Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management - INFON (ERE11E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE11E - Management - INFON, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Osvojení si základních principů strategie regionálního rozvoje a metod zpracování rozvojových projektů. Získání znalostí o struktuře veřejné správy a související legislativě. Přednášky, semináře, skupinové práce s presentací výsledků, individuální projekty a exkurse. Předmět seznamuje studenty s tvorbou a realizací jednotlivých typů strategii, v návaznosti na charakteristické znaky regiónů a základní faktory jejich rozvoje. Dále je seznámí s funkcí veřejné správy při rozvoji regiónů.

Osnova

PřednáškaPředmět jeho cíl a obsahPoslání podniku a hierarchie podnikových cílůTvorba a realizace strategie - historický vývojStrategické analýzy IStrategické analýzy IIVariantní formulace strategií a metody výběru strategieKritéria a mechanismus výběru strategie, implementace strategie, řízení strategické změnyTypologie strategiíImplementace strategieStrategické řízení - veřejný sektorStrategické alianceInternacionalizace strategického řízeníCvičeníÚvod do programu cvičení, požadavky na zápočet, zadání týmových úkolůProces formulace strategie - analýzy vnějšího prostředí - analýzy globálního prostředí, analýzy odvětví,týmová práce, konzultaceAnalýzy vnitřního prostředí - finanční analýza,procesní analýzy, portfoliové analýzy, týmová práce, konzultaceAnalýza regionu - okolí regionu, obyvatel, hospodářstvíPrezentace týmové prácePrezentace týmové práce

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají vysoce specializované teoretické a praktické znalosti a to nejen v oblasti managementu, ale i z navazujících oborů, zejména ekonomiky a psychologie. Získávají nejnovější teoretické znalosti a znalosti z jejich uplatňování v praxi. Získávají přehled o aktuálních problémech a jak je řeší teorie a praxe. Současně mají kritické znalosti k jednotlivým postupům a ve vazbě na situace, v kterých jsou použitelné a s jakými výsledky.Dovednosti:Umějí samostatně nebo v rámci projektových týmů zpracovávat dílčí fáze procesu strategického řízení v různých typech podnikatelských a nepodnikatelských organizací a státní správě. Jsou schopni získat a analyzovat potřebné informace a na jejich základě formulovat potřebná dílčí rozhodnutí. Mají dovednosti řešit špatně strukturované problémy, provádět rozhodnutí s omezenými informacemi a kontrolovat realizaci projektů a provádět korektury.Kompetence - komunikace:Mohou vést tým pracovníků nebo koordinovat přípravu a realizaci změny, získávat pracovníky pro realizaci změn, řešit problémové a kritické situace při realizaci.Kompetence - úsudek:Mají schopnost na základě získaných informací a výsledků analýz řešit složité problémy s mnoha proměnnými a s důsledky do budoucnosti, o které nemají adekvátní informace. Jsou schopni se podílet na realizaci změn v procesech a reagovat na změny v okolí organizace a na vývoj faktorů, které působí na realizaci změn.

Literatura

ZákladníHRON, J.; TICHÁ, I. Strategické řízení. PEF ČZU, 2012. 238 str. ISBN 978-80-213-0922-7.SEDLÁČKOVÁ, H.; BUCHTA, K. Strategická analýza. 2. vydání. Praha C. H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.SOUČEK,Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy.1.vyd.Praha.Professional Publishing, 2003. 156 s. ISBN 80-86419-47-9DoporučenáCRAINER, S. Moderní management. 1. vydání. Praha Management Press, 2000. 250 s. ISBN 80-7261-019-8.DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vydání. Praha C. H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4HORVÁTH & PARTNERS. Balanced Scorecard v praxi. Praha Profess Consulting, 2002. 386 s. ISBN 80-7259-033-2.ROBBINS, S.P. - COULTER, M. Management. 1.vyd.Praha, Grada Publishing, 2004. 600s. ISBN 80-247-0495-1ŠTŮSEK,J.a kol.Modely strategického myšlení v agribusinessu.1.vyd.Lanškroun.TG TISK s.r.o. 2008,131 s. ISBN 978-80-903680-8-8VODÁČEK, L.; VODÁČEK, O. Synergie v moderním managementu. 1. vydání. Praha Management Press, 2009. 170 s. ISBN 978-80-7261-190-4.

Požadavky

Základy řízení, Marketing, Rozvoj venkovského podnikání

Garant

doc. Ing. Jaromír Štůsek, CSc.