Předmět Strategický marketing - INFON (EREC6E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EREC6E - Strategický marketing - INFON, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je doplnění a kompletace poznatků z povinných předmětů a studia literatury ke schopnosti zvládnout manažerské dovednosti strategického marketingového řízení. Výuka je založena na využití a rozvoji znalostí z navazujících předmětů formou přednášek, seminářů a cvičení na případech z praxe. Podmínkou zápočtu je obhajoba projektu vypracovaného na vybrané téma.
Osnova
PřednáškaÚvod do problematiky marketingového řízení - definice marketingu (základní pojmy), jeho význam a funkce v podnikuStrategický marketingový proces - marketingové plánováníMarketingová situační analýzaKupní chování spotřebitele - faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele, kupní rozhodovací procesSWOT analýzaMarketingové instrumentárium - nástroje marketingového mixu a jejich submixy - stanovení marketingových cílů a formulování marketingových strategiíCvičeníÚvod - průběh semestru, podmínky zápočtu - zadání pracíPředstavení základního konceptu seminárních prací - terminologický rámecPrezentace seminární práce (A)Prezentace seminární práce (B)Prezentace seminární práce (C)Prezentace seminární práce (D)Výstupy z analýz vnitřního prostředí - vnitřní přednosti a slabinyPříprava dotazníkového šetření - tvorba dotazníkuTerénní šetřeníKonzultace k projektu - shrnutí situační analýzyPrezentace projektůPrezentace projektů
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi si mohou osvojit znalosti v oblasti aplikace postupů při sestavení marketingových plánů a jejich analytických východiscích. Některé znalosti jsou vysoce specializované. Dokážou formulovat cíle podnikání a ocenit strategické možnosti při zpracování podnikatelského plánu včetně marketingových strategií. Rozlišují základní typologie strategií i základní komponenty rozhodující o úspěchu. Absolventi mají kritickou povědomost o problémech v oboru aplikace postupů marketingového řízení. Absolventi mají jasné povědomí o hranicích svých znalostí a představu o obsahu případného dalšího studia v těchto oblastech. Mají odborné vědomosti z oboru marketingu, které jim umožňují pracovat na úrovni středního managementu. Zvládnou týmové postupy při řešení strukturovaných problémů.Dovednosti:Mohou získat schopnosti zvládnout manažerské dovednosti strategického marketingového řízení při uplatňování svých dílčích odborných znalostí a postupů v projektovém řízení při řešení vzniklých problémů. Tvůrčím způsobem mohou samostatně řešit i složité problémy v oblasti podnikání, zejména ekonomice a marketingovém řízení. Při řešení složitých, předvídatelných problémů, postupují systémovým přístupem s použitím relevantních metod a nástrojů s podpůrnou argumentací.Kompetence - komunikace:Mohou řídit a kontrolovat manažerské činnosti, při nichž dochází ke změnám. Mohou řídit složité odborné činnosti nebo projekty včetně strategických a samostatně vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny. Dokážou stručně a srozumitelně na profesionální úrovni sdělovat informace.Kompetence - úsudek:Mají schopnost řídit a přetvářet podnikatelské prostředí, které je složité a u něhož nelze předvídat s jistotou změny. Umí vyhledávat nové strategické přístupy s ohledem na trendy vnějšího prostředí a vnitřní situaci podniku. Mohou být plně odpovědní za přínos z využití profesních znalostí za zvolené postupy a za výsledky posuzování strategických rozhodnutí. Uvažují systémově.
Literatura
ZákladníBOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing Strategie a trendy. Praha Grada Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.KOTLER, Philip. Marketing management. Praha Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.MEFFERT, Heribert. Marketing management. Praha Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4.DoporučenáJANOUCH, Viktor. Internetový marketing Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.KAŠÍK, Milan, HAVLÍČEK, Karel. Marketing při utváření podnikové strategie. Praha Vysoká škola finanční a správní, 2009. 256 s. ISBN 978-80-7408-022-7.KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.KOTLER, Philip, WONG, Veronica, SAUNDERS, John, ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. Praha Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha Grada Publishing, 2005. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN 80-86419-94-0.LYKOVÁ, Jana. Marketingový audit a kontrola. Praha Grada Publishing, 2000. 116 s. ISBN 80-7169-720-6.PŘIBOVÁ, Marie a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel. Strategická analýza. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha C. H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-717-9367-1.SCHIFFMAN, G. Leon, KANUK, L. Leslie. Nákupní chování. Brno Computer Press, 2004. 933 s. ISBN 80-251-0094-4.SRPOVÁ, Jitka, SVOBODOVÁ, Ivana, SKOPAL, Pavel, ORLÍK, Tomáš. Podnikatelský plán a strategie. Praha Grada Publishing, 2011. 200 s. ISBN 978-80247-4103-1.SYNEK, Miroslav a kol. Manažerská ekonomika. 5. aktualizované a doplněné vyd. Praha Grada Publishing, 2011. 480 s. ISBN 978-80-247-3494-1.TICHÁ, Ivana, HRON, Jan. Strategické řízení. Praha PEF ČZU v Praze, 2007. 238 s. ISBN 978-80-213-0922-7.VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Požadavky
Management
Garant
Ing. Václav Kala, CSc.