Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing TF (ERT11E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ERT11E - Management a marketing TF, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je vytvoření pojmové základny v oboru řízení podniku a osvojení si základních poznatků ke zvládnutí manažerských dovedností v řízení a rozvoji podniku a podnikání. Výuka je založena na využití a rozvoji znalostí z předcházejících předmětů formou přednášek, seminářů a cvičení na případech z praxe.

Osnova

PřednáškaÚvod do problematiky řízení podniku, základní pojmy a definice v řízení, systémový přístup k procesu řízeníSměry ve vývoji teorie řízení a přínos jednotlivých osobnostíStanovení strategie podniku a podnikání - poslaní a cíle podniku, SWOT,strategické analýzy, typologie strategiíRozhodování v řízení ,Plánování podnikatelské činnosti - stanovení cílů podnikání, řízení podle cílů, pravidla a nástroje řízení podnikuOrganizační systém podniku, faktory a pravidla ovlivňující vytváření organizačního systému podnikuVedení lidí, motivace, typologie podřízených, personální rozvoj , metody vedení lidí, styl řízení a jeho typologiePodniková kultura, podnikatelská etikaVymezení pojmu marketing, vztah mezi úseky řízení podnikových aktivit, uplatnění marketingových metod v řízení podnikuMarketing s trh, psychologie trhu, chování zákazníka, marketingové analýzy, segmentace trhu, marketingový výzkum, Marketingové strategie, nástrojové proměnné - marketingový mix,portfolio produktů, výrobkové strategie a životní cyklus výrobku distrMarketingové komunikační procesy ( balení, značka, presentace, komunikační mix), propagační program, monitorování trhuSestavení rozpočtu marketingových programů, hodnocení marketingových strategií - analýza návratnosti a rizika projektůCvičeníÚvodní cvičení, organizace a obsahová stránka cvičení, rozdělení do týmů, zadání samostatné seminární práce a týmového projektu Schválení zaměření týmového projekt a jeho metodiky (reálný subjekt - viz wwwCharakteristika globálního prostředí podniku - vliv světové ekonomiky a EU, národní prostředí (ekonomicko-právní), analýza odvětví (ekonomická charakteristika), analýza regionu - externality; Analytické postupy a výpočty - analýza zájmových skupin, analýza okolí (STEP, analýza odvětví)  hlavní příležitosti a rizika Charakteristika tržního prostředí - dodavatelsko-odběratelské vztahy, faktory ovlivňující nabídku a poptávku - predikce vývoje, konkurence (konkurenční výhoda); analýza konkurence - Porter, analýza klíčových konkurentů Vnitřní předpoklady (subjektivní faktory) - kompetence vnitřních zájmových skupin, disponibilní zdroje podnikání (kapitálové, personální, technické ajSituační analýza - marketing - průzkum trhu, orientace na zákazníka (předpoklady zaměření a umístění produkce na trhu - STP) Konzultace k projektům (konzultace probíhá na základě domluvy jednotlivých týmů se cvičícím) - kontrolní denMajetková a kapitálová výstavba podniku rozsah majetku a kapitálu (vlastní a cizí), jejich opatřování, výpočet KP Náklady chodu firmy a výpočet bodu zvratuHodnocení návratnosti investiceObhajoba skupinových projektů (obhajoby probíhají dle stanoveného časového rozpisu); ZápočetObhajoba skupinových projektů (obhajoby probíhají dle stanoveného časového rozpisu); Zápočet

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi si osvojí základní znalosti v oblasti řízení a marketingového řízení firmy a znalost postupu při vypracování podnikatelského plánu. Některé znalosti jsou specializované. Dokáží formulovat cíle podnikání a ocenit strategické možnosti firmy. Rozlišují základní typologie strategií a základní komponenty rozhodující o podnikatelském úspěchu. Zvládnou identifikaci systémových prvků řízení a sestavení základních rozpočtů podnikatelského plánu. Absolventi mají povědomost o základních problémech v oboru řízení a marketingu. Absolventi mají jasné povědomí o hranicích svých znalostí a představu o obsahu případného dalšího studia v těchto oblastech. Mají základní odborné vědomosti , které jim umožňují pracovat na úrovni středního i vrcholového managementu. Zvládnou týmové postupy při řešení složitých strukturovaných problémů.Dovednosti:Mohou získat schopnosti zvládnout základní manažerské dovednosti marketingového řízení při uplatňování svých dílčích odborných znalostí a postupů při řešení vzniklých problémů. Tvůrčím způsobem mohou samostatně řešit i složité problémy v oblasti podnikání. Při řešení složitých, předvídatelných problémů, postupují systémovým přístupem s použitím relevantních metod a nástrojů s podpůrnou argumentací.Kompetence - komunikace:Mohou řídit a kontrolovat manažerské činnosti, při nichž dochází ke změnám. Řídit složité odborné činnosti nebo projekty včetně strategických a samostatně vést vícečlenné, komplexní a různorodé skupiny. Dokáží stručně a srozumitelně na profesionální úrovni sdělovat informace.Kompetence - úsudek:Mají schopnost řídit a přetvářet podnikatelské prostředí u něhož nelze předvídat s jistotou změnu. Umí vyhledávat nové přístupy s ohledem na trendy vnějšího prostředí a vnitřní situaci podniku. Mohou být plně odpovědní za přínos z využití profesních znalostí za zvolené postupy a za výsledky rozhodnutí. Uvažují systémově.

Literatura

ZákladníHORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.HRON, Jan. Teorie řízení. Praha PEF ČZU v Praze, 2004. 135 s. ISBN 80-213-0695-5.KOONTZ, Harold, WEIHRICH, Heinz. Management. Praha Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-85605-45-7.KOTLER, Philip. Marketing management. Praha Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.MEFFERT, Heribert. Marketing management. Praha Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4.TICHÁ, Ivana, HRON, Jan. Strategické řízení. Praha PEF ČZU v Praze, 2007. 238 s. ISBN 978-80-213-0922-7.TRUNEČEK, Jan. Management podniku. Praha VŠE, 1993. 177 s. ISBN 80-7079-267-1.VEBER, Jaromír a kol. Management základy, prosperita, globalizace. 1. vydání (dotisk). Praha Management Press, 2005. 700 s. ISBN 80-7261-029-5.DoporučenáARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha Grada Publishing, 1999. 968 s. ISBN 80-7169-614-5.BÁRTOVÁ, Hilda., BÁRTA Vladimír, KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. vyd. Praha VŠE v Praze, 2002. 209 s. ISBN 80-245-0410-3.BĚLOHLÁVEK, František, KOŠŤAN, Pavol, ŠULEŘ, Oldřich. Management. Olomouc Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8.BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.FOTR, Jiří, DĚDINA, Jiří.; HRŮZOVÁ, Helena. Manažerské rozhodování. 2. vyd. Praha Ekopress, 2000. 231 s. ISBN 80-86119-20-3.FOTR, Jiří. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. 2. Vydání. Praha Grada Publishing, 1999. 216 s. ISBN 80-7169-812-1.HORALÍKOVÁ, Marie, BRABENCOVÁ, Hana. Personální řízení (vybrané otázky). Praha ČZU v Praze, 1999. 248 s. ISBN 80-213-0536-3.JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing Strategie a trendy. Praha Grada Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN 80-86419-94-0.MIKOVCOVÁ, Hana, SCHOLLEOVÁ, Hana. Praktikum. Podniková ekonomika pro bakalářské studium. Praha Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2006. 232 s. ISBN 80-86898-78-4.PORTER, E. Michael. Konkurenční strategie. 1.vyd. Praha Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.PŘIBOVÁ, Marie a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel. Strategická analýza. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha C. H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-717-9367-1.SCHIFFMAN, G. Leon, KANUK, L. Leslie. Nákupní chování. Brno Computer Press, 2004. 933 s. ISBN 80-251-0094-4.SRPOVÁ, Jitka, SVOBODOVÁ, Ivana, SKOPAL, Pavel, ORLÍK, Tomáš. Podnikatelský plán a strategie. Praha Grada Publishing, 2011. 200 s. ISBN 978-80247-4103-1.SYNEK, Miroslav a kol. Manažerská ekonomika. 5. aktualizované a doplněné vyd. Praha Grada Publishing, 2011. 480 s. ISBN 978-80-247-3494-1.VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vydání. Praha Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.VEBER, Jaromír, SRPOVÁ, Jitka a kol. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha Grada Publishing, 2008. 320 s. ISBN 978-80-247-2409-6.Časopisy Ekonom, Moderní řízení, Hospodářské noviny, Profit, Strategie, Marketing a media, Marketing magazíne apod.Obchodní zákoník, Živnostenský zákon atd.Odborné WWW stránky věnované dané problematice

Požadavky

Ekonomika, Právní základy podnikání

Garant

Ing. Václav Kala, CSc.