Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Řízení značky (KOD / KRZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / KRZ - Řízení značky, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Prezenční studium:Semináře:1. Seznámení s cílem a obsahem semináře, práce v semináři. Obeznámení s literaturou a možnosti získaní informací.2. Základní pojmy: označení, značka, obchodní značka, ochranná známka, značka původu, regionální, značky ekologické, značky výrobců, obchodníků. Z historie značek.3. Značka jako součást marketingového mixu. Funkce značek.4. Tvorba značky, prvky značky. Životní cyklus značky. Balení jako nositel značky. Portfolio obchodních značek podniku.5. Marketingové programy značek. Komunikace značky.6. Výzkum značky. Hodnota značky z pohledu zákazníka.7. Budování a udržování hodnoty značky. Racionalizace portfolia značek.8. Řízení značky obchodníků - malo/velkoobchodníků.9. Oceňování značky. Metody oceňování.10. Přehled TOP světových značek.11. Legislativní úprava značek. Prodej, pronájem značek. Napodobování a falšování značek. Spory o ochrannou známku.12. Trendy a předpokládaný vývoj v oblasti řízení značky (cobranding, rebranding)13. Závěrečná diskuse. Vyhodnocení semináře.14. Závěrečný test, udělení zápočtů.Kombinované studium:Semináře:1. Obeznámení s literaturou a možnosti získaní informací. Základní pojmy: označení, značka, obchodní značka, ochranná známka, značka původu, regionální, značky ekologické, značky výrobců, obchodníků. Z historie značek.2. Značka jako součást marketingového mixu. Funkce značek. Tvorba značky, prvky značky. Životní cyklus značky. Balení jako nositel značky. Portfolio obchodních značek podniku.3. Marketingové programy značek. Komunikace značky. Výzkum značky.4. Hodnota značky z pohledu zákazníka. Budování a udržování hodnoty značky. Racionalizace portfolia značek.5. Řízení značky obchodníků - malo/velkoobchodníků. Oceňování značky. Metody oceňování. Přehled TOP světových značek.6. Legislativní úprava značek. Prodej, pronájem značek. Napodobování a falšování značek. Spory o ochrannou známku.7. Trendy a předpokládaný vývoj v oblasti řízení značky (cobranding, rebranding)8. Závěrečný test, závěrečná diskuse. Vyhodnocení semináře, zápočet.

Získané způsobilosti

Studenti budou schopni orientovat se v problematice řízení značky, strategického řízení, komunikace a oceňování značky. Získají přehled o současných právních předpisech souvisejících se značkou.

Literatura

Keller, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. Aaaker, D. A. Brand building: budování obchodní značky. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.Taylor, D. Brand management. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4.Hesková, M. Category Management. Brož, I. Dali své jméno značce. Brno: MOBA, 2002. ISBN 978-80-243-3067-9.Štensová, A. a kol. Manažment značky. Bratislava: Ekonom, 2006. ISBN 80-225-2224-4.Kumar, N. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3.Haigh, D. Oceňování značky a jeho význam. Praha: Management Press, 2002. Ochrana spotřebitele: Označování zboží. Přibová, M. a kol. Strategické řízení značky. Praha: ekopress, 2000. Přibová, M. a kol. Strategické řízení značky. Případové studie. Praha: Profesional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38-x.Periodika. Trend marketing, Moderní obchod, Zboží a prodej, Marketingové noviny, Strategie. Úřad průmyslového vlastnictví.

Požadavky

Prezenční studium:Požadavky k zápočtu:- aktivní účast na semináři, přednes aktualit- splnění úkolů - splnění zápočtového testu - minimální úspěšnost 70 %Kombinované studium:Požadavky k zápočtu:- splnění úkolů - splnění zápočtového testu - minimální úspěšnost 70 %

Garant

Ing. Iveta Broučková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Iveta Broučková, Ph.D.