Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poradenství pro podnikatele a manažery - PaA - x (ERER6E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERER6E - Poradenství pro podnikatele a manažery - PaA - x, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Osnova

PřednáškaAktuální význam a koncepce rozvoje poradenských služeb; základní pojmy a definice poradenství pro managementEtický kodex poradenské službySystémy řízení organizací a poradenství pro funkční a procesní přístup k řízení organizace Poradenství v řízení obecně-externí poradenské službyPoradenství a orientace na změny v řízení podnikových procesů; vlivy podnikatelského prostředí Profesionalita v poradenských službách; předpoklady a požadavky klientů na poradce Specifický charakter poradenství pro řízení výrobyOperační programy pro rozvoj podnikání Poradenství pro zlepšování řízení kvality; systémy řízení organizací orientované na management hodnotových inovací; principy TQM, Reengineeringu, BPR Poradenství v řízení malých podniků a ve veřejné správě Poradenství v řízení malých podniků a ve veřejné správě Poradenství pro řízení obecně CvičeníBenchmarking; Modely systémů řízení organizace; Kritické faktory úspěchu (CSF)v podnikáníMetody finančních analýz; Bonitní a bankrotní modely finančního zdraví podniku; Rizika podnikáníOrganizační ( podniková, firemní, projektová) kultura; Manažerský interní audit; Hodnocení pracovníkůMarktingový audit společnosti; Klasický versusPraktický příklad ( případová studie využití): Podnikatelské klastry; Agentura CzechInvest; Vědeckotechnické parkyZápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi prokazují komplexní znalosti problematiky poradenství pro soudobé potřeby zdokonalování systémového manažerského myšlení a systémového řízení podniků a veřejných orgánů. Poradenství v oblasti zvyšování úrovně managementu podniků , rozvoje a udržitelnosti podnikání je obecně charakterizováno jako interdisciplinární a multifunkční odborná poradenská činnost, což klade značné nároky na porozumění celkovému rozsahu a rozmanitosti odborných znalostí absolventů předmětu. Absolventi mají jasnou povědomost o úloze a cílech aplikace specifických metodických nástrojů v rámci poradenské služby, kterými jsou vstupní diagnóza, smluvní ujednání a návazně hlavní diagnóza podniku - klienta- v oblasti řízení podniku obecně, výrobního řízení, personálního řízení, finančního, informačního a marketingového managementu, řízení malých podniků a dále vedení organizací veřejné správy. Následně získávají a prokazují povědomost o metodických postupech přípravy a implementace poradenského procesu v podniku, resp. organizaci. Třetí oblastí získávání odborných znalostí absolventů předmětu je problematika systémového řízení samotné poradenské firmy. Dovednosti:Absolventi uplatňují získané znalosti metodických přístupů k diagnózám skutečného stavu, resp. metod zkoumání a vyhodnocování úrovně hospodaření s podnikovými výrobními a kapitálovými zdroji, řízení technologických postupů, lidských zdrojů, řízení informačních, komunikačních a dalších subsystémů v organizaci. Na základě diagnostickými metodami získaných dat a informací jsou schopni porozumět postojům a úkolům managementu organizací, vlivům existující či neexistující podnikové kultury nebo strategické vize u klientů poradenské služby. Jsou schopni samostatně v roli manažerů poradenského týmu, nebo jako odborní specialisté - poradci pro vybranou podnikovou funkci, řešit tvůrčím způsobem problémy organizace - klienta. Dovedou při znalosti metodických nástrojů přípravy a realizace poradenského procesu navrhovat řešení změn v chování managementu - klienta v novém či neznámém prostředí a v širších souvislostech, daných předpokládaným působením vlivů vnějšího podnikatelského prostředí i vlivem nejistoty v turbulentní době. V návrzích poradenského procesu využívají metodické nástroje řízení inovací. *Kompetence - komunikace Jsou schopni řídit složité odborné činnosti, například poradenské služby při auditu lidských zdrojů, dále projekty v rámci poradenského procesu včetně tvorby plánu zdrojů pro zakázku. Umějí aplikovat nástroje řízení a hodnocení profesně a osobnostně různorodých poradenských týmů, projevovat odpovědnost za výsledky vlastního rozhodnutí. Umějí uplatnit metody komunikace poradce s klientem. *Kompetence - tvoření úsudku Jsou schopni propojovat znalosti, což je nezbytné vzhledem k interdisciplinárnímu a multifunkčnímu charakteru poradenských služeb. Zvládají složitost diagnózy a náročnost vztahů klient - externí poradce a i při neúplných nebo omezených informacích formulují konstruktivní úsudky. Při uplatňování vlastních úsudků a návrhů řešení absolventi zohledňují znalost mezinárodního Etického kodexu poradců. Kompetence - komunikace:žádná

Literatura

ZákladníM.Kubr a kol. Poradenství pro podnikatele a manažery. Zásady a zkušenosti. I.a II, díl. Praha, CAPA Poradenská agentura,a.s., 1991, ISBN 80-7064-036-7W.Dryden. Poradenství. Stručný přehled. Praha Portál,s.r..o., 2008, s.117, ISBN 978-80-7367-371-0W. Cohen. Staňte se úspěšným poradcem. Brno Computer Press,a.s., 2005, s.284, ISBN 80-251-0530-XP.Block. Staňte se špičkovým poradcem. Jak dosáhnout toho, aby druzí využili vašich zkušeností. Praha Grada Publishing,a.s., 2007, s.352, ISBN 978-80-247-1750-0L.Vodáček,O.Vodáčková, Moderní management v teorii a praxi.2.rozšířené vydání.Praha Management Press,,2009, s.328,ISBN 978-80-7261-197-3L.Vodáček, O,Vodáčková, Synergie v moderním managementu. Praha Management Press,2009, s.170, ISBN 978-80-7261-190-4J.Truneček a kol. Interní manažerský audit. Praha Professional Publishing,2004, s.147, ISBN 80-86419-58-4M.Kubeš, D.Spillerová, R.Kurnický. Manažerské kompetence. Způsobilosti výjimečných manažerů. Praha Grada Publishing, a.s., 2004, s.184, ISBN 80-247-0698-9P.F.Drucker. Efektivní vedoucí. Vydání 2. Praha Management Press, 2008, s.203, ISBN 978-80-7261-181-2F.Šmída. Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě. Praha Grada Publishing 2007, s.293, ISBN 978-80-247-1679-4F.Hroník. Hodnocení pracovníků. Praha Grada Publishing,2006, s.128, ISBN 80-247-1458-2J.Košturiak,J.Chál´. Inovace. Vaše konkurenční výhoda. Brno Computer Přes,a.s., 2008, s.164, ISBN 978-80-251-1929-7M.Grasseová a kol. Analýza podniku v rukou manažera + CD. Brno Computer Press,a.s., 2010s.325, ISBN 978-80-251-2621-9J.Tidd,J.Bessant,K.Pavitt. Řízení inovací. Zavádění technologických, tržních, organizačních změn. Brno Computer Press,a.s.,2007, s.549, ISBN 978-80-251-1466-7J.Veber a kol., Management kvality, enviromentu a bezpečnosti práce. Praha Management Press 2006 s. 358, ISBN 80-7261-146-1J.Nenadál, Moderní management jakosti. Principy, postupy, metody. Praha Management Press, 2009, s.380, ISBN 978-80-7261- 186-7DoporučenáM.Robson, P.Ullah, Praktická příručka podnikového reengineeringu. Praha Management Press,2000 s.180, ISBN 80-85943-64-6J. Košturiak, J., Z. Frolík. Štíhlý a inovativní podnik. Praha Alfa, 2006, s.237, ISBN 80-86851-38-9.A. Svozilová, Projektový management. 1. vyd. Praha Grada Publishing , 2006. 356 s. ISBN 80-247-1501-5.M.D.Rosenau. Řízení projektů. Vydání třetí, dotisk druhý. Brno Computer Press ,a.s., 2010. 344 s. ISBN 978-80-251-1506-0S.Radcliffe. Leadership. Lídrem jednoduše a přirozeně. Praha Grada Publishing,2012, ISBN 978-80-247-4163-5, s.176W.F.Winkelmann a kol. MC- Management-Consulting & Controlling. Hamburg Verlag DR.Kovač, 2003, s.503, ISBN 3-8300-0796-5

Požadavky

Management, Marketingové řízení, Účetnictví

Garant

Ing. Pavla Římovská