinCvičeníÚvodní cvičení, seznámení s organizační a obsahovou stránkou cvičení, rozdělení studentů do 4 stabilních skupin, informování o týmové práci ajMarketingový plán, řešení 1Zadání 2Beseda s představitelem potravinářského podniku o konkrétní situaci podniku a marketingových problémechTýmová práce v terénu, exkurse do podniku, konzultaceTýmová práce v terénu, konzultace, zpracování studiePrezentace 3Příprava na marketingový průzkum trhu potravin, sestavování dotazníku, technika dotazováníTýmová práce v terénu, konzultace, zpracováníPrezentace týmové práce (Průzkum trhu potravin), oponování a hodnoceníVýrobková politikaMarketingová komunikace - využívání nových médií a návrh reklamní kampaně pro konkrétní potravinový výrobek a tržní segmentMarketing a ekologie jako konkurenční faktor, rekapitulace a úvahy k diskusiZhodnocení cvičení, zápočet
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi bakalářského studijního programu: musí prokázat pokročilé znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám marketingu, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce product nebo brand manažera, pracovníka agentury pro marketingový výzkum nebo propagaci. Jde zejména o ty znalosti, které jsou v popředí poznání ve všech zmíněných profesních a zahrnují kritické porozumění teoriím a zásadám jejich využití v praxiDovednosti:Absolventi bakalářského studijního programu: umějí spolehlivě uplatnit své odborné znalosti a porozumění v rámci práce nebo studia marketingu při řešení složitých a nepředvídatelných reakcí zákazníka profesionálním přístupem aplikují metody marketingového výzkumu, nástroje a podpůrné argumenty marketinguKompetence - komunikace:Absolventi bakalářského studijního programu jsou schopni: odvodit propagační zprávu, copy strategii a řídit složitější odborné nebo profesionální činnosti nebo projekty včetně plánování, implementace a získávání zpětné vazby, nést zodpovědnost za veškeré související rozhodování v rámci komunikačního procesu, modelu a propagační kampaně; účinně působit pod vedením nebo v partnerském vztahu s kvalifikovaným i odborníky a vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny; formulovat a prezentovat vlastní názory, odrážející i pohled dalších členů skupiny; srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, problémy a řešení jak odborníkům, tak laikům s použitím řady technik, například modelu AIDA;Kompetence - úsudek:Absolventi bakalářského studijního programu jsou schopni: přistupovat tvořivě a iniciativně k přijetí náhledu, potřeb, přání, poptávky, hodnot, nákladů a podmínek spokojenosti zákazníka; rozhodovat se s využitím interpretace relevantních údajů o marketingu, osobě marketera, směně, transakci a udržování vztahu se zákazníkem v různém kontextu;
Literatura
ZákladníGROSOVÁ, S. Marketing v chemickém a potravinářském průmyslu. VŠCHT Praha, 1994.TRŠŤANSKÁ, A. Marketing v agropotravinárstve. Ekonomická univerzita v Bratislavě, 1992.ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum, metodologie a aplikace. VŠE v Praze, Praha 1998.Přibová, M., Mlynářová, L., Hindls, R., Hronová, S., Strategické řízení značky , Ekopress, Praha 2000.Kotler, Philip, Marketing management, Grada, Praha 1999Kotler, P. A Framework for Marketing Management, Pearson Education International Edition 2003.Lyková, Jana, Marketingový audit a kontrola, Grada, Praha 2000Přibová, M., Mlynářová, L., Hindls, R., Hronová, S., Strategické řízení značky , Ekopress, Praha 2000DIANOUX, C., KETTNEROVÁ, J., LINHART, Z. (2007) Advertising in Czech and French Magazines. Journal of Euromarketing. ISSN 1049-6483, Pp. 139-153DIANOUX, C., LINHART, Z.(2010) The effectiveness of female nudity in advertising in three European countries. International Marketing Review, 2010, roč. 27, č. 5, s. 562 - 578. ISSN 0265-1335.LINHART, Z. Nástroje e-businessu k podpoře rovných příležitostí, 2004, ISBN 80-213-1190-8, Praha, InAgrární perspektivy XIII, ČZU Praha, s.309 -315LINHART, Z. Marketing for Agricultural Economics and Management, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1030-8DoporučenáHOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G., J. Kultury a organizace Software lidské mysli. Filosofická fakulta University Karlovy, Praha, 2006. ISBN 80-86131-70-XKOTLER, P. Marketing Management. Prentice-Hall International Editions, Englewood Cliffs, N.J. 1991. ISBN 0-13-533479-2KOTLER, P., KELLER, K.L. (2012) Marketing Management. Pearson Education Limited, ISBN 13 978-0-273-75336-0, ISBN 10 0-273-75336-3LINHART, Z., Skořepa, L., Hes, A. (2010) Marketing vědy. Kernberg Publishing. ISBN 978-80-87168-15-8.LINHART, Z. Marketing, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1011-1MARTIN, D., SCHOUTEN, J. (2012) Sustainable Marketing. Pearson Education Limited, ISBN 10 0-13-611707-4, ISBN 13 978-0-13-611707-0TRACY, M. Zemědělství a potraviny v tržní ekonomice. VŠZ v Praze, 1993.Winer, R.,S., Dhal, R. (2011) Marketing Management. Pearson Education, ISBN 10 0-13-038792-4, ISBN 13 978-0-13-038792-9Využití INTERNETových stránek, časopisů např. `Zboží a prodej`, `Moderní obchod`, `Marketing a komunikace`, Farmář, Agrární Noviny, Zemědělec, příručky VÚZE
Požadavky
Zemědělská ekonomika
Garant
doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.