Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Agroturistika a řízení malých farem - PAE (ERE01E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE01E - Agroturistika a řízení malých farem - PAE, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat teoretické a praktické poznatky z řízení a funkcí zemědělských podniků, zabývajících se diverzifikací. Diverzifikace bude zaměřena na oblast agroturistiky, venkovské turistiky a informační služby v cestovním ruchu. Studenti se seznámí se základními metodami projektování provozních faktorů s přímou návazností na fungování tržního mechanismu v zájmu dosažení a stabilizace podnikatelských záměrů. Základní formou výuky jsou přednášky, workshopy,zpracování projektů a exkurze.

Osnova

PřednáškaCharakteristika malých podniků a zemědělských farem v APKMožnosti stanovení a ovlivňování podnikatelských záměrů, řízení malých faremZásady tvorby a využití MIS (manažerského informačního systému)Diverzifikace činností zemědělských farem v tržním prostředí, zaměření na agroturistiku a venkovskou turistikuZákladní pojmy a definice, historie agroturistiky a letních pobytůVyužití venkovského prostoru pro turistikuZásady zavádění agroturistikyVyužívání marketingového mixu v agroturisticeOsobnost podnikateleVyužití marketingového komunikačního mixu v agroturisticeDoprovodné služby, kritické aspekty v agroturistice a venkovské turisticeZásady zavedení chovu brojlerových králíkůSpecializace na chov pštrosůSpecializace na produkci léčivých rostlin, ekologické zemědělstvíCvičeníProgram cvičení a seminářů, zadání projektuProgramy podpory drobného podnikáníNávrh MIS pro modelovou situaciHodnocení situace ve venkovských obcích z hlediska diversifikacePříprava marketingového průzkumu - tvorba dotazníku, určení potřeb zákazníkůMarketingový průzkum, jeho zpracováníSWOT analýza obce, regionu ve vztahu k ATPředpoklady tvorby cyklostezekHodnocení ubytování hostů na farměNávrh podnikatelského plánu pro podnikatele v AT, VTNávrh propagačních nástrojů pro prezentaci podnikateleZpracování semestrálního projektuMožnosti chovu drobných zvířatPrezentace projektů, jejich hodnocení

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti si osvojí znalosti v oblasti venkovské turistiky z hlediska zakládání agroturistických středisek, jejich řízení a provozu. Důraz je kladen na vhodný výběr místa, nabídku aktivit a služeb. Významnou součástí je i získání znalostí v oblasti propagace a reklamy v agroturistice a při pořádání souvisejících akcí. Součástí výuky je i projekt plánování založení vhodného agroturistického střediska a také návštěva vybraných malých farem a venkovských podnikatelských subjektů. Studenti mají možnost získávat praktické zkušenosti a tím i znalosti pro pozdější řízení podobných podniků a farem.Dovednosti:Díky řadě praktických příkladů ve výuce a návštěv specializovaných malých farem a agroturistických středisek mají studenti možnost získavat i potřebné dovednosti. Ty často dokáží již velmi vhodně aplikovat na exkurzích praktickými otázkami směřovanými na majitele či správce objektů. Při řešení projektu zakládání a provozu potenciálních AG farem vychází z nabytých zkušeností, které zpravidla ještě doplňují kontkrétním příkladem z praxe (v projektu musí přímo uvést, jaká farma jim byla vzorem).Kompetence - komunikace:Studenti během výuky dostatečně komunikují mezi pedagogem, sebou navzájem i mezi zástupci jednotlivých navštívených středisek. Kvalifikovanými dotazy v praxi a obdobnými odpověďmi získavají cenné komunikační znalosti. A to potěší i zástupce farem, neboť mají pocit, že informace sdělují vzdělaným studentům se zájem o obor.Kompetence - úsudek:Díky možnosti porovnání řady agroturistických středisek a farem uváděnými při výuce (včetně ekoagroturistiky) a souvisejících výjezdů a exkurzí si studenti dokáží utvořit vlastní názor a úsudek o stávající či plánované farmě. Na základě ekonomického hodnocení podniku dokáží posoudit jeho rentabilitu a možnosti dalšího rozvoje a zhodnotit stránky materiálního vybavení, bezpečnosti podniku.

Literatura

ZákladníHron a kol. `Podnikání malých firem`, ČZU Praha, 1994Brabencová H.Poznatky z podnikání v agroturistice, AGROmagazín č.10/2002, Praha 2002MorrisonMarketing pohostinství a cestovního ruchu.Victoria Publishing,Praha 1995Pourová, Brabencová Možnosti rozvoje agroturistiky a drobného podnikání ve vybraných regionech ČR, závěrečná zpráva grantu ČZU Praha, 1997Brabencová Globální hodnocení regionu z hlediska zavedení a rozvoje AT a VT, Agrární perspektivy VII, ČZU Praha, 1998Foret,Foretová Jak rozvíjet místní cestovní ruch. GRADA Publishing,Praha 2001Pourová Agroturistika-učební texty, ČZU Praha, 2002DoporučenáKolektiv `Podpora rozvoje agroturistiky místní správu` učební text, Agentura pro trh práce a sociální politiku AGROPHARE 1995Agroturistika - praktická příručka, 2/1993, Agrospoj PrahaKubr M. `Pporadenství pro podnikatele a manažery`, I. a II. díl, GAPA Praha, 1991Časopisy AGROSPOJ, VENKOV, Všudybyl, COTHladká J. Technika cestovního ruchu, GRADA, Praha 1997Stříbrná a kol. Venkovská turistika, SAPARD, `UHLAVA o.p.s.,Klatovy 2003

Požadavky

Obecná ekonomie I. a II., Teorie řízení, Provoz a hospodaření podniků

Garant

Ing. Lenka Gotthardová, CSc.