Předmět Matematika (TAE31E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TAE31E - Matematika, Technická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět plní na uvedeném oboru dva hlavní úkoly: všeobecně vzdělávací a průpravný. To znamená, že jednak upevňuje a rozšiřuje vědomosti, dovednosti a návyky posluchačů získané na střední škole, jednak rozvíjí logické uvažování a matematické myšlení, čímž umožňuje lépe chápat přírodní jevy a jejich souvislosti.
Osnova
PřednáškaÚvod do předmětu, základní elementární funkce, inverzní funkce, definiční obor funkceLimita funkce ve vlastním i nevlastním boděDerivace: formální postup a její významVěty o střední hodnotěPoužití derivace k vyšetřování průběhu funkceIntervaly zakřivenosti funkceShrnutí průběhu funkceIntegrace metodou substituceUrčitý integrál a jeho užití pro výpočet ploch rovinných obrazcůDiferenciální rovnice 1Diferenciální rovnice 2Reálné funkce více proměnných a jejich definiční oboryCvičeníÚvod do předmětu, základní elementární funkceSoustavy nerovnic, určování definičních oborů funkcíFormální derivování základních elementárních funkcí, součtů, součinů a podílůDerivace složených funkcíTečny ke grafům funkcí v daném bodě a daném směruIntervaly monotonie funkceIntervaly zakřivenosti funkceVýpočet neurčitého integrálu přímou metodouSubstituce v neurčitém integráluUrčitý integrálDiferenciální rovnice 1Lineární diferenciální rovnice druhého řádu
Získané způsobilosti
Znalosti:Předpokládají se znalosti středoškolské matematiky na lehčí úrovni státní maturity. Tyto znalosti si absolvent prohloubí o nejzákladnější pojmy z diferenciálního a integrálního počtu. Naučí se orientovat v těchto pojmech a porozumí, v jakých souvislostech se jich užívá v různých oblastech nejen matematiky.Dovednosti:Absolvent předmětu je schopen používat získané znalosti při dalším studiu odborných předmětů, zvláště tedy předmětů ekonomických či založených na informatice. V rámci těchto předmětů bude schopen pomocí prostředků matematické analýzy řešit základní úlohy použitím stanovených prostředků.Kompetence - komunikace:Absolvent rozumí matematickému jazyku a je schopen úlohy formalizovat, tzn. formulovat v matematických symbolech. Je schopen na tomto základě komunikovat s odborníky z jiných oblastí.Kompetence - úsudek:Absolvent předmětu rozumí tomu, jak se matematika používá při řešení praktických úloh a je schopen sám tuto možnost nastínit, a využít matematických znalostí k řešení úlohy.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaDVOŘÁKOVÁ, Šárka; MOŠNA, František; NĚMEC, Petr. Úvod do diferenciálního a integrálního počtu. 1. vydání. Praha ČZU, 2011. 118 s. ISBN 978-80-213-2207-3.DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaŠKRÁŠEK, Josef; TICHÝ, Zdeněk. Základy aplikované matematiky I. 1. vydání. Praha SNTL, 1983. 880 s.ŠKRÁŠEK, Josef; TICHÝ, Zdeněk. Základy aplikované matematiky II. 1. vydání. Praha SNTL, 1986. 900 s.BICAN, Ladislav. Lineární algebra a geometrie. 1. vydání. Praha Academia, 2000. 200 s. ISBN 80-200-0843-8.KAŇKA, Miloš; COUFAL, Jan; KLŮFA, Jindřich. Učebnice matematiky pro ekonomy. 1. vydání. Praha Ekopress, 2007. 198 s. ISBN 978-80-86929-24-8.
Požadavky
Středoškolská matematika.
Garant
RNDr. Anna Hejlová, Ph.D.