Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Prognostika a plánování - PAEN (ERE28E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE28E - Prognostika a plánování - PAEN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu prognostika a plánování je osvojení si dovedností k provádění subjektivních prognostických a plánovacích metod. Kontrolním kritériem je zvládnutí procesu odvozování osobních cílů studentem od dosažených výsledků a pozitivních zkušeností s pořizováním nových zdrojů experty, kteří dosahují nejlepší hodnotu. Navazování na zkušenosti poskytuje vzory pro osobní růst a orientaci studenta v rolích v rámci teamu či organizace. Cílem předmětu je pak osvojení si dovedností v: 1.Dodržování termínů, předcházení konfliktům, překonávání negace vyhledáváním pozitivních zkušeností, odvozování cílů, podmiňujících roli jednotlivce ve skupině, 2.Použití nových hodnot v plánu procesů a šíření jejich jejich důsledků prostřednictvím projektů, 4. Využití sebehodnocení k objednávce nových zážitků a setkání s nositeli nejlepší hodnoty.

Osnova

PřednáškaMetodika obchodního plánu (Business plan, Boplan)Kybernetické pojetí plánování: Prognostické a plánovací metody s ohledem na prostředí, jakost a informaceIdentifikace nervových, afektivních a lingvistických indikátorů v prognostických metodách a při vývoji a řízení projektůInterpretace nervových, afektivních a lingvistických indikátorů při výzkumu a plánování reklamyPlánování experimentů na webuPlánování udržování otevřenosti podnikatelského systému, zejména v distribučních systémech, například v multilevelech a Projektový cyklus, dokumentace, zabezpečování a řízení jakosti dle ČSN ISO 9000Plánování ve vazbě na informační systémy (Aperture)Metodika práce (nástroje jakosti) a plánování osobního úspěchu (Time management), plánování akcíFarmářské rozpočetnictvíPlánování v regionech (Sapard), předcházení rozpadu lidského potenciálu přerozdělováním (plánem)Plánování v síti elektronické výměny dat (logistika, Franchising, Just-in-Time) při oběhových procesechPlánování změny a projektové řízeníDalší software pro plánováníCvičeníÚvod do předmětuKonzultace souladu prognostické metodiky a vazby odlišujících faktorů z výroků na plán akcí v osobní kompetenciPresentace odvozeného cíle, který využívá nalezených odlišujících výroků z prognostických metod v plánu osobních akcíKonzultace projektové metodiky (vazby prostoru, otevřeného pro partnery na plán akcí a odlišující faktory)Presentace projektové metodikyDiskuse formy zkouškového protokolu a udělování zápočtůDiskuse formy zkouškového protokolu a udělování zápočtů

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi magisterského studijního programu: prokázali teoretické znalosti na výběru autorů s prohlubujícími poznatky v rešerši a porozumění založené na soudobém stavu vědeckého poznání dokládají na formulaci tématu osobního projektu i s procesy dalšího výzkumu dat a výběru osob s nejlepšími výsledky do pozic expertů a partnerů, mají kritickou povědomost o problémech v oboru a na rozhraní mezi obory plánování, personálního řízení, managementu, marketingu a ekonomiky; znají výzkumné metody v oboru, zejména subjektivní prognostické metody, plánovací metody a projektová stádia a roleDovednosti:Absolventi magisterského studijního programu: umějí uplatňovat své odborné znalosti a porozumění a jsou schopni aplikovat prognostické a plánovací metody v novém či neznámém prostředí Internetu a v širších souvislostech s pomocí statistiky na Google analytics, kde testují účinnost použitých hodnot pro různé účely. Zapouzdření analytických dat od expertů, osobních plánových dat autora i projektových dat partnerů pro pozdější řízení týmu i komunikaci se zákazníkem v rámci zapojení do alternativních konstrukcí je nezbytné. Test účinnosti zobecněných i konkretizovaných klíčových slov na Google Adwords je vedle Google analytiky vhodným argumentem o jejich vlivu na koncového klienta.Kompetence - komunikace:Absolventi magisterského studijního programu: umí řídit složité odborné činnosti nebo projekty včetně prognostiky, plánování a samostatného vedení komunikace v subjektivních prognostických metodách i v rámci projektového řízení komplexních a různorodých skupin; umí nést odpovědnost za veškeré související rozhodováníKompetence - úsudek:Absolventi magisterského studijního programu: umí propojovat dovednosti z informatiky, zvládat složitost mezilidských vztahů a odlišných životních podmínek a orientací a formulovat i při neúplných nebo omezených informacích úsudky, které však zohledňují společenskou a etickou odpovědnost, související s uplatňováním těchto znalostí a úsudků;

Literatura

ZákladníBOHLIN, H. Groundless Knowledge. Acta Universitatis Stockholmiensis, Stockholm studies in Philosophy 19, 1997. ISBN 91-22-01773-9, ISSN 0491-0877DIANOUX, C., KETTNEROVÁ, J., LINHART, Z. (2007) Advertising in Czech and French Magazines. Journal of Euromarketing. ISSN 1049-6483, Pp. 139-153DIANOUX, C., LINHART, Z.(2010) The effectiveness of female nudity in advertising in three European countries. International Marketing Review, 2010, roč. 27, č. 5, s. 562 - 578. ISSN 0265-1335.LEE, M.in BURGOYNE,J., REYNOLDS,M. Management Learning. The Developmental Approach A Critical Recosideration Approach. Sage Publications, 1997. ISBN 0-8039-7643-7.LINHART, Z. Osvojování expertní znalosti podřízenými a nadřízenými, 2006, ISBN 80-213-1531-8, Praha, InAgrární perspektivy XV.LINHART, Z. Nástroje e-businessu k podpoře rovných příležitostí, 2004, ISBN 80-213-1190-8, Praha, InAgrární perspektivy XIII, ČZU Praha, s.309 -315LINHART, Z. Marketing for Agricultural Economics and Management, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1030-8MAŘÍK, V., ŠTĚPÁNKOVÁ, O., LEŽANSKÝ, J. Umělá inteligence (4). Academia, 2003. ISBN 80-200-1044-0.POLÁK, J., MERUNKA, V., CARDA, A.(2003) Umění systémového návrhu Objektově orientovaná tvorba informačních systémů pomocí původní metody BORM. Grada Publishing a.s. Praha. ISBN 8REEP, F, VAN DEN HEUV, P. About ananlogue life in digital World How cyber commotion impacts you business' and private life. Inholland University, 2005. ISBN 90-77812-10-05VANÍČEK, J. Měření a hodnocení jakosti informačních systémů. ČZU Praha 2004. ISBN 80-213-1206-8STRYJAN, Y., LINHART, Z. Co-operatives in the Transformation of Czech Agriculture Problems and Prospects. Plunkett Foundation Oxford, 1994. ISSN 1354-7151, ISBN 0-85042175-6VÝMOLA, J. Experimentální koaliční hry. Dům techniky ČSVTS, Praha 1985DoporučenáDISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Universita Karlova, Vydavatelství Karolinum. Praha 1993. ISBN 80-7066-822-9.GUIZZARDI, G., HERRE, H., WAGNER, G. On the General Ontological Foundations of Conceptual Modelling. (http//www.informatik.tu-cottbus.de/~gwagner,4.5.2007)HOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G., J. Kultury a organizace Software lidské mysli. Filosofická fakulta University Karlovy, Praha, 2006. ISBN 80-86131-70-XKOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Mc GRAW HILL 1993. ISBN 0-07-35552-5KOTLER, P. Marketing Management. Prentice-Hall International Editions, Englewood Cliffs, N.J. 1991. ISBN 0-13-533479-2KOTLER, P., KELLER, K.L. (2012) Marketing Management. Pearson Education Limited, ISBN 13 978-0-273-75336-0, ISBN 10 0-273-75336-3LINHART, Z., Skořepa, L., Hes, A. (2010) Marketing vědy. Kernberg Publishing. ISBN 978-80-87168-15-8.LINHART, Z. Prognostika a plánování. ČZU Praha, 2003. ISBN 80-213-1067-7LINHART, Z. Marketing, ČZU Praha 2003. ISBN 80-213-1011-1MARTIN, D., SCHOUTEN, J. (2012) Sustainable Marketing. Pearson Education Limited, ISBN 10 0-13-611707-4, ISBN 13 978-0-13-611707-0MORGAN, G. Images of Organization. Sage Publications, Beverly Hills, 1986.MISES, L. Lidské jednání Pojednání o ekonomii. Liberální institut Praha 2006. ISBN 80-86389-45-6

Požadavky

Kybernetika v řízení, Marketing, Systémová analýza a modelování,Statistika, Účetnictví

Garant

doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.