Předmět Principles of Commerce (KOD / YZO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / YZO - Principles of Commerce, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Historický vývoj obchodu.2. Obsah a cíl kurzu. Obchod, základní pojmy, členění obchodu3. Obchodní podnikání, právní formy, funkce obchodu (obchodníků)4. Družstevní obchod, sociální ekonomika5. Obchodní sortiment, třídění zboží a jeho identifikace6. Specializace v obchodě, systemizace provozních jednotek. Velkoobchod - terminologie a vývoj7. Maloobchod - terminologie a vývoj8. Elektronický obchod9. Ochrana spotřebitele v oblasti obchodu10. Kooperace v obchodě11. Hospodářská politika v oblasti obchodu. Pojem, cíle, nástroje, nositelé hospodářské politiky (EU, ČR)12. Role nadnárodních institucí a organizací v obchodě. Hospodářská integrace a obchod.13. Světové obchodní trendy, globalizace, integrace, internacionalizace, diverzifikace a koncentrace v českém a evropském obchodu.Cvičení:1. Úvod do semináře, témata seminářů, seminární práce2. Český obchod po roce 1989 v kontextu evropského obchodu. Význam obchodu pro národní hospodářství.3. Etika v podnikání4. Společenská odpovědnost v obchodě5. TOP 10 českého obchodu6. Obchod v kontextu vývoje spotřebitelských preferencí7. Identifikace zboží a služeb8. Nové technologie v obchodě9. Kvalita v oblasti obchodních aktivit10. Ochrana spotřebitele v oblasti obchodních aktivit11. Kooperace a kooperační sdružení v obchodní činnosti12. Vliv internacionalizace a globalizace na obchodní aktivity13. Zpětná vazba k průběhu seminářů, shrnutí kurzu, udělování zápočtů
Získané způsobilosti
Studenti mají základní přehled o vývoji a trendech v obchodě, znají základní terminologii.
Literatura
Občanský zákoník č. 89/2012 Sb. Pražská, L., Jindra, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha: Management Press, 2002. www.czech-franchise.czwww.dacr.czwww.socr.czwww.wto.orgZákon o obchodních společnostech a družstvech č. 90/2012 Sb.. zákoník. Zákon o ochraně spotřebitele - č. 634/1992 Sb. Veber, J. Management kvality a environmentu. Praha: VŠE, 2002. Hesková, M., Pícha, K. Vybrané problémy obchodního provozu: studijní pomůcka vhodná pro distanční formy studia. České Budějovice: JU ZF, 2004.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:Vypracování a ústní prezentace seminární práce na vybrané téma. Zpracování drobných úkolů. Aktivní účast na semináři. Stoprocentní docházka na seminář.Požadavky ke zkoušce:Při zkoušce studenti absolvují písemný test znalostí problematiky probrané v rámci přednášek a cvičení a problematiky obsažené v předepsané literatuře. Podmínkou absolvování testu je 60% úspěšnost, následuje ústní zkouška.
Garant
doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D.doc. Ing. Kamil Pícha, Ph.D.Ing. Jan ŠALAMOUN