Předmět Konstruování s podporou počítačů II (TCT88E)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TCT88E - Konstruování s podporou počítačů II, Technická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět se zabývá vytvářením virtuální reality, CAD, CAM, CAE, MathCAD. Vzájemnou spoluprací různých virtuálních realit a jejich maximální využití v inženýrských aplikacích. Součástí předmětu jsou praktická cvičení u počítačů. Předmět je uzavřen samostatnou konstrukční úlohou. Studenti by měli získat zejména nejnovější znalosti o využití počítačových modelů v konstruování.
Osnova
PřednáškaMathCAD - symbolické výpočty, práce s datyMathCAD - programování, animaceAutodesk Inventor - 2D sketchAutodesk Inventor - 3D modelováníAutodesk Inventor - parametrické modelováníAutodesk Inventor - tvorba výkresové dokumentace pomocí počítačových modelůAutodesk Inventor - presentace, animace virtuální realityDynamic Designer - analýza kinematiky mechanismů - rychlosti, zrychlení, trajektorie boduDynamic Designer - analýza dynamiky mechanismů - akční síly, reakční síly, momentyMechanical Desktop - plošné modelováníMechanical Desktop - objemové modelováníVýpočet strojních součástí, nástavby klasických CAD systémůCvičení2D náčrt2D vazby2D kinematická schémata3D model, základní operace3D model, parametrický model3D model, inteligentní prvek3D vazbyI vazbyRodina součástíAnimaceTvorba výkresové dokumentaceDynamic Designer - čtyřkloubový mechanismus
Získané způsobilosti
Znalosti:Absolventi mají teoretické znalosti v oblasti vytváření virtuální reality, CAX, MathCAD, FEM a v oblasti využití počítačových modelů v konstruování. Mají základní vědomosti o vzájemné spoluprací různých virtuálních realit a jejich maximální využití v inženýrských aplikacích. Rozumějí základům metod konečných prvků a metod dynamických analýz.Dovednosti:Své znalosti 3D modelování dokáží využít při konstrukci, návrhu a výrobě jednotlivých částí a mechanismů strojů. Dokáží vytvořit 3D model jakékoli strojní části, model sestavy, výrobní dokumentace a výstupních dat určených pro další aplikace jako jsou CAE, CAM, FEM, MBS apod. Dokáží samostatně vytvořit jednoduchý model FEM, model dynamické analýzy a analyzovat výsledky získané z těchto modelů. Jsou schopni využít své znalosti při realizaci vlastního podnikatelského záměru.Kompetence - komunikace:Dokáží kvalitně presentovat výsledky své práce a obhájit si zvolený postup 3D modelu. Využít nejmodernější počítačové metody nejen pro samotný konstrukční proces, ale také k prezentování dosažených výsledků. Dokáží diskutovat v týmu a analyzovat zvolené postupy. Vytvořit mezioborové týmy k dosažení optimálního procesu 3D modelu.Kompetence - úsudek:Dokáží řídit pracovní prostředí a vést tým lidí. Umějí dovést projekty od prvotního nápadu až po finální realizaci. Dokáží analyzovat a posuzovat jednotlivé strategické postupy, návrhy, modely, systémy výroby a montáže s ohledem na různé virtuální reality.
Literatura
ZákladníJazyk výuky: ČeštinaVALNÝ, M.Autodesk Inventor efektivněný, Brno, CCB s.r.o. 2000Dynamic Designer Motion - user`s guide. Design technologies division, Ann Arbor 2002.ŠLEGER, V., VRECION, P. Mathcad 7, Praha, Haar International s.r.o. 1998DoporučenáJazyk výuky: ČeštinaVALNÝ, M. Autodesk Inventor efektivně, Brno, CCB s.r.o. 2000.ŠLEGER, V., VRECION, P. Mathcad 7, Praha, Haar International s.r.o. 1998.BETHUNE, J., D. New York, Prentice Hall, 2007, 500 s., ISBN-13 978-0131592254HANSEN, L., S. Learning and Applying AutoDesk Inventor 2008 Step-by-Step, Arizona, Industrial press, 2007, 500 s., ISBN-13 978-0831133405
Požadavky
technické kreslení, konstruování s podporou počítačů I., mechanika, pružnost a pevnost, části strojů
Garant
doc. Ing. David Herák, Ph.D.