Předmět Spotřební chování (KOD / SCHO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / SCHO - Spotřební chování, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata ke studiu:1. Spotřební chování a marketing2. Proces nákupního rozhodování a ponákupního chování3. Racionalita a iracionalita ve spotřebním chování, angažování spotřebitele4. Marketingový výzkum v oblasti spotřebního chování - kvalitativní a kvantitativní výzkum5. Geodemografie a spotřební chování6. Sociální vlivy na spotřební chování7. Domácnosti a rodiny8. Sebepojetí a životní styl9. Vnímání10. Učení se a postoje11. Emoce, archetypy12. Segmentace, metriky zákaznických zkušeností, marketingový mix13. Dynamika spotřebitelských trhůTémata cvičení:1. Úvod, moodle, zadání prací2. Aktuální trendy ve spotřebním chování3. Heuristiky v nákupním rozhodování4. Iracionalita ve spotřebním chování5. Využití sekundárních dat o spotřebním chování6. Kvalitativní výzkum, sémiotika7. Kvantitativní výzkum, škálování, data mining8. Geodemografie (gender, geomarketing)9. Kultura, subkultury, referenční skupiny10. Životní cyklus rodiny11. VALS segmentace12. Případové studie (značky, etika)13. Prezentace závěrečných prací14. Prezentace závěrečných prací
Získané způsobilosti
Studenti znají teorii spotřebního chování, trendy a používané výzkumné metody, jsou schopni efektivně provádět marketingovou segmentaci.
Literatura
Schiffman, L.G., Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press. nullEvans, M., Jamal, A., Foxall, G. (2006). Consumer Behaviour. Chichester: John Wiley & Sons Ltd. Vojtko, V., Mildeová, S. (2007). Dynamika trhu. Praha: Profess Consulting. Vysekalová, J. (2011). Chování zákazníka. Praha. Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí: iracionální faktory v ekonomice i v životě?. Praha. Bártová, H., Bárta, V., Koudelka, J. (2007). Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). Praha. Cialdini, R. (2012). Zbraně vlivu: Manipulativní techniky a jak se jim bránit.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:A) Týmové práce:1. Domácí úkoly a případové studie (budou zadávány během semestru, tým si může vybrat jednu práci, kterou nemusí odevzdat)2. Semestrální práce na téma Spotřebitelský výzkum (návrh a realizace spotřebitelského výzkumu mimo dotazníkového šetření, témata na prvním semináři)B) Účast na přednáškách a seminářích - student může chybět maximálně na dvou přednáškách a dvou seminářích, omluvy v moodleC) Písemný zápočtový test (online v moodle) - minimálně 50% úspěšnostÚčast na přednáškách a seminářích je podstatnou součástí procesu výuky. Přítomnost studentů bude v náhodných intervalech během semestru kontrolována, nepřítomnost musí být řádně omluvena. V případě nepřítomnosti je povinností studenta si probíranou problematiku doplnit.Přednášky jsou pomůckou pro pochopení problematiky, nikoliv jediným a vyčerpávajícím zdrojem informací. Ke každému tématu přednášky jsou doplněny potřebné informační zdroje pro studium, které musí student adekvátním způsobem zvládnout.Aktuální informace k předmětu budou k dispozici v moodle. Proto jej prosím průběžně sledujte.Jakékoliv dotazy či problémy je vhodné co nejdříve konzultovat s vyučujícím, který může výše uvedená pravidla upřesnit či doplnit. Musí k tomu ovšem být vážné důvody.
Garant
Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.
Vyučující
Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.Ing. Jan ŠALAMOUNIng. Viktor VOJTKO, Ph.D.