Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingový výzkum - PAAN komb. (ERE87E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERE87E - Marketingový výzkum - PAAN komb., Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Seznámit studenty se základními principy, postupy, metodami a technikami aplikovaného marketingového výzkumu. Základními formami výuky jsou přednášky, semináře a konzultace. V rámci cvičení je studenty zpracováván týmový projekt ve formě marketingového průzkumu na vybrané téma. Jedna třetina cvičení má formu seminářů, jejichž cílem je sestavit postup marketingového průzkumu, konstrukce dotazníku a konečně obhajoba projektu. Zbytek časové dotace na cvičení je věnován sběru sekundárních a primárních dat, zpracování a analýze zjištěných dat.

Osnova

PřednáškaMarketingový výzkum a jeho role ve marketingovém řízení Proces výzkumu Marketingový informační systém a marketingový systém na podporu rozhodování Zdroje sekundárních dat Zdroje sekundárních dat Marketingový výzkum a databáze Marketingový výzkum a databáze Kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum Kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum Popisný výzkum: metody sběru dat Popisný výzkum: metody sběru dat Exploratorní výzkum: typy individuálních hloubkových rozhovorů Exploratorní výzkum: typy individuálních hloubkových rozhovorů Kauzální výzkum: experiment , metody pozorování Kauzální výzkum: experiment , metody pozorování Výběr reprezentativního vzorku Výběr reprezentativního vzorku Obecné zásady tvorby dotazníků Obecné zásady tvorby dotazníků Kódování a příprava dat k analýze Kódování a příprava dat k analýze Metody analýzy dat Metody analýzy dat Příprava a prezentace výzkumné zprávy CvičeníTréninkové vypracování a provedení marketingového výzkumuBlokové cvičení - Úvodní informace, zadání projektu; Marketingový výzkum a jeho role v marketingovém řízení; Metodika marketingového výzkumu, technika sběru dat, obecné zásady tvorby dotazníku; Konzultace; Prezentace a obhajoba projektu

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají rozsáhlé teoretické znalosti z marketingového výzkumu. Studenti rovněž získali praktické zkušenosti z provádění marketingového výzkumu. Absolventi mají jasnou povědomost o hranicích svých znalostí a představu o obsahu dalšího studia v oblastech marketingového výzkumu.Dovednosti:Umějí uplatnit své odborné znalosti získané studiem teorie i znalosti získané při zpracovávání praktických projektů v oblasti marketingového výzkumu. Studenti dokážou tvůrčím způsobem a samostatně aplikovat výzkumné metody, v situacích s kterými přímo nesetkali v teoretické či praktické výuce.Kompetence - komunikace:Jsou schopni na základě teoretických znalostí a praktických zkušeností profesionálně vysvětlovat a uplatňovat poznatky získané při studiu marketingového výzkumu.Kompetence - úsudek:Jsou schopni tvorby samostatného a správného úsudku, týkajícího se problematiky marketingového výzkumu v mnoha oblastech marketingové praxe.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBártová, H. - Koudelka, J. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkum trhu. VŠE, Praha 1995Kotler, P. Management marketing. Grada Publishing, Praha 1999Kozel, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha Grada Publishing, 2005. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.Přibová, Marie a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.Zbořil, K. Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace. VŠE, Praha 1998DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaMeffert, H. Management - marketing. Grada Publishing. Praha 1999 552 s. ISBN 80-7169-329-4.Kinnear, C., Thomas. Taylor, R., James, Marketing Research. McGraw-Hill, Inc. New York 1991.Hair, J.F.; Bush, R.P.; Ortinau, D.J.; Marketing Research a Practical Approach for the New Millenium. McGraw 2001Birn, J. Robin, The international Handbook of Marketing Research Techniques. Kogan Page Limited. London 2008 ISBN 978 0 7494 3865 4

Požadavky

Marketingové řízení

Garant

Ing. Jiří Čerkasov