Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingové řízení - PAE (ERE17E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE17E - Marketingové řízení - PAE, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Poskytnout rozšiřující znalosti a dovednosti potřebné pro marketingové řízení na úrovni podniků agrobyznysu, včetně marketingových přístupů k řízení výrobkových řetězců. Získání praktických dovedností při uplatňování vybraných koncepcí marketingového řízení podniků je podporováno prezentací poznatků z vlastního výzkumu přednášejících a dále vzorovými příklady z působení organizací mezinárodního obchodu a zahraničních podniků. Formy výuky přednášky a cvičení, z nichž část je vedena seminární formou. Ve cvičeních je studentům poskytováno metodické vedení ( např. vzorové případové studie) pro praktické aplikace metod marketingového terénního průzkumu a návazné samostatné zpracování projektů pro uplatnění marketingové strategie podniku či služeb pro podniky. Úspěšná prezentace a obhajoba semestrálního projektu je podmínkou zápočtu.

Osnova

PřednáškaVývoj marketingu a marketingové filosofieFiremní společenská odpovědnost a zelený marketing Segmentace, targeting, positioning (STP) ISegmentace, targeting, positioning (STP) IIChování zákazníka I Chování zákazníka IIMarketingový výzkumMarketingový mix - ProduktMarketingový mix - Distribuce Marketingový mix - CenaMarketingový mix - PropagaceZnačka jako nástroj diferenciaceCvičeníÚvodní informace, zadání projektu, sestavení týmůNávrh tématu, vypracování metodického postupu Povinná konzultace projektu - kontrola postupu práce na projektu Dobrovolná individuální konzultace Samostatná práce na projektu Prezentace a obhajoba projektu

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají rozsáhlé teoretické znalosti z marketingového řízení. Studenti získali solidní představu o základních vztazích v jednotlivých funkčních oblastech a vazbách mezi nimi. Absolventi mají jasnou povědomost o hranicích svých znalostí a představu o obsahu dalšího studia v těchto oblastech.Dovednosti:Umějí uplatnit své odborné znalosti získané studiem teorie i znalosti získané při zpracovávání praktických projektů v oblasti marketingového řízení. Studenti dokážou tvůrčím způsobem a samostatně řešit i problematiku, se kterou se přímo nesetkali v teoretické či praktické výuce.Kompetence - komunikace:Jsou schopni na základě teoretických znalostí a praktických zkušeností profesionálně komunikovat a vysvětlovat problematiku marketingového řízení.Kompetence - úsudek:Jsou schopni tvorby samostatného a správného úsudku týkajícího se problematiky marketingového řízení.

Literatura

ZákladníBÁRTOVÁ, Hilda, BÁRTA Vladimír, KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. vydání. Praha VŠE v Praze, 2002. 209 s. ISBN 80-245-0410-3.BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.KOTLER, Philip. Marketing management. Praha Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.McCARTHY, E. Jerome, PERRAULT, Jr. D. William. Základy marketingu. Praha Victoria Publishing, 1995. 511 s. ISBN 80-85605-29-5.MEFFERT, Heribert. Marketing management. Praha Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4.PŘIBOVÁ, Marie a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.DoporučenáDE CHERNATONY, Leslie. Značka od vize k vyšším ziskům. Strategický proces budování a posilování značky. Brno Computer Press, 2009. 332 s. ISBN 978-80-251-2007-1.DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.FISK, Peter. Staňte se marketingovým géniem. Poučte se ze zkušeností významných světových společností. Brno Computer Press, 2006. 348 s. ISBN 80-251-1319-1.HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha Management Press, 2005. 171 s. ISBN 80-7261-120-8.JANOUCH, Viktor. Internetový marketing Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.KELLER, Lane Kevin. Strategické řízení značky. Praha Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.KINCL, Jan a kol. Marketing podle trhů. Praha Alfa Publishing, 2004. 172 s. ISBN 80-86851-02-8.KINNEAR, C. Thomas, TAYLOR, R. James. Marketing Research An Applied Approach. 4th ed. N. Y. McGraw Hill, 1991. 880 p. ISBN 978-0-07-114418-6.KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha Grada Publishing, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha Grada Publishing, 2005. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha PROFESSIONAL PUBLISHING, 2005. 186 s. ISBN 80-86419-94-0.LYKOVÁ, Jana. Marketingový audit a kontrola. 1. vyd. Praha Grada, 2000. 117 s. ISBN 80-7169-720-6.OTTMAN, A. Jacquelyn. New Rules of Green Marketing. Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. New York Berrett-Koehler Publishers, 2011. 252 p. ISBN 978-1-60509-866-1.PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.PŘIBOVÁ, Marie, MYNÁŘOVÁ, Lenka, HINDLS, Richard, HRONOVÁ, Stanislava. Strategické řízení značky - Brand management. Praha Ekopress, 2000. 150 s. ISBN 80-86119-27-0.SCHIFFMAN, G. Leon, KANUK, L. Leslie. Nákupní chování. Brno Computer Press, 2004. 933 s. ISBN 80-251-0094-4.TOMEK, Gustav, VÁVROVÁ, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha Grada Publishing, 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie reklamy. 4., rozšířené a aktualizované vydání. Praha Grada Publishing, 2012. 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8.Odborná periodika věnovaná problematice marketingu, např. Strategie, Marketing a media, Marketing magazine atd.WWW stránky věnované marketingové problematice

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Jiří Čerkasov