Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing potravin (ERA11E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERA11E - Management a marketing potravin, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Popis: Managementem se rozumí řízení projektové činnosti lidí v potravinářském průmyslu, v podnicích jeho dodavatelů a zákazníků. Cíl: Naučit studenta projektové komunikaci s výše zmíněnými třemi články výrobkového řetězce. Formy: Přednášky podle skript předmětu Marketing jsou pro potřeby štábního managementu aktualizovány podle skript Prognostika a plánování. Procvičuje se vytváření objednávek na projektové činnosti v duchu publikace Koontze a Wheiricha.

Osnova

PřednáškaManagement a marketing potravin a zemědělských výrobků - úvodSegmentace, targeting, positioningMarketingový mix a programyProjekt vývoje nové potravinyProjektové řízeníDistribuce a místo prodejePropagaceOceňováníOrganizace a zaváděníVedení lidíNabídky výrobků (e-commerce)Objednávky subdodávek (e-business)Systemizace marketingových a projektových pojmů do metodiky marketingového řízeníManagement a marketing potravin, podnikové formy a integraceCvičeníZadání projektuDiskuse metodiky objevování cílů metodou STPObhajoba metodiky objevování cílůDiskuse metodiky návrhu akcí, například nového výrobku, distribuce, propagace, oceňováníNávrh dotazníkuObhajoba metodiky prokazující výsledky akcíProvedení šetřeníObhajoba primárních dat ze šetřeníDiskuse k vytváření nabídek a objednávkových procesůNávrh a obhajoba metodiky komercionalizaceZásady řízení procesu zaváděníKontrolní kritéria na osobní výsledkyKontrolní kritéria na subdodávky členů projektového týmuZápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi bakalářského studijního programu: musí prokázat pokročilé znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám marketingu, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce product nebo brand manažera, pracovníka agentury pro marketingový výzkum nebo propagaci. Jde zejména o ty znalosti, které jsou v popředí poznání ve všech zmíněných profesních a zahrnují kritické porozumění teoriím a zásadám jejich využití v praxiDovednosti:Absolventi bakalářského studijního programu: umějí spolehlivě uplatnit své odborné znalosti a porozumění v rámci práce nebo studia marketingu při řešení složitých a nepředvídatelných reakcí zákazníka profesionálním přístupem aplikují metody marketingového výzkumu, nástroje a podpůrné argumenty marketinguKompetence - komunikace:Absolventi bakalářského studijního programu jsou schopni: odvodit propagační zprávu, copy strategii a řídit složitější odborné nebo profesionální činnosti nebo projekty včetně plánování, implementace a získávání zpětné vazby, nést zodpovědnost za veškeré související rozhodování v rámci komunikačního procesu, modelu a propagační kampaně; přijetí informace kontrolovat, například modelem AIDA;Kompetence - úsudek:Absolventi bakalářského studijního programu jsou schopni: přistupovat tvořivě a iniciativně k přijetí náhledu, potřeb, přání, poptávky, hodnot, nákladů a podmínek spokojenosti zákazníka; rozhodovat se s využitím interpretace relevantních údajů o marketingu, osobě marketera, směně, transakci a udržování vztahu se zákazníkem v různém kontextu;

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaGROSOVÁ, S. Marketing v chemickém a potravinářském průmyslu. VŠCHT Praha, 1994.TRŠŤANSKÁ, A. Marketing v agropotravinárstve. Ekonomická univerzita v Bratislavě, 1992.ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum, metodologie a aplikace. VŠE v Praze, Praha 1998.Přibová, M., Mlynářová, L., Hindls, R., Hronová, S., Strategické řízení značky , Ekopress, Praha 2000.Kotler, Philip, Marketing management, Grada, Praha 1999Kotler, P. A Framework for Marketing Management, Pearson Education International Edition 2003.Lyková, Jana, Marketingový audit a kontrola, Grada, Praha 2000Přibová, M., Mlynářová, L., Hindls, R., Hronová, S., Strategické řízení značky , Ekopress, Praha 2000DIANOUX, C., KETTNEROVÁ, J., LINHART, Z. (2007) Advertising in Czech and French Magazines. Journal of Euromarketing. ISSN 1049-6483, Pp. 139-153DIANOUX, C., LINHART, Z.(2010) The effectiveness of female nudity in advertising in three European countries. International Marketing Review, 2010, roč. 27, č. 5, s. 562 - 578. ISSN 0265-1335.LINHART, Z. Nástroje e-businessu k podpoře rovných příležitostí, 2004, ISBN 80-213-1190-8, Praha, InAgrární perspektivy XIII, ČZU Praha, s.309 -315LINHART, Z. Marketing for Agricultural Economics and Management, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1030-8DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaHOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G., J. Kultury a organizace Software lidské mysli. Filosofická fakulta University Karlovy, Praha, 2006. ISBN 80-86131-70-XKoontz, Wheirich Management. Victoria Publishing, Praha 1993KOTLER, P. Marketing Management. Prentice-Hall International Editions, Englewood Cliffs, N.J. 1991. ISBN 0-13-533479-2KOTLER, P., KELLER, K.L. (2012) Marketing Management. Pearson Education Limited, ISBN 13 978-0-273-75336-0, ISBN 10 0-273-75336-3LINHART, Z., Skořepa, L., Hes, A. (2010) Marketing vědy. Kernberg Publishing. ISBN 978-80-87168-15-8.LINHART, Z. Marketing, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1011-1MARTIN, D., SCHOUTEN, J. (2012) Sustainable Marketing. Pearson Education Limited, ISBN 10 0-13-611707-4, ISBN 13 978-0-13-611707-0TRACY, M. Zemědělství a potraviny v tržní ekonomice. VŠZ v Praze, 1993.Winer, R.,S., Dhal, R. (2011) Marketing Management. Pearson Education, ISBN 10 0-13-038792-4, ISBN 13 978-0-13-038792-9Využití INTERNETových stránek, časopisů např. `Zboží a prodej`, `Moderní obchod`, `Marketing a komunikace`, Farmář, Agrární Noviny, Zemědělec, příručky VÚZE

Požadavky

Bakalářské studium

Garant

doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.