Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie řízení - INFO (EREP3E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EREP3E - Teorie řízení - INFO, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaManagement v historickém vývoji, charakteristika řízení jako informačního působení, procesu a činnostiSystém, zápisy systémů, jejich typologie, vztah objekt - systém, rozlišovací úroveň, složitost systémů, charakteristika řídící informaceDynamika systému, transformace, operace s transformacemi, trajektorie, činnost systému, chování systémuOrganizační systém, útvarová a procesní dekompozice, vztahy mezi subsystémy, charakteristika řídících prvků organizačního systému podle zpracování informace, přenosu informace a chováníOrganizační struktura podniku, řídící struktura podniku, typyOsobnost manažera, formální a neformální vztahy v procesu vedení lidí, skupinové role, analýza neformálních vztahů ve skupině, individuální a skupinové ukazatelé jejich úrovněManažerské role, jejich souvislosti s prováděním manažerských funkcíVedení lidí, motivace jako způsob vedení, motivační mechanismus, teorie motivace podle příčin, průběhu a speciálních účelů, teorie situačního vedeníStyl řízení, jeho vliv na vedení lidí, rozbor vnitřní a vnější stránky stylu, faktory ovlivňující individuální projevy stylu řízeníPrincipy delegování, věcná a formální stránka delegování, delegace trvalá a jednorázová, rozdělení koncepčních a operativních činností v procesu delegace, přínosy delegování pro řízení, podmínky pro jeho implementaciRacionalizace v řídící práci manažera, time managementManažerská komunikace, její prvky, komunikační proces, principy efektivní komunikace, bariéry a jejich odstraňování, zásady veřejného vystupováníCvičeníCharakteristika řízení - řízení jako informační působení, řízení jako proces, řízení jako činnostOrganizační systém - hierarchie, kompetenceOrganizační struktura; stupně, typyŘídící struktura; řídící kapacita - výpočet "q"Zadání seminární práce na téma: Rozhodování, DelegováníPrezentace určených témat a diskuseProcvičení způsobů určování úrovně neformálních vztahů ve skupině; diskusePrezentace zadaných témat a diskusePříklady konfliktních situací, důvody jejich vzniku a možnosti jejich řešeníZadání seminárních prací na téma: Racionalizace řídící práce manažeraPrezentace zadaných témat a diskuse

Získané způsobilosti

Znalosti:ZnalostÚčastníci získají znalosti z teorie managementu. Jsou založeny na systémovém uchopení objektů, poznání možností systémové aplikace organizace a řízení v podniku. Získají znalosti v oblasti hodnocení kvality řídících informací a jejich významu pro řídící proces. Mají možnost pochopit obsah a dílčí součásti manažerských funkcí i logiku jejich vzájemných vztahů v procesu řízení. Získají přehled o významu správné realizace manažerských rolí a mají možnost posouzení svých předpokladů k výkonu manažerského povolání.Dovednosti:DovednostiZískané poznatky mohou vést k osvojení si dovedností v oblasti návrhů a změn v organizačních a řídících činnostech a v hodnocení jejich úrovně. Získané dovednosti se promítnou ve schopnostech absolventů objektivizovat úroveň dílčích subsystémů organizačního systému, rozpoznat úroveň jejich vzájemných vztahů a nalézat způsoby řešení jejich případných disproporcí. Absolventi si osvojí dovednosti v oblasti realizace manažerských rolí a funkcí a v kultivaci veřejných vystoupeních.Kompetence - komunikace:Kompetence - making rozsudkyStudenti řeší problémy související s vedením týmů, rozvíjejí schopnosti používat různé formy komunikace a spolupráce. Studenti prohlubují své dovednosti v používání vhodných přístupů k podpoře a provádění navrhovaných řešení.Kompetence - úsudek:Kompetence - komunikaceÚčastníci jsou připraveni k rychlé orientaci v dané oblasti, k přesné formulaci problémů a schopnosti stanovení alternativ a k formulaci efektivního řešení. Studenti jsou vedeni k ucelenému posouzení kvality procesu řízení, k získání kompetence v analýze dílčích fází a stádií řídícího procesu a v metodách hledání a nalezení řešení jeho optimalizace.

Literatura

ZákladníVEBER, J. a kol. Management. Základy - moderní manažerské přístupy - výkonnost a prosperita. 2. aktualizované vyd. Praha Management Press, 2009. 732 s. ISBN 978-80-7261-200-0KOONTZ, H. - WEIHRICH, H. Management. Praha Victoria Publishing, 1993. 664 s. ISBN 80-85605-45-7BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O Management. Olomouc Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8CRAINER, S. Kompendium managementu (50 knih, které změnily management). Praha Computer Press, 1988. 196 s. ISBN 80-7226-109-6COLEMAN, R. - BARRIE, G. 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Praha Management Press, 1993. 381 s. ISBN 80-85603-27-6DONELLY, J. H. - GIBSON, J. L. - IVANCEVICH, J. M. Management. Praha Grada, 1997. 824 s. ISBN 80-7169-422-3KAMP, Di Manažer 21. století Praha Grada, 2000. 216 s. ISBN 80-247-0005-0DoporučenáMILGROM, P. - ROBERTS, J. Modely rozhodování v ekonomii a managementu. Praha Grada, 1997. 824 s. ISBN 80-7169-411-8TRUNEČEK, J. a kol. Management I. Praha Ediční oddělení VŠE, 1995. 221 s. ISBN 80-7079-929-3

Požadavky

Žádné.

Garant

prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c.