Předmět Strategický marketing (KOD / SMA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / SMA - Strategický marketing, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Úvodní přednáška (projekt). Charakteristika, vymezení a význam předmětu. Základní kategorie.2. Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu.3. Poslání podniku, jeho cíle a zásadní strategický směr k dosažení cílů. Příležitosti podniku.4. Strategický marketingový proces, charakteristika, etapy.5. Marketingová situační analýza.6. SWOT analýza7. Marketingové plánování a marketingové plány.8. Stanovení marketingových cílů, vytipování příležitostí a výběr cílových trhů.9. Marketingové strategie a taktiky, jejich volba a užití.10.Možnosti zdokonalení marketingového plánovacího procesu.11.Portfolio marketingových aktivit podniku a jeho analýza. Strategická podnikatelská jednotka. maticové plánování a problematika maticových postupů.12.Ostatní nástroje vhodné pro zdokonalení marketingového plánovacího procesu.13.Realizační etapa strategického marketingového procesu.14.Kontrolní etapa strategického marketingového procesu.Obsah předmětu - témata seminářů:1. Základní kategorie2. Poslání firmy3. Situační analýza4. SWOT analýza5. SWOT analýza6. Maticové postupy7. Maticové postupy. Zadaný zápočtový úkol.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni pochopit jednotlivé etapy procesu marketingového řízení, analyzovat portfolio firmy a zaujmout kvalifikované stanovisko při formulování marketingových cílů a strategických firemních záměrů.
Literatura
Westwood,J. Jak sestavit marketingový plán. Praha: Grada Publishing., 1998. ISBN 80-7169-542-4.Horáková, H. Marketingové strategie. Praha: Idea Service, 2014. ISBN 978-80-85970-81-4.Kotler,P., Wong,V., Saunders,J., Armstrong,G. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.Horáková,H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing., 2003. ISBN 80-247-0447-1.Kumar,N. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada Publishing., 2003. ISBN 80-247-2439-3.Meffert, H. Marketing Management. Praha: Grada Publishing., 1996. ISBN 80-7169-329-4.Walker,OC., Boyd,HW., Larréché,JC. Marketing Strategy. New York: Irwin, McGraw-Hill., 1999. ISBN 0-256-133-692-00.
Požadavky
Požadavky na zápočet:Úspěšné absolvování případové studie. (60% úspěšnost)Požadavky na zkoušku:Zkouška se skládá z písemné a ústní části.Písemná část: vypracování případové studie, nebo zkouškového testu, nutná 60% úspěšnost.Ústní část.
Garant
doc. Ing. Helena Horáková, CSc.Ing. Marie Švarcová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Helena Horáková, CSc.Ing. Marie Švarcová, Ph.D.doc. Ing. Helena Horáková, CSc.Ing. Marie Švarcová, Ph.D.