Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Statistické metody v marketingu a obchodu - PAEN, PAAN (ESE12E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ESE12E - Statistické metody v marketingu a obchodu - PAEN, PAAN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je prohloubit znalosti matematické statistiky, seznámit studenty s vybranými tématy z ekonomické a sociální statistiky. Kurs je orientován zejména na prezentaci a aplikaci statistické metodologie užívané v ekonomii, marketingu a obchodě. Předmět je zaměřen na získání znalostí o použití statistických metod pro řešení praktických konkrétních úloh.

Osnova

PřednáškaStatistické metody v marketingovém informačním systémuPořizování a zpracování dat, prezentace a využití výsledkůInterní a externí dataStatistická analýza dat o tržním místu (metody získání dat)Statistické metody zpracování údajů o názorech spotřebitelůStatistické modely vývoje trhuStatistická klasifikace vlivu výroby, spotřeby, místa spotřeby a názorů spotřebiteleEkonomické časové řadyModelování tržeb s vymezením vlivu jednotlivých složek, rozklad vícesložkových indexů pro analýzu trhuStatistická analýza cenové strategie firmyStatistické charakteristiky sezónního kolísání výroby, poptávky a cen a využití výsledkůMetody vícerozměrné statistické analýzy při modelování trhuCvičeníStatistické metody v marketingovém informačním systémuStatistické metody v marketingovém informačním systémuStatistická analýza dat o tržním místu (metody získání dat)Statistická analýza dat o tržním místu (metody získání dat)Statistické metody zpracování údajů o názorech spotřebitelůStatistické metody zpracování údajů o názorech spotřebitelůStatistické metody analýzy vývoje trhu v systému StatisticaStatistické metody analýzy vývoje trhu v systému StatisticaStatistické charakteristiky sezónního kolísání výroby, poptávky a cen a využití výsledkůStatistické charakteristiky sezónního kolísání výroby, poptávky a cen a využití výsledkůMetody vícerozměrné statistické analýzy při modelování trhuMetody vícerozměrné statistické analýzy při modelování trhu

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají znalosti z oblasti statistických aspektů tvorby marketingových studií, analýzy modelování a prognózování nabídky, poptávky a cen. Jsou schopni korektně analyzovat data a věcně správně interpretovat dosažené výsledky.Dovednosti:Dokáží správně interpretovat výsledky statistických analýz a své znalosti uplatňují při praktických aplikacích. Osvojili si dovednosti nutné pro zpracování vědeckovýzkumných prací. Jsou schopni definovat, řešit a správně interpretovat praktické úlohy.Kompetence - komunikace:Jsou schopni samostatně zpracovávat výzkumnou či praktickou úlohu, jsou rovněž schopni vést tým pracovníků. Dokáží jasně formulovat požadavky na užití kvalifikovaných statistických metod. Dokáží kriticky posoudit dosažené výsledky a předávat je do odborné praxe.Kompetence - úsudek:Jsou schopni samostatně zpracovávat výzkumnou či praktickou úlohu a správně interpretovat dosažené výsledky a vytvářet kvalifikované praktické závěry z výstupů jednotlivých užitých statistických metod.

Literatura

ZákladníBRABENEC, Vladimír; ŠAŘECOVÁ, Pavla. Statistické metody v marketingu a obchodu. 1. vydání, 2. dotisk. PEF ČZU, Praha. 2011. 134 s. ISBN 978-80-213-0747-6.KÁBA,Bohumil; SVATOŠOVÁ, Libuše. Statistické nástroje ekonomického výzkumu. 1. vydání. Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk s.r.o., Plzeň. 2012. 176 s. ISBN 978-80-7380-359-9.DoporučenáARLT, Josef; ARLTOVÁ, Markéta. Ekonomické časové řady. 1. vydání. Professional Publishing, Praha. 2009. 290 s. ISBN 978-80-86946-85-6.HINDLS, Richard; HRONOVÁ, Stanislava; SEGER, Jan; FISCHER, Jakub. Statistika pro ekonomy. 8. vyd. Praha Professional Publishing, 2007. 415 s. ISBN 978-80-86946-43-6.MELOUN, Milan; MILITKÝ, Jiří; HILL, Martin. Statistická analýza vícerozměrných dat v příkladech. 2. vydání. Academia, Praha. 2012. 750 s. ISBN 978 80-200-2071-0.PECÁKOVÁ, Iva. Statistika v terénních průzkumech. 1. vydání. 2008. Professional publishing, Praha. 231 s. ISBN 978-80-86946-74-0.ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vydání. 2010. Professional publishing, Praha. 217 s. ISBN 978-80-7431-019-5.

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Radka Procházková, Ph.D.