Předmět Teorie řízení - PAE (ERE39E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE39E - Teorie řízení - PAE, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Osvojení si zásad řídící práce manažera z hlediska efektivního vedení pracovních týmů a podnikatelských subjektů. Základní formou výuky jsou přednášky, případové studie a samostatné zpracování projektů, k nimž je studentům poskytováno metodické vedení v průběhu výukového programu pro cvičení.
Osnova
PřednáškaVymezení pojmu systém, typologie, složitost systémů, rozlišovací úroveňTransformace,zápis struktury a typy transformace, operace s transformacemi, trajektorieOrganizační systémLogické funkce- disjunkce konjunkce, negaceCharakteristika prvků z hlediska chováníSpojení systémů v otevřené a uzavřené vazběVlastnosti a parametry v systémechElementární inovaceAnalýza chování v systémechProjektování organizačního systémuTeorie informaceCvičeníÚvod seznámení s předmětem, organizační záležitosti, (konzultace, podmínky pro udělení zápočtu apodŘízení jako informační působení, jako činnost, jako procesTransformace - zápis různými způsobySpolehlivost vzorové příkladySpojení systémů v otevřené a uzavřené vazbě - procvičování příkladůZápočtová písemka
Získané způsobilosti
Znalosti:Studenti získávají znalosti z kybernetiky týkající se teorie systému a teorie informace, které mají přímý vztah k teorii řízení. Získají základní znalosti o struktuře organického systému, funkci podsystémů, jejich hierarchii a kompetenci, o spolehlivosti systémů, které tvoří nezbytný základ pro studium dalších předmětů jako jsou dovednosti v řízení, strategické řízení, komunikace v řízení a další.Dovednosti:V průběhu přednášek a cvičení studenti rozvíjejí dovednost abstraktního myšlení. Získané znalosti prohlubují při konfrontaci teoretických principů s prakticky využitelnými znalostmi. Získávají dovednosti systémového přístupu řešení dané problematiky. Dovednosti lze uplatnit v dalších návazných předmětech i praxi.Kompetence - komunikace:Studenti využívají různé formy komunikace v průběhu cvičení při řešení problematiky řízení. Učí nenaslouchat ostatním, aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma, požadovat konstruktivní kritiku, obhajovat své názory, být otevřený k myšlenkám a názorům kolegů a poskytovat jim seriózní zpětnou vazbu.Kompetence - úsudek:Na základě získaných informací a výsledků analýz jsou studenti schopni se orientovat v dané problematice, formulovat vzniklý problém, definovat příčiny jeho vzniku, formulovat možnosti řešení, využít vlastní úsudek a intuici při rozhodování a řešení problému.
Literatura
ZákladníDonnely, J. H., Gibbon, J. L., Ivanicevich, j. M. (1997). Management. Praha GradaHron, J., Macák, T. (2012). Teorie řízení. Praha ČZU v Praze, PEF.Hron, J., Lhotská, B., Macák, T. (2013). Teorie řízení, příklady a aplikace. Praha ČZU v Praze, PEFKoontz, H., Weihrich, H. (1993) Management. Praha Victoria Publishing.Kotler, P. (1992). Marketing management. Praha Victoria Publishing.DoporučenáAshby, X. R. (1960). Kybernetika. Praha Orbis.Beer, S. (1996). Kybernetika v řízení. Praha Svoboda.Drucker, P. F. (1994) Řízení v turbulentní době. Praha Management Press.Dědina, J. Cejthamr, V. (2005). Management a organizační chování.. Praha Grada Publishing.Fiedler, J. (2000). Komunikace v řízení. Praha ČZU v Praze, PEF.Fotr, J., Dědina, J. (1993). Manažerské rozhodování. Praha VŠE.Habr, J., Vepřek, J. (1973) Systémová analýza a syntéza. Praha SNTL.Hron, J., Tichá, I., Dohnal, J. (1996). Strategické řízení. Praha ČZU v Praze, PEF.Pitra, Z. (2010). Management inovačních aktivit. Praha Professional Publishing.Tůma, F. (2009). Teorie řízení. Plzeň ZČU.
Požadavky
Obecná ekonomie, Psychologie
Garant
prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.