Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Velkoobchod a maloobchod - PAAHKN (EUEI4E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EUEI4E - Velkoobchod a maloobchod - PAAHKN, Provozně ekonomická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je poskytnout poznatky o postavení, úloze, úkolech a funkcích velkoobchodu a maloobchodu s akcentem na obchodní operace, které se v nich uskutečňují.

Osnova

PřednáškaPostavení, úloha, úkoly a funkce velkoobchoduTransformace velkoobchodu a velkoobchodního podnikání v ČRVelkoobchodní sortiment spotřebního zbožíLogistika ve velkoobchodě, velkoobchodní technologie, velkoobchodní skladyVelkoobchodní operace - nákup, prodej, dopravaInteraktivní obchody ve velkoobchoděPostavení, význam a funkce maloobchodu v distribuční sítiLokalizace maloobchodní sítě, spádová oblast, nákupní spádCharakteristika, systemizace, druhy, typy maloobchodních jednotekMaloobchodní sortiment - tvorba, charakteristikaCenová strategie a taktika v maloobchodech, cenová konkurenceVztah prodávajícího a zákazníka, vliv reklamy a Public Relations v maloobchoděCvičeníVELKOOBCHODNÍ TECHNOLOGIE, ZBOŽÍ A SORTIMENT VE VELKOOBCHODĚ, LOGISTIKA VE VELKOOBCHODĚOPERACE VE VELKOOBCHODĚPODSTATA, VÝZNAM A POSTAVENÍ MALOOBCHODU V DISTRIBUČNÍ SÍTICHOVÁNÍ A OCHRANA SPOTŘEBITELE V MALOOBCHODĚPODPORA PRODEJE V MALOOBCHODĚTRENDY VE VELKOOBCHODNÍCH A MALOOBCHODNÍCH TECHNOLOGIÍCH

Získané způsobilosti

Znalosti:Absolventi mají teoretické i praktické znalosti z oblastí velkoobchodních a maloobchodních technologií založené na současném stavu vědeckého poznání. Rozumí základním a specializovaným procesům velkoobchodního skladování a prodeje zemědělských a potravinářských komodit se schopností samostatného tvůrčího rozhodování. Znají nejmodernější metody skladování a prodeje potravin jak ve velkoobchodním měřítku, tak v maloobchodě. Absolventi vykazují synergii teorie s praxí prostřednictvím exkurzního poznávání. Tím jsou schopni ve velkoobchodě a v maloobchodě řešit kritická místa obchodu originálním i nekonvenčním přístupem.Dovednosti:Absolventi jsou schopni zvládnout všechny dostupně známé technologie nákupu, skladování a prodeje různých komodit ve velkoobchodech i v maloobchodech. Umějí logicky využít své znalosti v mutlidisciplinárním obchodě ve všech velikostních kategoriích. Uvažují v souvislostech tak, jak se obchodní procesy vyvijejí.Kompetence - komunikace:Absolventi jsou cvičení komunikovat jak v týmu, tak i individuálně v případě samostatného podnikání zejména v maloobchodě, kde se kardinálně projevuje komunikační úroveň s veřejností, se zákazníky. Důležitou úlohu zde hrají jejich vyjednávací schopnosti o podmínkách nákupu a prodeje jednotlivých komodit jak ve velkoobchodech, tak v maloobchodech.Kompetence - úsudek:Absolventi jsou schopni formulovat a definovat příčiny problémů jak ve velkoobchodě, tak i v maloobchodě. Dokážou zohlednit vysokou společenskou zodpovědnost a etiku svého konání v obchodě, jsou schopni kompetenčně vyhodnotit různé situace při nákupu a prodeji různých komodit, zejména zemědělských a potravinářských.

Literatura

ZákladníJazyk výuky: ČeštinaBÁRTA Vladimír, PÁTÍK Ladislav, POSTLER Milan. Retail marketing, 1. vyd. Praha Management Press, 2009, ISBN 978-807261-207-9HES,Aleš,REGNEROVÁ,Marta,ŠÁLKOVÁ,Daniela. Obchodní nauka, 5.vyd.Praha ČZU v Praze, 2007, ISBN 80-213-1155-XPRAŽSKÁ,Lenka. JINDRA,Jiří, a kol. Obchodní podnikání, Praha Management Press, 2004, ISBN 80-7261-059-7HES,Aleš., a kol., Chování spotřebitele při nákupu potravin, 1. vyd. Praha ALFA nakladatelství, 2010, ISBN 978-80-87197-20-2DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaKOTLER, Philip., TRIAS de B.,F. Inovativní marketing, Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0921-XFORET, Miloslav., STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum, 1. vyd. Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0385-8LYKOVÁ, Jana. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej, 1. vyd. Praha Grada, 2002, ISBN 80-247-0205-3VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby, GRADA, 2004, ISBN 80-247-0847CARON, Nicolas. Prodej problémovým zákazníkům, 1. vyd. Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0204-5GREFF, Ginter. 13 účinných strategií pro obchodní vyjednávání, 1. vyd. Praha Grada, 2006, ISBN 80-247-1312-8VYSEKALOVÁ, Jana. Psychologie spotřebitele, 1. vyd. Praha GRADA Publishing, 2004, ISBN 80-247-0393-9BURSTINER, Irving.,Základy maloobchodního podnikání, 1. vyd. Praha Victoria Publishing, 1994, ISBN 80-85605-55-4

Požadavky

Obecná ekonomie II., Základy obchodních nauk, Obchodní nauka. Ekonomické disciplíny.

Garant

doc. Ing. Aleš Hes, CSc.