Předmět Public Relations (KŘE / YPR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KŘE / YPR - Public Relations, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Lectures:1. Development and importance of PR2. Public, public opinion, influence on the public.3. Role and function of PR in a company. PR as a tool of management. Reputation management.4. Tools of PR.5. Media from the PR point of view of, typology of media.6. Communication with press. Press news, press conferences.7. Publication - company magazines, annuals, customer brochures etc.8. Events.9. News and Community involvement activities.10. Corporate Identity.11. Lobbing activities and active social responsibility.12. Crisis communication, crisis identification questions. Crisis as an opportunity, crisis manual and its contents.13. Global and local media relations. Integrated marketing PR.14. Ethic in Public Relations.Seminars:1-14 Assignment, processing and presentation of PR case studies
Získané způsobilosti
Students will be able to use the basic tools of PR.
Literatura
Doorly J, H. F. Garcia. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication. Routledge, 2012. ISBN B0071WJFDS.Clarke L. Caywood. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications. McGraw-Hill, 1997. ISBN B0026ZOTYA.
Požadavky
Presentation of case studies during seminars, which contain chosen tools of PR.
Garant
Ing. Monika Březinová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Monika Březinová, Ph.D.Ing. Monika Březinová, Ph.D.