Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingová komunikace (KOD / MK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / MK - Marketingová komunikace, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Osnova kurzu - témata ke studiu:1. Terminologie marketingové komunikace. Role MK v marketingovém mixu.2. Teorie a vývoj komunikace a její využití. Proces komunikace (složky, nástroje, funkce), komunikační schémata/modely, názorový vůdce a ovlivňovatel, celebrity využívané v procesu komunikace.3. Plánování marketingové komunikace. Strategie komunikace. Plánování kampaně. Metody stanovení rozpočtu MK. Komunikační výzkum a měření účinnosti komunikace.4. Nástroje marketingové komunikace: Reklama: význam a cíle reklamy. Historie reklamy, druhy a funkce reklamy. Product placement.5. Podpora prodeje. Cíle, prostředky a techniky podpory prodeje.6. Public relations. Funkce a aktivity PR. Média relations. Krizová komunikace. Sponzoring. Historie, znaky.7. Direct marketing. Nástroje a typy direct marketingu.8. Osobní prodej. Cíle a formy osobního prodeje. Etika osobního prodeje.9. Event marketing, jeho plánování. Typologie eventů. Výstavy a veletrhy, vývoj.10. Online komunikace. Využití internetu - médium, výzkum, komunikace se zákazníky.11. Média (TV, tisk, rádio, média out-of-home atd.) a mediální plánování.12. Trh komunikačních agentur.13. Regulace marketingové komunikace. Zákonná regulace: Zákon o regulaci reklamy a další související prameny práva. Samoregulace: RPR, APR, AVR, ADMAZ. Eticky problematické oblasti v marketingové komunikaci.14. Nové trendy v marketingové komunikaci, využití nových trendů marketingu. Budoucnost marketingové komunikace - výzvy a omezení.Osnova kurzu - témata seminářů:1. Úvod do studia, zadání témat seminárních prací. Představení e-learningové podpory.2. Stanovení cílů, cílových skupin MK.3. Případová studie - reklamní text4. Případová studie - mediální kampaň5. Případová studie - hodnocení účinnosti reklamy6. Případová studie - taktiky podpory prodeje7. Případová studie - aktivity PR8. Případová studie - krizová komunikace9. Osobní prodej, vystupování a vyjadřování v prodeji10. Využití přímého marketingu.11. Případová studie - plánování eventu.12. Etika v reklamní praxi, příklady porušování kodexu.13. Prezentace týmových seminárních prací.

Získané způsobilosti

Studenti dokážou navrhnout strategii marketingové komunikace a mají základní znalosti řízení komunikačního mixu.

Literatura

HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P. (2009). Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica. Karlíček, M., Král, P. (2011). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha. Zákon č. 40/95 o regulaci reklamy. Egan, J. (2015). Marketing communications (Second edition). London: Sage. Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., Armstrong, G. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing. Kotler, P., Armstrong, G., & Wong, V. (2008). Principles of marketing (5th European ed). Upper Saddle River, N.J: Pearson Prentice Hall. Keller, K. L. (2007). Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing. http://bookboon.com/cs/web-2-0-and-social-media-for-business-ebookwww.apra.czwww.ara.czMarketing & Media. Marketing a komunikace. http://bookboon.com/cs/marketing-communications-ebookStrategie.

Požadavky

Požadavky na zápočet:Splnění celosemestrálního projektu včetně sebereflexe. Hodnocen je také vlastní přístup a aktivita v rámci seminářů. Je očekáváno min. 50 % splnění těchto požadavků, tj. min. 20 bodů z celkových 40 možných. Požadavky ke zkoušce:Zde je možné získat celkový počet 60 bodů. Zkouška má písemnou formu a skládá se ze dvou částí.První část je zaměřena na obecnou orientaci v problematice s využitím různých typů otázek. Ta je hodnocena maximálně 50 body, přičemž je požadované splnění minimálně 70 %, tzn. 35 bodů.Druhá část slouží k prozkoušení hloubky znalostí. Student tedy bude odpovídat souvisle na jedno zadané téma. Tato část je hodnocena maximálně 10 body, přičemž minimálně musí student splnit 50 %, tzn. 5 bodů. Druhou část zkoušky je možné v odůvodněných případech absolvovat v ústní formě. Podmínky zůstávají shodné. Nesplní-li student minimální požadavky na jakoukoli z částí zkoušky, musí opakovat celou zkoušku, a to maximálně dvakrát. Do celkového hodnocení jsou započítány jak body ze seminářů, tak body dosažené v rámci zkoušky.

Garant

Ing. Iveta Broučková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.Ing. Radim Dušek, Ph.D.