Předmět Strategický marketing (KOD / KSM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / KSM - Strategický marketing, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah předmětu - témata ke studiu:1. Úvodní přednáška (projekt). Charakteristika, vymezení a význam předmětu. Základní kategorie.2. Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu.3. Poslání podniku, jeho cíle a zásadní strategický směr k dosažení cílů. Příležitosti podniku.4. Strategický marketingový proces, charakteristika, etapy.5. Marketingová situační analýza.6. SWOT analýza7. Marketingové plánování a marketingové plány.8. Stanovení marketingových cílů, vytipování příležitostí a výběr cílových trhů.9. Marketingové strategie a taktiky, jejich volba a užití.10.Možnosti zdokonalení marketingového plánovacího procesu.11.Portfolio marketingových aktivit podniku a jeho analýza. Strategická podnikatelská jednotka. maticové plánování a problematika maticových postupů.12.Ostatní nástroje vhodné pro zdokonalení marketingového plánovacího procesu.13.Realizační etapa strategického marketingového procesu.14.Kontrolní etapa strategického marketingového procesu.Obsah předmětu - témata konzultací pro kombinované studium:1. Základní kategorie.2. Strategický marketingový proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu.3. Marketingová situační analýza. SWOT analýza.4. Maticové přístupy.Ostatní témata, která nejsou v plánu výuky kombinovaného studia zahrnuta, jsou určena k samostudiu - pouze pro tuto formu studia.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni pochopit jednotlivé etapy procesu marketingového řízení, analyzovat portfolio firmy a zaujmout kvalifikované stanovisko při formulování marketingových cílů a strategických firemních záměrů.
Literatura
Westwood, J. Jak sestavit marketingový plán. Praha: Grada Publishing., 1998. ISBN 80-7169-542-4.Kotler,P. Wong,V., Saunders,J., Armstrong,G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.Horáková, H. Strategický marketing. Praha, 2003. ISBN ISBN 80-247-0447-.Kumar,N. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada Publishing., 2003. ISBN 80-247-2439-3.Meffert, H. Marketing Management. Praha: Grada Publishing., 1996. ISBN 80-7169-329-4.Walker, OC., Boyd,HW., Larréché,JC. Marketing Strategy. New York: Irwin, McGraw-Hill., 1999. ISBN 0-256-133-692-00.Horáková, H. Marketingové strategie. Praha: Idea Service, 2014. ISBN 978-80-85970-81-4.
Požadavky
Požadavky na zápočet:1. Úspěšné absolvování případové studie. (60% úspěšnost)Požadavky na zkoušku:Zkouška se skládá z písemné a ústní části.Písemná část: vypracování případové studie, nebo zkouškového testu, nutná 60% úspěšnost.Ústní část.
Garant
doc. Ing. Helena Horáková, CSc.Ing. Marie Švarcová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Helena Horáková, CSc.Ing. Marie Švarcová, Ph.D.