Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingový výzkum (KOD / MV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / MV - Marketingový výzkum, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Úloha marketingového výzkumu v rámci marketingového řízení2. Manažerské rozhodování, výzkumný proces a určení výzkumných otázek3. Sekundární data, databáze a marketingový informační systém4. Kvalitativní výzkum5. Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření6. Metody výběru zkoumaných subjektů7. Dotazníkové šetření8. Dotazník, jeho struktura, stylizace otázek a škálování9. Pozorování10. Experiment a tržní testování11. Zpracování a analýza dat12. Prezentace výsledků13. Odvětví marketingového výzkumu, trendy14. Řízení marketingového výzkumu, kvalitativní standardy, etika a právní rámec v marketingovém výzkumuSemináře:1. Seznámení s požadavky na studenty. Informace nutné pro manažerské rozhodování a náklady na jejich získání - kdy se vyplatí marketingový výzkum?2. Komunikace se zadavatelem, definice výzkumného problému a návrh projektu marketingového výzkumu3. Případová studie - výzkumná otázka, hypotézy4. Využití sekundárních dat při výzkumu5. Focus group6. Případová studie - dotazníkové šetření7. Metody výběru zkoumaných subjektů8. Dotazníkové šetření - operacionalizace, volba otázek, struktura dotazníku9. Dotazníkové šetření - stylizace otázek v dotazníku a škály10. Sběr a kódování dat11. Analýza dat - popisná statistika12. Analýza dat - zjišťování a testování závislostí13. Prezentace týmových prací 114. Prezentace týmových prací 2

Získané způsobilosti

Studenti si osvojí znalost metod marketingového výzkumu a jsou schopni na základě manažerského problému naplánovat a realizovat marketingový výzkum.

Literatura

Kozel, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha, 2011. nullHague, P., Hague, N., Morgan, C. Market Research in Practice. A Guide to The Basics. London: Kogan Page Ltd., 2004. McDaniel, C., Gates, R. Marketing Research, Seventh Edition. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2006. Zbořil, K. Marketingový výzkum - metodologie a aplikace. Praha: VŠE, 1998. Foret, M., Stávková, J. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003. Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:Týmová semestrální práce je zaměřená na komplexní pochopení předmětu. K jejímu splnění je nutné zpracovat dvě případové studie, na kterých je nutné pravidelně průběžně pracovat. Výstupem bude kvalitně zpracovaný konečný report, který je nutné v závěru semestru prezentovat a obhájit. Formát reportu je nutné dodržet dle vzoru. Za kvalitně zpracovaný bude považovaný report se známkou alespoň 1, na škále 0-2. Student je povinný chodit na semináře, což bude během semestru nahodile kontrolováno. Za semestr je možné využít dvě absence, které však musí být vždy předem omluvené - nejpozději během daného semináře, kdy je student nepřítomen. Neomluvené absence nejsou povoleny. Během semestru je nutné systematicky týmově pracovat. Toto bude sledováno na základě zápisů z porad, které musí každý tým během semestru vypracovávat. Formát zápisu z porady je nutné dodržet dle vzoru.Aktuální informace k předmětu budou k dispozici v moodle. Proto jej prosím průběžně sledujte. Především si hlídejte termíny odevzdání jednotlivých úkolů. Jejich splnění je podmínkou získání zápočtu.Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody.Požadavky ke zkoušce:Předmětem zkoušky jsou znalosti problematiky kurzu na základě přednášek a povinné studijní literatury v daném rozsahu. Zkoušku lze skládat až po udělení zápočtu. Přednášky jsou pomůckou pro pochopení problematiky, nikoliv jediným a vyčerpávajícím zdrojem informací. Ke každému tématu přednášky jsou doplněny potřebné informační zdroje pro studium, které musí student ke zkoušce adekvátním způsobem zvládnout.Zkouška pro první termín probíhá písemnou formou, pro absolvování je nutné dosáhnout alespoň 60% úspěšnosti. Druhý a další pokus mohou probíhat i formou ústní.

Garant

Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.

Vyučující

Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.Ing. Iveta Broučková, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.