Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management v obchodě a CR (KŘE / KSMOC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KŘE / KSMOC - Strategický management v obchodě a CR, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata přednášek a cvičení:1. Strategie, její podstata a strategická rozhodnutí, strategické úrovně. Strategický management, strategická analýza, strategický výběr, implementace strategie, proces strategického managementu, strategický management přizpůsobení nebo rozpínání.2. Strategický management v rozdílných podmínkách - malý, střední a velký podnik, nadnárodní společnosti. Podniky výroby, služeb, veřejný sektor.3. Strategický management - modely strategického vývoje, rovnovážné stavy. Strategický vývoj jako důsledek politiky a kultury a jejich vliv na přijímání strategických rozhodnutí.4. Uspořádání procesů strategického vývoje, otázky strategického vývoje - kulturní síť, strategický posun, nejistota.5. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí. Volba strategie - generování strategických alternativ, typy alternativ. Hodnocení strategických alternativ. Konkurenční strategie v různých typech odvětví.6. Implementace strategie. Projekt a management projektu. Fáze projektu. Zásady přípravy projektu. Hodnocení a ověřování proveditelnosti projektu. Změna výroby a její řízení.7. Strategické řízení v obchodě a cestovním ruchu na základě kompetencí (řídící, provozní a podpůrné kompetence).8. Balanced Scorecard a stanovení klíčových indikátorů výkonnosti (KPI). Controlling.9. ? 11. Specifika strategického řízení v obchodě ? Efficient Consumer Response, Category management, CRM, vlastní značky obchodníků, Long Tail ? dlouhý chvost, Multichannel Retailing.12. ? 14. Specifika strategického řízení v cestovním ruchu ? Yield Management, Benchmarking v CR, kvalita služeb v CR.

Požadavky

Požadavky k zápočtu: Semináře jsou založeny na individuální práci posluchačů. Semináře jsou v přímé vazbě na přednášky. Posluchači pracují v průběhu semináře s programovacím prostředím R. Požadavky ke zkoušce: K vykonání písemné části zkoušky je nutno vyřešit nadpoloviční většinu zadaných příkladů.

Garant

doc. Ing. Ladislav Rolínek, Ph.D.Ing. Viktor VOJTKO, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jan Leština, CSc.doc. Ing. Ladislav Rolínek, Ph.D.Ing. Jan ŠALAMOUNIng. Viktor VOJTKO, Ph.D.Ing. Jaroslav VRCHOTA, Ph.D.