Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchod s technikou (TFT78E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TFT78E - Obchod s technikou, Technická fakulta, Česká zemědělská univerzita v Praze (ČZU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět zahrnuje popis a rozbor různých technik jednání a obchodování a to jak z pohledu prodávajícího, tak kupujícího. Jsou probírány základní dovednosti a návyky, které by si měl osvojit nejen obchodník. Poukážeme na různé způsoby komunikace a vystupování. Osvojíme si základní předpoklady dobrého manažera, jak umět "prodat" své schopnosti, jak vést dobře obchodní jednání, jaké jsou odlišnosti při jednání se zahraničními partnery a mnoho dalších. Dozvíme se jak komunikovat se zákazníkem a vytvářet klientské vazby a jak reagovat v krizových situacích. Součástí předmětu je též seznámení se systémem uvádění techniky na trh, marketingem, reklamou a public relations. Předmět pamatuje také na zásady tvorby prezentací a přednášek.

Osnova

PřednáškaRétorika aneb umění mluvit a jednat s lidmiOsobnost a imagePředpoklady dobrého obchodníkaObchodní jednáníOsobní jednání s partnerem v zahraničním obchoduPéče o zákazníkaMarketingový mixPublic relationsMarketingový výzkumReklama a prezentaceLegislativa a povinné procedury při uvádění techniky na trhSystém obchodu s novou a použitou technikouCvičeníRétorika a řeč těla, komunikace, kultura řeči, bariéry komunikaceImage, první dojem, zásady úspěšné komunikace, chyby prvního dojmuZdokonalení verbálních dovedností, test kultury projevuObchodní jednání, příprava obchodního jednání, námitky a jejich zdoláváníJednání se zahraničním partnetem, odlišnosti v jednání, chyby v jednáníZpůsoby budování vztahu se zákazníkemPrůběh propagační činnosti, ověřování účinnosti komunikaceTest empatieTechniky marketingového výzkumuCo je a co není dovoleno v reklamě, ochranná známka a značkaPropagace a tvorba materiálů, prezentace firmySestavení vlastní prezentace, výběr argumentů a informačních bloků

Získané způsobilosti

Znalosti:Studenti mají základní znalosti nutné k vedení jednání a vystupování. Osvojí si zásady komunikačních dovedností, přípravy prezentací, případně řešení a chování v krizových situacích. Poznají odlišnosti a zvyklosti při jednání se zahraničními partnery.Dovednosti:Dovedou uplatnit znalosti v komunikaci s okolím, ve vedení a motivaci kolektivu. Mají přehled o verbálních a nonverbálních způsobech projevu, typologii zákazníků a jejich potřebách. Jsou schopni připravit podklady pro efektivní jednání, vést jednání s domácími i zahraničními partnery a vhodně reagovat na místně specifické zvyklosti a podmínky. Umějí vést efektivně jednání a vhodně reagovat v krizových situacích. Ovládají základní prostředky propagace a reklamy.Kompetence - komunikace:Umí formulovat a prezentovat vlastní názory, dokáží srozumitelně sdělovat informace, myšlenky, konkretizovat problémy, možná řešení. Odhadnou odbornou úroveň posluchačů a přizpůsobí jim úroveň projevu. Umí aktivně naslouchat zákazníkům. Dokáží odhadnou rozpoložení protějšku na základě gest a postojů.Kompetence - úsudek:Jsou schopni řídit pracovní kolektiv, motivovat ho a přetvářet. Dokáží vytvářet úsudek o protějšku na základě osvojených znalostí nonverbální komunikace. Dokáží lépe rozpoznat skutečné potřeby a přání zákazníků.

Literatura

ZákladníObchodní zákoník,Živnostenský zákon, Občanský zákoník.FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Grada Publishing a.s. Praha, 2003, 160 s.GRETZ, K., DRODZDECK, S. Psychologie prodeje. Victoria Publishing, Praha, 1992, 312 s.OPLETALOVÁ, S. Obchodní dovednosti. Rubico, Olomouc, 1999, 240 s.PRAŽSKÁ, L. Řízení obchodních firem. VŠE, Praha, 1995, 346 s.TERMANN, S. Umění přesvědčit a vyjednávat. Grada Publishing a.s., Praha, 2005, 164 s.PEASE, A. Řeč těla. Portál, Praha 2001, 138 s.DoporučenáKHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2. přepracované a rozšířené vydání. Grada Publishing a.s., Praha, 2006. 144 s.SPÁČIL, A. Péče o zákazníky. Grada Publishing a.s., Praha, 2003, 116 s.ŠTĚPANÍK, J. Umění jednat s lidmi 2-Komunikace. Grada Publishing a.s., Praha, 2005, 164 s.TEMPLAR, R. 100 zlatých pravidel pro úspěšnou kariéru. Grada Publishing a.s., Praha, 2005, 244 s.TEMPLAR, R. 100 zlatých pravidel úspěšného managera. Grada Publishing a.s., Praha, 2006, 236 s.

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Milan Kroulík, Ph.D.