Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Business Strategy - EMN (ERE27E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE27E - Business Strategy - EMN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cíly tohoto kurzu jsou: informovat studenty ohledně podstaty strategie a strategického podnikání; rozvinout schopnost studenta aplikovat metody, principy a procesy strategického myšlení a analýzy a zároveň implementovat strategie do aktuálních podnikatelských a marketingových problémů tak, jak je pociťují firmy, které soutěží v dnešním turbulentním prostředí; uvést studenty do problematiky principů a procesů řízení a technických a strategických výzev, kterým organizace a jejich manažeři čelí v konkurenčním podnikatelském prostředí. Poskytnout náhled do etických témat, kterým čelí ti co rozhodují v podnicích a vytvářejí a realizují strategické vize. Zvláště pak schopnost studentů k inovaci a hlavním podnikatelským procesům obzvláště v současném prostředí, kdy podnikatelské organizace čelí období nejvyšší nejistoty za celou generaci.

Osnova

PřednáškaPrinciples of Strategic BusinessContent: Topics include: strategy in the private, public and not-for-profit sectors; the practice of strategic business, analysing the context; internal analysis; objectives and stakeholder expectations; evaluation and selection of strategies; designing structures and allocating resourcesEnterprise and innovationContent: Topics include: Business innovation topology, Models of innovation management, creativity and knowledge management, R&D management, Intellectual property, Portfolio management, Open innovation and technology transfer, New product/service development processFoundations of Business: Leadership and StrategyContent: topics include: Managerial roles and functions; the nature of leadership; understanding organisations; organisations structure, design and evolution; the dynamics of politics, power and culture in organisations; strategic analysis of industries, resources, capabilities as well as the nature and sources of competitive advantage Strategic Management/MarketingContent: This module draws together the areas of strategic analysis, strategy formulation and implementationBusiness ethics Content: Frameworks for the analysis of business ethical decisionsThe External Environment: Content: understanding the global and domestic environment; Defining the Business Model; and understanding the Innovation challenge; Scenario Planning Competitive Environment: Content: What is the competitive position? What are the resources and competencies? What is the competitive advantage?Creating Strategic ValueContent: Ensuring that the capabilities fit the strategic challenge; innovation creativity; and creating Public ValueStrategic PlanningContent: applying strategic thinking to the planning process; understanding the nature and process of Strategic planning; Vision, Mission, Objectives, and Goals; understanding the difference between Strategic Planning, Business Planning and Tactical PlanningBusiness Model Innovation: Content: Value Propositions; and creating a strategic cultureStrategy Execution and Implementation: Content: business orientation; product/service development; setting targets; measuring performance; and embracing Innovation as a processEntrepreneurship and Risk: Content: understanding the difference between a manager and an entrepreneur; the relationship between entrepreneurship and risk; the need for and the methods of ensuring risk management in strategic business decision makingCvičeníThe concept of StrategyStrategic thinking and Strategic LeadershipInnovation and Entrepreneurship in Strategic BusinessCreating and promoting a Strategic Planning ProcessCreating and Sustaining a Competitive AdvantageRisk and Ethics

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti získají teoretickou znalost, o kterou se opírá hlavní teorie strategického podnikání a pochopí, jak aplikovat teoretický rámec a koncepty do života firmy.Dovednosti:Studenti získají dovednosti, které jim umožní realizovat strategický audit, zpracovat strategický plán, analyzovat úlohu a význam inovace ve společnosti, diskutovat hlavní nástroje a zdoje podnikatelské inovace, identifikovat hlavní témata, která rozhodují o procesu kreativity, inovace a komercionalizace, hodnotit efektivní startegie intelektuálního vlastnictví pro technologicky zaměřené podniky, kriticky posuzovat výzkumné a rozvojové portfolio firmy, měnit dominantní vzorce strategického myšlení, analyzovat firemní kulturu a projednávat vliv kultury na proces řízení ve firmě, demonstrovat manažerské dovednosti, analýzy, kritické myšlení, komunikace, týmové práce a spolupráce a aplikovat základní vědecké teorie ve specifických a etických dilematech konkrétního podnikání. * Kompetence Student získá kompetence myslet strategicky, aplikovat strategickou analýzu vnějšího i vnitřního podnikatelského prostředí, inovovat z hlediska strategických a etických přístupů a aplikovat strategické vedení způsobem, který bude garantovat silnou konkurenční výhodu pro vlastní firmu. Kompetence - komunikace:Metoda výuky prostřednictvím podnikatelské hry (Business Simulation) rozvíjí vzájemné komunikační dovednosti absolventů v rámci týmu a také mezi týmem studentů a vedoucím podnikatelské hry.Kompetence - úsudek:Podstatou metody podnikatelské hry je spolupráce studentů v rámci řešitelských týmů, která rozvíjí schopnost absolventů ve formování úsudků ohledně zpracovávané a řešené tematiky a zároveň ohledně podstaty týmové spolupráce jako takové.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: AngličtinaSliwotsky, A.J., Value migration how to think several moves ahead of the competition, Harvard Business Press, 1996, 327 p., ISBN 9780875846323Porter, M.E., Competitive Advantage Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, 1998, 592 p., ISBN 978-0684841465Bingham, F.G., Business Marketing Management. NTCUSA, 1995, 675 p., ISBN 9780538836784Hisrich, P. et al., Entrepreneurship. McGraw-HillUSA, 2005, 591 p., ISBN 9780072873740Nickels, W., et al., Understanding Business. McGraw-HillUSA, 2012, 800 p., ISBN 9780073524597DoporučenáJazyk výuky: AngličtinaSchwartz, P., The Art of the Long View, Crown Publishing Group, 2012, 288 p., ISBN 9780307816115Wootton, S., Strategic Thinking, Kogan Page Publishing, 2010, 150 p., ISBN 9780749460778Stowell, S., Ahead of the Curve, CMOE Press, 2005, 147 p., ISBN 9780972462730Tucker, R.B., Driving Growth Through Innovation, How leading firms are transforming their futures, ReadHowYouWant, 2009, 348 p., ISBN 978-1442963610Drucker, P.F., Innovation and Entrepreneurship, A Butterworth-Heinemann Title, 2007, 272 p., ISBN 978-0750685085Kelley, T., The Art of Innovation, Profile Books, 2002, 320 p., ISBN 978-1861975836Cooper, R.G., Winning at New Products, Basic Books, 2011, 448 p., ISBN 978-0465025787Stickdorn, M., This is Service Design Thinking, Bis B.V., Uitgeverij, 2012, 376 p., ISBN 978-9063692797

Požadavky

Management

Garant

prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.