Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace v řízení - PAEN (ERE04E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE04E - Komunikace v řízení - PAEN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je získat teoretické poznatky ze základů mezilidské komunikace a to zejména komunikace v procesu řízení. Dílčími cíli je praktické vyzkoušení si některých vybraných způsobů komunikačních technik a způsobů sebeprezentace. Základní formou výuky jsou přednášky a cvičení. Teoretická náplň přednášek tedy poskytuje studentům specializovaný pohled na problematiku mezilidské komunikace jako prostředku pro realizaci všech manažerských funkcí. Cílem seminářů je pod odborným vedením získat praktické zkušenosti s některými komunikačními případy, nácvik prezentačních dovedností pro veřejná vystoupení, práce s sebepoznávacími testy, procvičení technik vyjednávání, techniky řešení konfliktů, apod.

Osnova

PřednáškaIRétorikaRétorika - pokračováníKomunikace v organizaci IKomunikace v organizaci IIKomunikace v organizaci IIICvičeníÚvod do předmětuNeverbální komunikace INeverbální komunikace IIVerbální komunikace IVerbální komunikace IIVerbální komunikace IIIVerbální komunikace IVNeverbální komunikace IIISebezkušenostní testInterkulturní komunikace - prezentování samostatné práce v týmechModelová konference studentů - schopnost studentů prezentovat odborné téma v reálném prostředí konferenčního sáluZávěr - komplexní pojetí komunikace v řízení, zkušenosti, návrhy, hodnocení, zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:ZnalostiStudenti tohoto předmětu získají znalosti z problematiky komunikace v manažerských vztazích. Protože manažerská komunikace je komunikací sociální, mohou nabýt znalostí o možnostech využití neverbálních a verbálních forem komunikace, o podstatě zpětnovazebního vztahu lidského sdělování. Manažerské prostředí, vyznačující se některými specickými podmínkami pro komunikaci, jako jsou vztahy podřízenosti a nadřízenosti, rozdílných kompetencí a specifické spolupráce, vyžaduje od účastníků komunikačního procesu pochopení významu jejich rolí v něm. Důležitou znalostí je také pochopení významu používaných sdělovaných znaků, odborných termínů, snižujících nebezpečí ztráty přenášené informace. S tím souvisí znalost o možnostech komunikačních kanálů ve směrech vertikálních, horizontálních a diagonálních, o jejich výhodách a kapacitních možnostech.Dovednosti:DovednostiZáklad ním přínosem v oblasti dovedností je zvýšení sebejistoty v sebeprezentaci a sebeprosazování, zdokonalení se ve veřejném vystupování, ve vedení diskuse či účasti v ní, v osvojení si dialogového principu rozhovoru apod. Dalšími důležitými dovednostmi a návyky je schopnost komunikace z pozice člověka s určitým okruhem pravomocí, umění prosadit snahu o efektivní komunikaci tím, že je vyžadována její přímost, vzájemný respekt účastníků v ní, dohoda o cílech a společná odpovědnost za ni.Kompetence - komunikace:KomunikaceAbsolventi mají schopnost přesvědčivého a motivujícího jednání, jsou schopni přinášet pracovní komunikaci vyšší kvalitu tím, že dokáží terminologicky správně formulovat řídící sdělení, jsou schopni také analyzovat přijímáná sdělení, zhodnotit je, vybrat a použít z nich ty potřebné. Jsou schopni ve své komunikaci vycházet z požadavků a potřeb příjemců sdělení a jim svá sdělení přizpůsobit.Kompetence - úsudek:ÚsudekAbsolventi předmětu získají schopnost fundovaně přistupovat k problematice řídících procesů, nalézt příčiny nedostatků a přisoudit jim význam. Jsou schopni využívat potenciálu přirozených mezilidských konfliktů a naopak lépe se orientují v situacích, které by mohly vést k neřešitelným stavům. Předmět umožňuje absolventům také lépe poznat sebe sama a tím i povahy, názory a motivace spolupracovníků.

Literatura

ZákladníDONNELLY, J. H., Jr. - GIBSON, J. L. - IVANCEVICH , J. M. Management. Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-422-3FIEDLER, J., HORÁKOVÁ, J. Komunikace v řízení. Praha ČZU, 2009. ISBN 978-80-213-1295-1HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha Grada, 1994. ISBN 80-85424-40-1KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme, Praha Svoboda, 1988.LEWIS, D. Tajná řeč těla. Victoria Publishing, 1989. ISBN 80-85605-49-XDoporučenáBEDNAŘÍKOVÁ, I. Sociální komunikace. 1.vyd., Olomouc Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1357-4BĚLOHLÁVEK, F. Jak řídit a vést lidi. Brno CP Books, a.s., 2005. ISBN 80-251-0505-9DĚDINA, J., CEJTHAMR, V. Management a organizační chování. 1.vyd., Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1300-4DĚDINA, J., ODCHÁZEL, J. Management a moderní organizování firmy. 1.vyd., Praha Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2149-1HRON, J. Teorie řízení. Praha ČZU, Provozně ekonomická fakulta, 2006. ISBN 80-213-0695-5KHELEROVÁ, V. Komunikační dovednosti manažera. 1.vyd., Praha Grada, 1995. ISBN 80-7169-223-9KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85605-45-7MCLAGANOVÁ, P., KREMBS, P. Komunikace na úrovni Jak dosáhnout ještě vyšší výkonnosti pomocí účinné komunikace. 1.vyd., Praha Management Press, 1998. ISBN 80-85943-75-1MIKULÁŠŤÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. 1.vyd., Praha Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4PAUKNEROVÁ, D. a kolektiv. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1706-9PECH, J. Řeč těla & Umění komunikace. 1.vyd., Praha NS Svoboda, 2009. ISBN 978-80-205-0606-1TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. 1.vyd., Praha Grada, 2007. ISBN 978-80-247-0882-9

Požadavky

Dovednosti v řízení

Garant

Ing. Jiří Fiedler, Ph.D.