Předmět Mezinárodní marketing (KOD / MMR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / MMR - Mezinárodní marketing, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturní marketing), globální marketing, specifika mezinárodního marketingu.2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání .Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu.3. Formy vstupu na zahraniční trhy. Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody), formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...), kapitálové vstupy na zahraniční trhy. Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy.4. Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Výběr cílových trhů. Positioning v mezinárodním prostředí..Cvičení:Tvorba marketingového projektu dle zadaných podmínek.
Získané způsobilosti
Studenti rozumí základním principům mezinárodního marketingu.
Literatura
KEEGAN, W. J., SCHLEGEMILCH, B. Global Marketing Management. A European Perspektive. 2001. ISBN 0- 138-41826-8.MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha, 2003. ISBN 80-245-0496-0.Machková, H., Sato, A., Zamykalová, M. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.HOLLENSEN, S. Global Marketing, A market-responsive approach. ISBN 0-273-64644-3.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:Prezentace marketingového projektu.Požadavky ke zkoušce:Získání alespoň 15 bodů z 20, při písemné zkoušce.
Garant
doc. Ing. Helena Horáková, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Helena Horáková, CSc.Ing. Jan ŠALAMOUNIng. Lucie Tichá, Ph.D.Ing. Jan ŠALAMOUNIng. Lucie Tichá, Ph.D.