Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing (KOD / ZMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOD / ZMA - Marketing, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1.Marketing, definice marketingu. Jeho úloha ve společnosti i firmě. Základní terminologie (př. direct marketing, gerilla marketing, kafilérní marketing, viral marketing, apod.). Vznik a vývoj marketingové teorie. Podstata marketingu. Vztah marketingu k výrobě. Ekonomická podstata marketingu. Marketingová činnost. Marketingová filozofie.2.Marketingové prostředí. Vnitřní a vnější prostředí firmy. Marketingové makroprostředí a mikroprostředí podniku. Analýza prostředí.3.Konkurence a konkurenční prostředí. Význam konkurence. Identifikace konkurence. Informační systém o konkurenci. Odhalení cílů konkurence.4.Spotřebitelské a průmyslové trhy. Koneční spotřebitelé a jejich chování při nakupování. Průmysloví zákazníci i zákazníci zprostředkovatelé a jejich chování při nakupování. Kupní rozhodovací procesy. Model chování zákazníka. Poptávka - prognóza a predikce.5.Segmentace trhu. Nalézání možností na cílových trzích pomocí jejich segmentace. Tržní segmenty (význam, postup tvorby a kritéria). Výhody segmentace, fáze segmentace.6.Marketingový informační systém. Získávání informační pro marketingová rozhodnutí. Marketingový výzkum, účel, druhy, účastníci a marketingový proces.7.Význam "4C" pro firmu. Marketingový mix "4P". Význam dalších "P".8.Produkt (Product) a produktová politika. Produkt - pojem, třídění. Úrovně produktu, dimenze a vrstvy. Značka. Životní cyklus produktu. Strategie uvedení produktu na trh. Podnikatelské hodnocení produktu. Inovace a nové produkty. Výrobky a jejich klasifikace.9.Služby, povaha, vlastnosti a klasifikace.10.Cena produktu (Price of product). Cenová politika. Cíle ceny, flexibilita, hladina a struktura cen. Určování cen v reálném světě. Nabídka X poptávka. Cena X hodnota. Přizbůsobení cen, cenové změny a reakce na tyto změny.11.Místo produktu (Place of product). Distribuce. Distribuční cesty, úrovně, druhy a členění (cesty a fyzická distribuce).12.Podporování, podněcování produktu (Promotion of product). Nástroje - reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public relations, publicita. Výběr médií. propagační prostředky. Reklamní kampaň. Pojem marketingová komunikace.13.Marketingové řízení. Strategické řízení. Marketingové strategické řízení. Marketingové strategie. Marketingové taktiky. Marketingový program firmy.14.Mezinárodní marketing. Specifika a základní koncepce a význam pro firmu. Důvody a formy zapojení do mezinárodního marketingu.Cvičení:1. Význam marketingu, zadání semestrální práce2. Základní terminologie v marketingu3. Použití marketingu v praxi - Tomáš Baťa (systém řízení firmy, vztah k zaměstnancům a jejich vzdělávání)4. Tomáš Baťa (Náš zákazník, náš pán). Podnik řízený zákazníkem5. Marketingové makroprostředí (PEST analýza)6. Marketingové mikroprostředí7. Segmentace trhu8. Získávání informací pro marketingová rozhodnutí9. Vymyslete produkt, který byste mohli uvést na trh10. Vytvořte cenu produktu11. Rozhodněte o distribuci produktu12. Navrhněte podporu produktu13. Jednotlivé kroky marketingového řízení14. Životní cyklus výrobku - sumarizace a charakter změn.

Získané způsobilosti

Studenti rozumí základní terminologii a principům marketingového přístupu k trhu. Jsou schopni s marketingem ve firmě/organizaci pracovat.

Literatura

www2.ef.jcu.cz/~svarcovaBoučková a kol.:. Marketing, C. H. Beck, 2003. KOTLER, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha, 2003. BEARDEN, W. O. Marketing: principles & perspectives. Chicago, 1995. WHITELEY, R.C. Podnik řízený zákazníkem. Praha, 1991. ISBN 80-85605-69-4.KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of Marketing. Prentice Hall, 2000. McCARTHY, E.J., PEREAULT, W.D. Základy marketingu. Praha, 1995. KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů. ERDÉLY, E. Baťa - Švec, který dobyl svět. Praha, 1990. BENET, P. D. Marketing. New York, 1988. BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Marketingový výzkum trhu. Praha, 1991. Horáková, H. Strategický marketing. Praha, 2003. ISBN ISBN 80-247-0447-.BAŤA, J.T., SINCLAIROVÁ, S. Tomáš Baťa-Švec pro celý svět. HLAVÁČ, M. Tvůrci českého zázraku. Praha, 2000.

Požadavky

Požadavky na ukončení předmětu:Zápočet: Zápočet: V průběhu semestru musí student splnit zadaný úkol, tj. aplikovat marketing na případovou studii. Dále musí splňovat docházku jsou povolené dvě absence na cvičení za semestr.Zkouška:Zkouška se skládá ze dvou částí písemné a ústní, pokud vyučující nerozhodne jinak - tj. pouze ústní. Písemná část zkoušky má podobu testu, který obsahuje látku z předmětu ve zhruba 18 -20 otázkách. Pro úspěšné splnění písemné je požadována 60% úspěšnost. Pokud student splní písemný test na více jak 95 %, bude tento test považován za splnění zkoušky a hodnocen stupněm výborně.

Garant

Ing. Marie Švarcová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Marie Švarcová, Ph.D.Ing. Marie Švarcová, Ph.D.