Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategic Management - EMN (EREB4E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EREB4E - Strategic Management - EMN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The course is organised in rather traditional lectures delivering basic principles of strategic management combined with current developments in the field and in seminars driven by indivdual/ tem work.

Osnova

PřednáškaStrategic Management ProcessCompetitive AdvantageGuest lectureExternal EnvironmentInternal EnvironmentStrategy FormulationGuest lectureStrategy ImplementationInternational Perspectives on StrategyStrategic AlliancesCvičeníIntroductory case study - (teamwork)Feedback and AssessmentCase study - environmental analysis (teamwork)Case study - environmental analysis (teamwork)Feedback and AssessmentCase study -building competitive advantage (teamwork)Case study -building competitive advantage (teamwork)Feedback and AssessmentCase study - strategy implementation (teamwork)Feedback and Final Assessment

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi získají komplexní teoretické znalosti o soudobých trendech v řízení podniku s důrazem na význam strategického řízení. Porozumí východiskům různých teoretických konceptů k tvorbě konkurenční strategie a umějí je kriticky zhodnotit. Zvládnou teoretické aspekty procesů formulace a implementace strategie včetně vlivů zájmových skupin na tyto procesy. Porozumí různým konceptům a modelům podporujícím zvyšování konkurenceschopnosti podniků včetně jejich výhod a omezení. Osvojí si různé metodické postupy spojené s jednotlivými fázemi procesu strategického řízení podniku.Dovednosti:Absolventi získají praktické analytické dovednosti při hodnocení vnějšího a vnitřního prostředí podniku, jsou schopni výsledky těchto analýz zpracovat a utřídit, vyvodit z nich syntetický závěr jako podklad pro rozhodování. Absolventi rozvinou své dovednosti v oblasti vyjednávání s relevantními zájmovými skupinami, v oblasti rozhodování, vedení lidí a implementace strategických změn. Jsou schopni prakticky aplikovat teoretické znalosti a samostatně zvládnout proces tvorby podnikové strategie včetně návrhu postupu její implementace a zhodnocení jejího dopadu na rozvoj podniku.Kompetence - komunikace:Absolvneti jsou schopni komunikovat v rámci týmu vrcholového vední podniku i na dalších úrovních s respektem k organizačnímu uspořádání podniku. Jsou schopni komunikovat s různými zájmovými skupinami stojícími jak uvnitř podniku tak mimo něj. Zvládnou komunikaci s experty reprezentujícími jednotlivé funkcionální oblasti podniku.Kompetence - úsudek:Absolvneti rozšíří své schopnosti porozumět složitým vztahům mezi systémy a s užitím analyticko-syntetických metod jsou schopni samostaně usuzovat na současnou pozici zkoumaného subjektu a možnosti jeho dalšího rozvoje.

Literatura

ZákladníMiller, A. Strategic Management, Irwin/McGraw-Hill, 1998Collis, D.J., Montgomery, C.A. Corporate Strategy A Resource Based Approach, Irwin/McGraw-Hill, 1998Stacey, R. Strategic Management and Organisational Dynamics, Pitman Publishing, 1993Harvard Business ReviewStrategic Management JournalTicha, I. Strategic Management (study text), PEF ČZU Praha, 2005Fitzroy, P., Hulbert, J. Strategic Management Creating Value in Turbulent TimesDoporučenáTomposn, J. L. Strategic Management. Thomson Learning, United Kingdom 2001Hitt, M.A., Ireland, R.D., Hoskisson, R. E. Strategic Management competitiveness and globalization. Sauth-Western College Publishing, USA 2001Daft, R. L. Management. Thomson Learning, Ohio USA 2004Fitzory, P., Hulbert, J. Strategic Management creating valve in turbolent times. John Wiley a sons, Inc., UK 2005Pitts, R.A., Lei, D. Strategic Management Building and Sustaining Competitive Advantage, South-Western College Publishing, 2000

Požadavky

management, marketing, personnel management, business strategy

Garant

prof. Ing. Ivana Tichá, Ph.D.