Předmět Marketing Research (KOD / MR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / MR - Marketing Research, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Study topics:1. The role of marketing research in business decision making2. Decisionmaking, marketing research process and research questions3. Secondary data, databases and marketing information system4. Qualitative research5. Quantitative research, quantification and measurement6. Sampling7. Survey8. Observation9. Experimentation and test markets10. Data processing and analysis11. Communicating research results12. Industry of market research, managing marketing research, ethics and quality
Získané způsobilosti
The course will enable students to:1. Gain the general knowledge of the importance of marketing research in business decision making.2. Acquire the knowledge and skills needed for marketing research application in practice.
Literatura
Shukla, P. Essentials of Marketing Research. London, Great Britain, 2008. ISBN 978-87-7681-411-3.Hague, P. N., Hague, N., & Morgan, C.-A. Market research in practice: a guide to the basics. London?; Sterling, VA: Kogan Page, 2004. ISBN 0749441801.McDaniel, C. D., & Gates, R. H. Marketing research essentials (5th ed). Hoboken, N.J: John Wiley, 2006. ISBN 0471684767.http://www.fao.org/docrep/w3241e/w3241e00.HTM
Požadavky
The students must succesfully prepare and defend individual projects focused on practical application of a chosen research method (research plan, data collection, analysis, presentation).The final examination is in oral form and is aimed to assess the knowledge of topics mentioned above. 60 % of the final mark is based on individual project, 40 % is based on answers on question on theory.
Garant
Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.
Vyučující
Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.