Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Služby v cestovním ruchu 2 (KOD / SCR2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / SCR2 - Služby v cestovním ruchu 2, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Informační služby. Význam poskytování informačních služeb v CR. Turistickáinformační centra. Informační a rezervační systémy v CR. Internet.2. Sportovně-rekreační služby v cestovním ruchu. Charakteristika a význam poskytování sportovně- rekreačních služeb. Podmínky jejich poskytování3. Kulturně-společenské služby. Charakteristika a význam poskytování kulturně-společenských služeb. Podmínky jejich poskytování.4. Služby cestovních kanceláří a cestovních agentur. Význam, funkce a klasifikace cestovních kanceláří a cestovních agentur. Cestovní kanceláře v ČR a jejich spolupráce. Vybrané podmínky poskytování služeb cestovními kancelářemi a cestovními agenturami. Produkt cestovních kanceláří a cestovních agentur - zprostředkování, organizování a poskytovaní. Distribuce produktu cestovních kanceláří a cestovních agentur.5. Průvodcovské služby. Průvodcovské služby jako součást asistence v CR. Význam a klasifikace průvodcovských služeb.6. Animační služby. Animační služby jako součást asistence v CR. Animační aktivity vCR, jejich struktura a charakteristika. Zabezpečení poskytování animačních služeb.7. Pojišťovací služby v CR. Význam pojištění v cestovním ruchu. Smlouvy o pojištění vcestovním ruchu. Druhy pojištění v CR a jejich charakteristika. Nekomerční zdravotní pojištění návštěvníků v CR.8. Lázeňské služby. Indikační zaměření přírodních léčivých lázní. Materiální podmínky poskytování lázeňských služeb. Význam, charakteristika a klasifikace lázeňských služeb. Služby zdravotního CR.9. Služby kongresového a incentivního cestovního ruchu. Charakteristika a klasifikace kongresových akcí. Význam, podmínky a klasifikace kongresových služeb. Organizování kongresových akcí. Služby incentivního CR a jejich význam.10. Služby venkovského cestovního ruchu. Charakteristika a význam služeb venkovského cestovního ruchu. Standardizace zařízení služeb venkovského cestovního ruchu. Ubytovací, stravovací a doplňkové služby venkovského CR.11. Služby pro specifické segmenty trhu cestovního ruchu. Služby cestovního ruchu pro děti amládež, pro mladé rodiny s dětmi, pro seniory, pro zájemce o dobrodružní CR, pro zájemce o zážitkový CR.12. Ostatní služby v CR. Směnárenské služby v CR. Cestovní doklady acelní řízení v cestovním ruchu. Vízová agenda v zahraničním cestovním ruchu. Zdravotnické opatření v zahraničním cestovním ruchu. Konzulární pomoc českým občanům v zahraničí. Služby místní infrastruktury ve vztahu k CR.Cvičení (témata individuálních seminárních prací):1. Služby turistických informačních center v ČR a jejich kategorie podle ATIC ČR2. Význam informačně-rezervačních systémů v CR3. Význam projektu "Cyklisté vítáni" pro rozvoj cykloturistiky v ČR4. Infrastruktura pro cykloturistiku v Evropě5. Infrastruktura pro běžecké a sjezdové lyžování6.+7. Služby vybrané významné CK/CA působící v ČR8. Služby lázeňského CR jak se dostat do lázní, aktuální situace v ČR9. Zážitkový CR vč. specifikace služeb - případové studie10. Dobrodružný CR vč. specifikace služeb - případové studie11. Náležitosti při cestování do zahraničí12. Czech Convention Bureau a služby M.I.C.E. (kategorizace kongresových míst)13. Druhy pojištění v CR - příklady pojišťoven a nabízených produktů pojištění v ČR14. Služby incentivního CR (vč. případových studií)15. Svaz venkovské turistiky16. Význam spolupráce poskytovatelů služeb CR v destinaciÚkoly v rámci odborné exkurze:1. Tvorba letáku k odborné zahraniční exkurzi (motivační) + leták k pobytu (informační)2. Informační minima o cílových a tranzitních destinacích3. Technická pomoc (Rooming list + informační desky + pomoc při organizaci výletu)4. Zajištění průvodcované prohlídky po kulturně-historických památkách5. Zajištění animačních programů v rámci pobytu - 3 programy6. Org. zajištění odborného semináře7. Zajištění výměny valut pro ostatní účastníky + cestovní informační minimum

Literatura

ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5.ZELENKA, J., PÁSKOVÁ, M. Cestovní ruch ? výkladový slovník. Praha: Linde, 2012. ISBN 978-80-7201.GÚČIK. M. Manažérstvo sťažností v organizaciách služieb. Banská Bystrica: UMB, 2009. ISBN 978-80-8083-839-3.Odborná časopisová literatura ? C.O.T. business aj. GOELDNER, C. R., RITCHIE, J. R. B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New York: Wiley,, 200. ISBN 978-0-470-44060-5.Webové stránky s aktuálními informacemi k jednotlivým tématům.

Požadavky

Požadavky na zápočet:- účast na seminářích- splnění seminární práce NEBO úkolu v rámci odborné exkurze -prezentace a odevzdání individuální seminární práce na zadané téma (struktura a rozsah seminární práce bude specifikován v rámci e-learningového prostředí moodle) -splnění individuálního nebo týmového úkolu v rámci zahraniční odborné exkurze- aktivita na seminářích (kontrolní otázky k přednášeným tématům)- zápočtový testPožadavky na zkoušku:Uspokojivé hodnocení ústní zkoušky.

Garant

doc. Ing. Ján Orieška, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Ján Orieška, Ph.D.Ing. Petr Štumpfdoc. Ing. Ján Orieška, Ph.D.Ing. Petr Štumpf