Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategické řízení - HKSN (EREG5E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EREG5E - Strategické řízení - HKSN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Osvojení si zásad strategického řízení, vztahů podnikatelských subjektů a jejich prostředí, zásad projektování podnikatelských subjektů, práce manažera a vývojových tendencí v regionálním rozvoji a infrastruktuře venkovského prostoru. Základní formou výuky jsou přednášky, semináře, případové studie, manažerské hry, zpracování projektů, týmové učení se.

Osnova

PřednáškaÚvod do strategického managementu, základní pojmyVývojové tendence managementu, charakteristika jednotlivých škol strategického řízeníPoslání podniku, podnikové cíle, identifikace a analýza zájmových skupinStrategické myšlení, základní analytické nástrojeAnalýzy vnějšího prostředíAnalýzy vnitřního prostředíVariantní formulace strategií a metody výběru strategieTypologie strategiíImplementace strategieStrategické alianceAkvizice, restrukturalizaceCvičeníÚvod do programu cvičení, požadavky na zápočet, zadání týmových úkolůPrezentace 1Týmová práce, konzultacePrezentace 2Týmová práce, konzultacePrezentace 3

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají vysoce specializované teoretické a praktické znalosti a to nejen v oblasti managementu, ale i z navazujících oborů, zejména ekonomiky a psychologie. Získávají nejnovější teoretické znalosti a znalosti z jejich uplatňování v praxi. Získávají přehled o aktuálních problémech a jak je řeší teorie a praxe. Současně mají kritické znalosti k jednotlivým postupům a ve vazbě na situace, v kterých jsou použitelné a s jakými výsledky. * Znalosti Absolventi získají komplexní teoretické znalosti o soudobých trendech v řízení podniku s důrazem na význam strategického řízení. Porozumí východiskům různých teoretických konceptů k tvorbě konkurenční strategie a umějí je kriticky zhodnotit. Zvládnou teoretické aspekty procesů formulace a implementace strategie včetně vlivů zájmových skupin na tyto procesy. Porozumí různým konceptům a modelům podporujícím zvyšování konkurenceschopnosti podniků včetně jejich výhod a omezení. Osvojí si různé metodické postupy spojené s jednotlivými fázemi procesu strategického řízení podniku. Dovednosti:Absolventi získají praktické analytické dovednosti při hodnocení vnějšího a vnitřního prostředí podniku, jsou schopni výsledky těchto analýz zpracovat a utřídit, vyvodit z nich syntetický závěr jako podklad pro rozhodování. Absolventi rozvinou své dovednosti v oblasti vyjednávání s relevantními zájmovými skupinami, v oblasti rozhodování, vedení lidí a implementace strategických změn. Jsou schopni prakticky aplikovat teoretické znalosti a samostatně zvládnout proces tvorby podnikové strategie včetně návrhu postupu její implementace a zhodnocení jejího dopadu na rozvoj podniku.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou schopni komunikovat v rámci týmu vrcholového vední podniku i na dalších úrovních s respektem k organizačnímu uspořádání podniku. Jsou schopni komunikovat s různými zájmovými skupinami stojícími jak uvnitř podniku tak mimo něj. Zvládnou komunikaci s experty reprezentujícími jednotlivé funkcionální oblasti podniku.Kompetence - úsudek:Absolventi rozšíří své schopnosti porozumět složitým vztahům mezi systémy a s užitím analyticko-syntetických metod jsou schopni samostaně usuzovat na současnou pozici zkoumaného subjektu a možnosti jeho dalšího rozvoje.

Literatura

ZákladníHRON, J., TICHÁ, I. Strategické řízení. Praha PEF ČZU v Praze, 2011. ISBN 978-80-2130922-7.DoporučenáCRAINER, S. Moderní management. Praha Management Press, 2000. 250 s. ISBN 80-7261-019-8.DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha C. H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.HORVÁTH A PARTNERS. Balanced Scorecard v praxi. Praha Profess Consulting, 2002. 386 s. ISBN 80-86419-46-0.SEDLÁČKOVÁ, H., BUCHTA, K. Strategická analýza. Praha C. H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.TICHÁ, I. Učící se organizace. Praha Alfa Publishing, 2005. 144 s. ISBN 80-86851-19-2.VEBER, J. a kol. Management - Základy moderní manažerské přístupy výkonnost a prosperita. Praha Management Press, 2009. 670 s. ISBN 80-72612-00-0.VODÁČEK, L., VODÁČEK, O. Synergie v moderním managementu. Praha Management Press, 2009. 170 s. ISBN 978-80-7261-190-4.

Požadavky

Základy řízení, Marketing, Rozvoj venkovského podnikání

Garant

Ing. Václav Švec, Ph.D.