Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing - VSRRS (EREH7E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EREH7E - Marketing - VSRRS, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je zpřístupnit studentům základní teoretické znalosti z oblasti marketingu, seznámit je se základními koncepcemi a metodickými přístupy ke změně postoje podle nalezených hodnot až po marketingové řízení podniků a institucí, například v rámci PPP projektů. Základní formou výuky jsou přednášky. Projekt na zvolené téma si student volí a diskutuje na první přednášce. Podmínkou zkoušky je prezentace a obhajoba projektu.

Osnova

PřednáškaÚvod : základy marketingu, klíčové pojmy, definice, termíny; informace k semestrálnímu projektuVýznam marketingu, vývojová období, základní podnikatelské koncepce, výrobní a prodejní orientaceTrh a cílený marketingZásady zkoumání vnějšího marketingového prostředíZáklady analýzy chování zákazníkůObecné zásady provádění marketingového výzkumuMetodické principy analýzy životního cyklu produktuPříležitosti a ohrožení, možnosti volby marketingové orientace při šíření nových produktůVztahy mezi volbou marketingové strategie a metodickými přístupy k oceňování produktuMarketingová komunikaceCvičeníViz cíl předmětu a formy výuky : Úvodní seminář k výběru a zadání témat týmových semestrálních projektů; Tématické semináře k zadaným tématům esejí (3x), konzultace ke zpracování, prezentace esejí); Konzultace k formulaci cíle a zpracování semestrálního projektu; zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi bakalářského studijního programu: musí prokázat pokročilé znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám marketingu, které odpovídají okruhu povolání v oboru práce product nebo brand manažera, pracovníka agentury pro marketingový výzkum nebo propagaci. Jde zejména o ty znalosti, které jsou v popředí poznání ve všech zmíněných profesních a zahrnují kritické porozumění teoriím a zásadám jejich využití v praxiDovednosti:Absolventi bakalářského studijního programu: umějí spolehlivě uplatnit své odborné znalosti a porozumění v rámci práce nebo studia marketingu při řešení složitých a nepředvídatelných reakcí zákazníka profesionálním přístupem aplikují metody marketingového výzkumu, nástroje a podpůrné argumenty marketinguKompetence - komunikace:Absolventi bakalářského studijního programu jsou schopni: odvodit propagační zprávu, copy strategii a řídit složitější odborné nebo profesionální činnosti nebo projekty včetně plánování, implementace a získávání zpětné vazby, nést zodpovědnost za veškeré související rozhodování v rámci komunikačního procesu, modelu a propagační kampaně; účinně působit pod vedením nebo v partnerském vztahu s kvalifikovaným i odborníky a vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny; formulovat a prezentovat vlastní názory, odrážející i pohled dalších členů skupiny; srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, problémy a řešení jak odborníkům, tak laikům s použitím řady technik, například modelu AIDA;Kompetence - úsudek:Absolventi bakalářského studijního programu jsou schopni: přistupovat tvořivě a iniciativně k přijetí náhledu, potřeb, přání, poptávky, hodnot, nákladů a podmínek spokojenosti zákazníka; rozhodovat se s využitím interpretace relevantních údajů o marketingu, osobě marketera, směně, transakci a udržování vztahu se zákazníkem v různém kontextu;

Literatura

ZákladníBOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.HOFSTEDE, G., HOFSTEDE, G., J. (2006). Kultury a organizace Software lidské mysli. Praha Filosofická fakulta University Karlovy. ISBN 80-86131-70-XKOTLER, P. (1992). Marketing management. Praha Victoria Publishing. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.LINHART, Z. (2003). Marketing. Praha ČZU v Praze. ISBN 80-213-1011-1.PŘIBOVÁ, M. a kol. (1996). Marketingový výzkum v praxi. Praha Grada Publishing. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.DoporučenáDIANOUX, C., KETTNEROVÁ, J., LINHART, Z. (2007). Advertising in Czech and French Magazines. Journal of Euromarketing. Pp. 139-153. ISSN 1049-6483.DIANOUX, C., LINHART, Z. (2010) The effectiveness of female nudity in advertising in three European countries. International Marketing Review, 2010, roč. 27, č. 5, s. 562 - 578. ISSN 0265-1335.JANOUCH, V. (2010). Internetový marketing Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno Computer Press. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.KOTLER, P. (2003). A Framework for Marketing Management. Pearson Education International Edition. New Jersey Prentice Hall. 363 p.KOTLER, P., KELLER, K. L. (2012) Marketing Management. Pearson Education Limited, ISBN 13 978-0-273-75336-0, ISBN 10 0-273-75336-3LINHART, Z. (2003). Marketing for Agricultural Economics and Management. Praha ČZU v Praze. ISBN 80-213-1030-8.LINHART, Z. (2004). Nástroje e-businessu k podpoře rovných příležitostí. InAgrární perspektivy XIII. Praha PEF, ČZU v Praze. s. 309 -315. ISBN 80-213-1190-8.LINHART, Z., SKOŘEPA, L., HES, A. (2010) Marketing vědy. Kernberg Publishing. ISBN 978-80-87168-15-8.LYKOVÁ, J. (2000). Marketingový audit a kontrola. Praha Grada Publishing. 116 s. ISBN 80-7169-720-6.MARTIN, D., SCHOUTEN, J. (2012) Sustainable Marketing. Pearson Education Limited. ISBN 10 0-13-611707-4, ISBN 13 978-0-13-611707-0PŘIBOVÁ, M., MYNÁŘOVÁ, L., HINDLS, R., HRONOVÁ, S. (2000). Strategické řízení značky - Brand management. Praha Ekopress. 150 s. ISBN 80-86119-27-0.WINER, R., S., DHAL, R. (2011) Marketing Management. Pearson Education. ISBN 10 0-13-038792-4, ISBN 13 978-0-13-038792-9.

Požadavky

Základy řízení, Základy statistiky, Obecná ekonomie I a II

Garant

doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.