Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing Research (KOD / MR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / MR - Marketing Research, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Study topics:1. The role of marketing research in business decision making2. Decisionmaking, marketing research process and research questions3. Secondary data, databases and marketing information system4. Qualitative research5. Quantitative research, quantification and measurement6. Sampling7. Survey8. Observation9. Experimentation and test markets10. Data processing and analysis11. Communicating research results12. Industry of market research, managing marketing research, ethics and quality

Získané způsobilosti

The course will enable students to:1. Gain the general knowledge of the importance of marketing research in business decision making.2. Acquire the knowledge and skills needed for marketing research application in practice.

Literatura

Shukla, P. Essentials of Marketing Research. London, Great Britain, 2008. ISBN 978-87-7681-411-3.Hague, P. N., Hague, N., & Morgan, C.-A. Market research in practice: a guide to the basics. London?; Sterling, VA: Kogan Page, 2004. ISBN 0749441801.McDaniel, C. D., & Gates, R. H. Marketing research essentials (5th ed). Hoboken, N.J: John Wiley, 2006. ISBN 0471684767.http://www.fao.org/docrep/w3241e/w3241e00.HTM

Požadavky

The students must succesfully prepare and defend individual projects focused on practical application of a chosen research method (research plan, data collection, analysis, presentation).The final examination is in oral form and is aimed to assess the knowledge of topics mentioned above. 60 % of the final mark is based on individual project, 40 % is based on answers on question on theory.

Garant

Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.

Vyučující

Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.