Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management of hotel and rest. services (KRM / OMHRS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRM / OMHRS - Management of hotel and rest. services, Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:Provoz a management hotelu;1. Zákonné podmínky podnikání v gastronomii a hotelnictví;2. Systém poskytování služeb v cestovním ruchu, tvorba koncepce (poslání, vize, strategie) a podnikatelského plánu;3. Typologie hostů;4. Výběr a řízení lidských zdrojů, manažerské styly;5. Marketing - problematika nabídky, komunikace, distribuce a cenové politiky, balíčkování, programování, spolupráce a problematika lidí v procesu poskytování služeb;6. Yield management - nákladová a kapacitní optimalizace zisku;7. Rozdělení provozu hotelu - ubytovací část, stravovací část, technické zázemí a zázemí speciálních služeb;8. Top management a management jednotlivých částí;9. Operativní řídící činnosti;a) Vedení evidence hostů;b) Vedení evidence objednávek a rezervační systémy;c) Odvody do státní či municipální pokladny, daňová problematika;d) Účetnictví a rozpočtování;10. Speciální činnosti;a) Segmentace a tvorba nabídek pro specifické skupiny;b) Animační program;c) Plánování akcí;d) Tvorba sezónních nabídek;11. Doplňková činnost;a) Směnárna;b) Informace a poradenství;12. Provoz a management stravovacích podniků/odbytových středisek hotelů (specifika);13. Řízení kvality služeb v podnicích cestovního ruchu:Jednotná klasifikace;Certifikace;Normalizace;Řetězce a sítě;Franchising.Hygienické normy a problematika HACCP.14. Integrace podniků služeb cestovního ruchu do jednotné koncepce nabídky destinace:Destinační management;Sdružení a spolky;Úloha státní správy a samosprávy.Cvičení:1. Metody typologie hostů a zaměstnanců;2. Zadání skupinového projektu pro 5 - 12 studentů (projekt na komerční využití zvolené a specifikované plochy v konkrétní destinaci);3. Testování kreativity a osobních charakteristik členů řešitelských týmů, příprava spolupráce v týmech;4. Tvorba podnikatelského záměru - na vzorovém příkladu;5. Výpočty kalkulace v podnicích gastronomie a hotelnictví;6. Specifikace a rozbor aktuálních moderních trendů v gastronomii a hotelnictví;7. Prezentační techniky a různé typy prezentací - teoretická příprava;8. Odborná exkurze do dvou zvolených hotelů;9. - 14. Prezentace a hodnocení projektů.

Získané způsobilosti

Studenti rozumí základním principům řízení hotelů, restaurací a dalších provozů poskytujících služby v cestovním ruchu, jsou schopni vypracovat projekty komplexní nabídky služeb cestovního ruchu, sestavovat plány akcí a kalkulovat je.

Literatura

Parmová, D. - Parmová, D. Provoz služeb v cestovním ruchu. České Budějovice, 2003. ISBN 80-7040-611-9.BERÁNEK, J. - KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. Praha, 2003. ISBN 978-80-86724-30-0.HORNER, S. - SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha, 2003. ISBN 80-247-0202-9.EURO magazín. ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 1999. MCCOOL, S. - MOISEY, R. N. Tourism, Recreation and Sustainability. Cabi, 2008. ISBN 9781845934705.INDROVÁ, J. - VOŘÍŠEK, T. Yield management a jeho uplatnění v hotelnictví. Praha, 1997. ISBN 80-7079-752-5.COT Business. Ekonom. Moderní řízení. Všudybyl.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:Vypracování seminární práce (podnikatelský záměr, projektová dokumentace k čerpání dotace apod.).Požadavky ke zkoušce:Při zkoušce studenti prokáží znalost řízení podniků poskytujících služby ubytovací a stravovací.

Garant

doc. Dr. Ing. Dagmar Škodová Parmová

Vyučující

doc. Dr. Ing. Dagmar Škodová Parmovádoc. Dr. Ing. Dagmar Škodová Parmová