Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Služby v cestovním ruchu 2 (KOD / KSCR2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / KSCR2 - Služby v cestovním ruchu 2, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Osnova kurzu (témata konzultací):1. Informační služby. Význam poskytování informačních služeb v cestovním ruchu. Informační arezervační systémy v cestovním ruchu. Internet. Turistická informační centra, jejich provoz aprodukty. Tvorba informačních materiálů v cestovním ruchu. Sportovně-rekreační služby vcestovním ruchu. Charakteristika a význam poskytování sportovně-rekreačních služeb. Podmínkyjejich poskytování. Služby poskytované cyklistům a turistům. Služby zimních středisekcestovního ruchu. Kulturně-společenské služby. Charakteristika a význam poskytování kulturně-společenských služeb. Podmínky jejich poskytování. Služby kulturního cestovního ruchu. Kulturně-historické atraktivity CR, vztah památkové péče a cestovního ruchu.2. Služby cestovních kanceláří a cestovních agentur. Význam, funkce a klasifikace cestovníchkanceláří a cestovních agentur. Cestovní kanceláře v ČR a jejich spolupráce. Vybrané podmínkyposkytování služeb cestovními kancelářemi a cestovními agenturami. Produkt cestovníchkanceláří a cestovních agentur (zprostředkování, organizování a poskytovaní). Distribuceproduktu cestovních kanceláří a cestovních agentur. Průvodcovské služby. Průvodcovské službyjako součást asistence v cestovním ruchu. Význam a klasifikace průvodcovských služeb. Animačníslužby. Animační služby jako součást asistence v cestovním ruchu. Animační aktivity vcestovním ruchu, jejich struktura a charakteristika. Zabezpečení poskytování animačních služeb.3. Pojišťovací služby v cestovním ruchu. Význam pojištění v cestovním ruchu. Smlouvy o pojištění vcestovním ruchu. Druhy pojištění v cestovním ruchu a jejich charakteristika. Nekomerčnízdravotní pojištění návštěvníků v cestovním ruchu. Lázeňské služby. Indikační zaměřenípřírodních léčivých lázní. Materiální podmínky poskytovánílázeňských služeb. Význam, charakteristika a klasifikace lázeňských služeb. Služby zdravotníhocestovního ruchu. Služby kongresového a incentivního cestovního ruchu. Charakteristika aklasifikace kongresových akcí. Význam, podmínky a klasifikace kongresových služeb. Organizováníkongresových akcí. Služby incentivního cestovního ruchu a jejich význam.4. Služby venkovského cestovního ruchu. Charakteristika a význam služeb venkovského cestovníhoruchu. Standardizace zařízení služeb venkovského cestovního ruchu. Ubytovací, stravovací adoplňkové služby venkovského cestovního ruchu. Služby pro specifické segmenty trhu cestovníhoruchu. Služby cestovního ruchu pro děti a mládež, pro mladé rodiny s dětmi, pro seniory, prozájemce o dobrodružní cestovní ruch, pro zájemce o zážitkový cestovní ruch. Ostatní služby vcestovním ruchu. Směnárenské služby v cestovním ruchu. Cestovní doklady acelní řízení v cestovním ruchu. Vízová agenda v zahraničním cestovním ruchu. Zdravotnickéopatření v zahraničním cestovním ruchu. Konzulární pomoc českým občanům v zahraničí. Službymístní infrastruktury ve vztahu k cestovnímu ruchu. Komunikace personálu poskytujícího službyCR. Právní odpovědnost podniků cestovního ruchu za standard poskytovaných služeb (reklamace ajejich řešení. Zásady manipulace s peněžními prostředky při úhradách za poskytnuté službycestovního ruchu

Literatura

ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5.ZELENKA, J., PÁSKOVÁ, M. Cestovní ruch ? výkladový slovník. Praha: Linde, 2012. ISBN 978-80-7201.GÚČIK. M. Manažérstvo sťažností v organizaciách služieb. Banská Bystrica: UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-839-3.Odborná časopisová literatura ? C.O.T. business aj. GOELDNER, C. R., RITCHIE, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New York: Wiley,, 200. ISBN 978-0-470-44060-5.Webové stránky s aktuálními informacemi k jednotlivým tématům.

Požadavky

Požadavky na zápočet:- tvorba, odevzdání a uspokojivé hodnocení seminární práce na zadané téma (struktura a rozsah seminární práce bude specifikován v rámci e-learningového prostředí moodle).- zápočtový test.Požadavky na zkoušku:Uspokojivé hodnocení ústní zkoušky.

Garant

doc. Ing. Ján Orieška, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Ján Orieška, Ph.D.Ing. Petr Štumpf