Předmět Marketingová komunikace (KOD / KMK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / KMK - Marketingová komunikace, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osnova kurzu ? témata přednášek:1. Terminologie marketingové komunikace. Role MK v marketingovém mixu. Teorie a vývoj komunikace a její využití. Proces komunikace (složky, nástroje, funkce), komunikační schémata/modely, názorový vůdce a ovlivňovatel, celebrity využívané v procesu komunikace. Plánování marketingové komunikace. Strategie komunikace. Plánování kampaně. Metody stanovení rozpočtu MK. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace.2. Nástroje marketingové komunikace: Reklama: význam a cíle reklamy. Historie reklamy, druhy a funkce reklamy. Product placement. Podpora prodeje. Cíle, prostředky a techniky podpory prodeje. Public relations. Funkce a aktivity PR. Média relations. Krizová komunikace. Sponzoring. Historie, znaky.3. Osobní prodej. Cíle a formy osobního prodeje. Etika osobního prodeje. Direct marketing. Nástroje a typy direct marketingu. Event marketing, jeho plánování. Typologie eventů. Výstavy a veletrhy, vývoj. Online komunikace. Využití internetu - médium, výzkum, komunikace se zákazníky. Média (TV, tisk, rádio, média out-of-home atd.) a mediální plánování.12. Regulace marketingové komunikace. Zákonná regulace: Zákon o regulaci reklamy a další související prameny práva. Samoregulace: RPR, APR, AVR, ADMAZ. Eticky problematické oblasti v marketingové komunikaci. Trh komunikačních agentur. Nové trendy v marketingové komunikaci, využití nových trendů marketingu. Budoucnost marketingové komunikace - výzvy a omezení.
Získané způsobilosti
Studenti dokážou navrhnout strategii marketingové komunikace a mají základní znalosti řízení komunikačního mixu.
Literatura
Karlíček, M., Král, P. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall, 2000. Zákon č. 40/95 o regulaci reklamy. Schwab, R. Kommunikationspolitik im Handel, Handelsmarketing. Berlin: Gruyter, 1984. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing, management. Praha: Grada Publishing, 2007. Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press Brno, 2003. FREY, P. Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2008. HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009. Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 1996. Svoboda, V. Public relations - Moderně a účinně. Prah Grada, 2009. Tellis, J. G. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. Koudelka, J. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada Publishing, 1997. Přibová, M. Strategické řízení značky. Praha: Ekopress, 2000. Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. Horáková, I., Stejskalová, D., Škápová, H. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2000. Kohout, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha, Management Press, 1999. www.apra.czwww.ara.czMarketing & Media. Marketing a komunikace. Obchodní zákoník 513/1991 Sb., Zákon 143/2001 Sb. o hospodářské soutěži, Zákon 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, Zákon 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, Zákon 597/1992 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákon 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, Občanský zákoník 40/1964 Sb. ve znění zákona 230/2008 Sb. Strategie.
Požadavky
Požadavky na zápočet:Splnění celosemestrálního projektu včetně sebereflexe. Hodnocen je také vlastní přístup a aktivita v rámci seminářů. Je očekáváno min. 50 % splnění těchto požadavků, tj. min. 20 bodů z celkových 40 možných. Požadavky ke zkoušce:Zde je možné získat celkový počet 60 bodů. Zkouška má písemnou formu a skládá se ze dvou částí.První část je zaměřena na obecnou orientaci v problematice s využitím různých typů otázek. Ta je hodnocena maximálně 50 body, přičemž je požadované splnění minimálně 70 %, tzn. 35 bodů.Druhá část slouží k prozkoušení hloubky znalostí. Student tedy bude odpovídat souvisle na jedno zadané téma. Tato část je hodnocena maximálně 10 body, přičemž minimálně musí student splnit 50 %, tzn. 5 bodů. Druhou část zkoušky je možné v odůvodněných případech absolvovat v ústní formě. Podmínky zůstávají shodné. Nesplní-li student minimální požadavky na jakoukoli z částí zkoušky, musí opakovat celou zkoušku, a to maximálně dvakrát. Do celkového hodnocení jsou započítány jak body ze seminářů, tak body dosažené v rámci zkoušky.
Garant
Ing. Iveta Broučková, Ph.D.
Vyučující
Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Radim Dušek, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.