Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management and Marketing (ERA16E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERA16E - Management and Marketing, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The goal is to gain necessary skills and knowledge to be able to manage different forms of enterprise within agricultural-business, including retail chains. The teaching is based upon lectures and exercises, where students are given practical examples of marketing, marketing research, managing organizations, etc.

Osnova

PřednáškaMarketing, marketing environmentMarketingové řízení ve firmě Marketingové informace a marketingový výzkum Segmentace trhuMarketingové nástroje - marketing mixMarketingové strategie Mezinárodní marketing Mezinárodní marketing, formy spolupráce na mezinárodních trzích Podniková kultura, podnikatelská etikaOrganizační a manažerské struktury ve firmách Vedení lidí, motivace, typologie podřízených, personální rozvoj, metody vedení lidí, styl řízení a jeho typologieOrganizační systém podniku, faktory a pravidla ovlivňující vytváření organizačního systému podnikuCvičeníSeznámení s tématem projektu, rozdělení studentů do skupin Návrh tématu, vypracování metodického postupu Samostatná práce na projektu studium sekundárních datPovinná konzultace projektu kontrola postupu práce na projektuPříprava terénního šetření, sestavení dotazníku Sběr primárních dat Sběr primárních dat Kontrola a zpracování primárních datSamostatná práce na projektuDobrovolná individuální konzultaceSamostatná práce na projektu - dokončení projektuPrezentace a obhajoba projektu zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:vypracování podnikatelského projektu. Některé osvojené znalosti jsou specializované. Dokáží formulovat cíle podnikání a ocenit strategické možnosti firmy. Rozlišují základní typologie strategií a základní komponenty rozhodující o podnikatelském úspěchu. Zvládnou identifikaci systémových prvků řízení a sestavení základních rozpočtů podnikatelského záměru. Absolventi mají povědomost o základních problémech v oboru řízení a marketingu. Absolventi mají jasné povědomí o hranicích svých znalostí a představu o obsahu případného dalšího studia v těchto oblastech. Mají základní odborné vědomosti, které jim umožňují pracovat na úrovni středního i vrcholového managementu. Zvládnou týmové postupy při řešení složitých strukturovaných problémů.Dovednosti:Mohou získat schopnosti zvládnout základní manažerské dovednosti marketingového řízení při uplatňování svých dílčích odborných znalostí a postupů při řešení vzniklých problémů. Tvůrčím způsobem mohou samostatně řešit i relativně složité problémy v oblasti podnikání. Při řešení složitých předvídatelných problémů postupují systémovým přístupem s použitím relevantních metod a nástrojů s podpůrnou argumentací.Kompetence - komunikace:Mohou řídit a kontrolovat manažerské činnosti, při nichž dochází ke změnám; řídit složité odborné činnosti nebo projekty (včetně strategických) a samostatně vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny. Dokáží stručně a srozumitelně na profesionální úrovni sdělovat informace.Kompetence - úsudek:Mají schopnost řídit a přetvářet podnikatelské prostředí, u něhož nelze předvídat s jistotou změnu. Umí vyhledávat nové přístupy s ohledem na trendy vnějšího prostředí a vnitřní situaci podniku. Mohou být plně odpovědní za přínos z využití profesních znalostí, za zvolené postupy a za výsledky rozhodnutí. Uvažují systémově.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: AngličtinaKOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Mc GRAW HILL 1993. ISBN 0-07-35552-5KOTLER P.; ARMSTRONG G.; Pearson Principles of Marketing. Pearson Prentice Hall 2006; ISBN 0-13-146918-5MOISANDER J.; VALTONEN A.Qualitative Marketing Research a Cultural Approach.Sage Publication 2006; ISBN 10 1 4129 0380 7KINNEAR, C. Thomas, TAYLOR, R. James. Marketing Research An Applied Approach. 4th ed. N. Y. McGraw Hill, 1991. 880 p. ISBN 978-0-07-114418-6.OTTMAN, A. Jacquelyn. New Rules of Green Marketing. Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. New York Berrett-Koehler Publishers, 2011. 252 p. ISBN 978-1-60509-866-1.WYMER, W. jr.; KNOWLES,P.; GOMES R.Nonprofit Marketing. Sage Publication 2006 ISBN 1-4129-0923-6DoporučenáJazyk výuky: AngličtinaKNOOTZ,H., WEIHRICH,H. Management. Victoria Publishing, Praha 1993MARTIN, D., SCHOUTEN, J. (2012) Sustainable Marketing. Pearson Education Limited, ISBN 10 0-13-611707-4, ISBN 13 978-0-13-611707-0SCOTT,D. Meerman The new rules of marketing and PR. Wiley New Jersey 2011 p.366 ISBN 978-1-118-02698-4WWW pages dedicated marketing and managent

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jiří Čerkasov