Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Učící se organizace PaE (ERED1E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERED1E - Učící se organizace PaE, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět je orientován na moderní koncept tzv. učící se organizace; jeho cílem je seznámit studenty s tímto konceptem, porovnat různé přístupy k tvorbě učící se organizace, na případových studiích objasnit stimuly vedoucí manažery k zavádění principů učící se organizcae do praxe a upozornit na překážky, které jejímu úspěšnému fungování brání. Výuka kombinuje klasické přednášky (včetně přizvaných externích přednášejících) s aktivními formami výuky ve cvičeních - důraz je kladen na samostatnou práci studentů, a to jak individuální tak týmovou.

Osnova

PřednáškaÚvodní přednáška - základy konceptu učící se organizaceUčící se společnost a znalostní ekonomikaProcesy učení v organizaci, jedno- a dvousmyčkové učení, neformální učeníTýmové učeníUčící se organizace - charakteristikyDiagnostika učící se organizaceMetodika tvorby učící se organizaceNástroje podporující tvrobu učící se organizaceImplementace konceptu učící se organizace - případová studie IImplementace konceptu učící se organizace - případová studie IIStrategie a učící se organizaceUčící se organizace v neziskovém sektoruCvičeníÚvodní cvičení, harmonogram studia, požadavky na zápočet, zadání individuálních a týmových pracíTýmová práce - srovnávací analýza konceptů učící se organizaceTýmová práce - srovnávací analýza konceptů učící se organizacePrezentaceTýmová práce - analýza případové studieTýmová práce - analýza případové studieTýmová práce - analýza případové studiePrezentaceIndividuální práce - učící se organizace v neziskovém sektoruIndividuální práce - učící se organizace v neziskovém sektoruPrezentaceVyhodnocení prací, zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají znalosti v oblasti procesu učení (modely učení na úrovni jednotlivce, týmu, organizace) a jeho využívání jako prostředku ke zvyšování flexibility organizace. Chápou vliv osobnostních charakteristik na volbu stylu učení a dokážou jej vhodně využít s ohledem na konkrétní podmínky organizace. Absolventi rozumí jednotlivým způsobům vytváření znalostí a chápou jejich souvislost s řízením znalostí s cílem zvyšovat konkurenceschopnost podniku. Orientují se v charaktersitikách různých organizačních kultur a dovedou je využít pro podporu procesu učení.Dovednosti:Absolventi dokážou aplikovat teoretické koncepty související s učením na různých úrovních pro transformaci organizace a podporovat vhodnými metadomi a technikami proces učení. Dokáží uplatnit vhodnou metodiku tvorby učící se organizace s ohledem na konkrétní podmínky a stav organizace. Dokáží diagnostikovat chyby v učení a s využitím vhodných nástrojů je eliminovat. Zvládají metody a techniky usnadňující procesy učení a dokáží je předat ostatním.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou vedeni k týmové práci a k ohodnocení přínosů týmu pro podporu učení. jsou schopni komunikovat v rámci týmu a s vedením organizace při vyjednávání o podpoře vedení při zavádění konceptu učící se organizace.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni s využitím vhodných metod posoudit stav organizace, diagnostikovat nedostatky a samostaně navrhnout metody a techniky vedoucí ke zlepšení procesu učení v organizaci. Jsou schopni navrhnout varianty a s využitím vhodných rozhodovacích postupů vybrat pro konkrétní podmínky tu nejlepší.

Literatura

ZákladníPedler, M., Aspinwall, K. Perfect plc The Purpose and Practice of Organizational Learning, McGraw-Hill, 1996Easterby-Smith, M., Burgoyne, J., Araujo, L. Organizational Learning and The Learning Organization, SAGE Publications, Ltd., 1999Senge, P. The Fifth Discipline, Doubleday Dell Publishing, 1990DoporučenáTichá, I. Učící se organizace, Alfa Publishing, 2005

Požadavky

Teorie řízení, Organizační chování

Garant

prof. Ing. Ivana Tichá, Ph.D.