Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy obchodních nauk - PAA (EUE28E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EUE28E - Základy obchodních nauk - PAA, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Poskytnout základní poznatky o podmínkách obchodní činnosti, o formách a struktuře obchodu, o charakteru a činnosti subjektů obchodu a jejich vztazích.

Osnova

PřednáškaTrh a obchod, obchod jako systém, význam obchodu, tržní subjekty, obchodní subjektyObchodní operace, obchodní závazkové vztahy, obchodní smlouvyInfrastruktura vnitřního obchodu (klasifikace provozních jednotek VO, MO, nákupní spád)Zboží, obchodní sortiment, klasifikace zboží, identifikace zbožíOchranná známka, předměty průmyslového vlastnictví, licenční smlouvaCenová tvorba, konstrukce ceny v obchodě (obchodní marže), cenové pohyby, klamavé cenové praktikyCenová statistika, statistika rodinných účtů, index spotřebitelských cen, spotřební koš, inflaceObchodní logistika, distribuční politika, distribuce zboží, logistické metody v systému vnitřní obchodInternetový obchod a jeho role v obchodní činnostiZáklady marketingového pojetí obchodní činnostiPropagace, public relations a reklama v obchodní činnostiSpotřebitel a ochrana spotřebiteleCvičeníÚVOD DO PŘEDMĚTUOBCHODNÍ SUBJEKTYINFRASTRUKTURA VNITŘNÍHO OBCHODUOBAL ZBOŽÍ, PROGRAM ČESKÁ KVALITA A DALŠÍ ZNAČKYLOGISTIKAMARKETINGOVÉ POJETÍ OBCHODNÍ ČINNOSTI

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají základní teoretické znalosti obchodních dovedností s akcentem na praktické příklady. Rozumí základním obchodně závazkovým vztahům, umějí se orientovat v základech obchodního práva a prokazují znalosti v souladu s oborovým a profilovým zaměřením studia provozně ekonomického typu. Vědomosti si rozšiřují v logicky navazujících předmětech zařazených do studijního programu. Absolventi umějí základní postupy, metody a nástroje obchodních procesů vnitřního obchodu. Znalosti se týkají nejnovějších poznatků v oboru a slouží k jejich praktickému zaměření v obchodních procesech. Dokážou je kvalifikovaně rozšiřovat o poznatky specializující se na netradiční obchodní činnosti s cílem umět samostatně rozhodovat a řešit typické i atypické obchodní případy.Dovednosti:Absolventi umějí uplatnit metody, konstrukce a nástroje obchodní činnosti v provozních a ekonomických oborech. Mají jasnou představu o tom, jakým způsobem použít získané vědomosti při nákupu, prodeji, distribuci a podpoře prodeje zboží jak v agrárním sektoru, tak i v ostatních meziodvětvových oblastech na středním a vyšším stupni řízení. Použití znalostí je synergické s obchodními zákonitostmí a s celospolečenskou zodpovědností. Jejich použití klasifikují jako prvek modality ve svém povolání.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou schopni samostatné tvořivé práce v obchodních procesech, jsou schopni řešit nekonvenční situce v obchodě, dokážou porozumět mezinárodním obchodním uzancím ve světovém jazyce. Absolventi jsou připraveni pracovat v týmu s kvalifikovanými odborníky i individuálně v případě vlastní podnikatelské činnosti /OSVČ/.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni pracovat s odbornou literaturou, umějí zpracovávat a interpretovat relevantní údaje, které dokážou použít na vytvoření vlastního názoru na řešení obchodních situací v rámci vnitřního obchodu s ohledem na celospolečenskou zodpovědnost za svá jednání.

Literatura

ZákladníBÁRTA Vladimír, PÁTÍK Ladislav, POSTLER Milan. Retail marketing, 1. vyd. Praha Management Press, 2009, ISBN 978-807261-207-9HES,Aleš,REGNEROVÁ,Marta,ŠÁLKOVÁ,Daniela. Obchodní nauka, 5.vyd.Praha ČZU v Praze, 2007, ISBN 80-213-1155-XPRAŽSKÁ,Lenka. JINDRA,Jiří, a kol. Obchodní podnikání, Praha Management Press, 2004, ISBN 80-7261-059-7HES,Aleš., a kol., Chování spotřebitele při nákupu potravin, 1. vyd. Praha ALFA nakladatelství, 2010, ISBN 978-80-87197-20-2DoporučenáKOTLER, Philip., TRIAS de B.,F. Inovativní marketing, Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0921-XFORET, Miloslav., STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum, 1. vyd. Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0385-8LYKOVÁ, Jana. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej, 1. vyd. Praha Grada, 2002, ISBN 80-247-0205-3VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby, GRADA, 2004, ISBN 80-247-0847CARON, Nicolas. Prodej problémovým zákazníkům, 1. vyd. Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0204-5GREFF, Ginter. 13 účinných strategií pro obchodní vyjednávání, 1. vyd. Praha Grada, 2006, ISBN 80-247-1312-8VYSEKALOVÁ, Jana. Psychologie spotřebitele, 1. vyd. Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0393-9BURSTINER, Irving.,Základy maloobchodního podnikání, 1. vyd. Praha Victoria Publishing, 1994, ISBN 80-85605-55-4MULAČOVÁ, Věra, MULAČ, Pavel: Obchodní podnikání ve 21. století, 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 520 s., ISBN 978-80-247-4780-4VYSEKALOVÁ, Jitka, PÁTÍK, Ladislav: Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3

Požadavky

Ekonomické disciplíny.

Garant

Ing. Daniela Šálková, Ph.D.